Hva tenker du om å kjøpe brukte babyklær?

Er i utgangspunktet veldig skeptisk til å både kjøpe brukt av ukjente og å arve av kjente. Arvet nettopp 2 fulle poser etter min kjære sin lillesøster på 4 år, og fant hvertfall 3 levende og 2 døde larver oppi den ene posen! (inni noen av plaggene). Jeg mistet helt lysten på arveklær etter det. (ja, jeg vet at klær kan vaskes, men æsj, altså!!)

Jeg har tenkt til å hvertfall kjøpe mye av ullklærne brukt, siden det er dyrt og ikke passer så lenge:) ellers skal det strikkes over en lav sko!
Vi kjøper nok litt nytt babytøy av bomull, og folk kjøper jo gjerne nytt når de kjøper gaver, men vi har ikke tenkt til å belage oss på det, akkurat. Tenker å ta en liten kikketur på Finn når det begynner å bli tid for å ha ting klart, og se om det er noen fine klespakker til salgs.
Jeg har så langt reagert på hva folk forventer å få i betaling for brukt ull, 300,- for en brukt Nøstebarndress o_O hvis man ikke syns dressen er verdt de ti sillionene man må betale for den ny, skjønner jeg ikke hvorfor man kjøper den. Det er nemlig det inntrykket jeg får når noen forsøker å få solgt noe som er godt brukt, til 50% av nypris. Men det er kanskje en grunn, og ting er jo verdt det folk er villige til å betale for det...

Kommer nok ikke til å kjøpe brukte klær fra ukjente, men arver en del fra kusinen min, som fikk barn for 6 mnd siden :)
Spesielt mye om det blir jente :)

Hoho.. ser jeg må bite i meg disse ordene.. Naboen til pappa (som er ukjent for meg :p) solgte babytøy som nesten ikke var brukt. En full pose for 1000kr (jeg plukket kun ut det jeg ville ha av alt hun hadde). Nå tør jeg ikke handle mer, før jeg ser hva jeg har.. Har mistet litt oversikten.

Her kjøper og arver vi endel brukttøy. Så lenge man er påpasselig med at det kommer fra røyk/dyrefritt hjem, er det ikke noe problem.
Babyklær blir jo ikke slitt på samme måte.
Stor forskjell i bruksslitasje på min 6-åring og min 1 åring f.eks =)

Synes det er topp! Hadde vi fått gutt, så har jo vi masse klær etter storebroren som nurket kunne fått arve, men nå får vi jo jente og da synes jeg det er ekstra stas å kunne kjøpe inn kjoler og andre fine plagg til henne :) Så her blir det altså nytt til veslefrøkena :)

Vi kjøper mye brukt. Både gjennom nett og andre steder. Ikke fordi vi ikke har rå til å kjøpe nytt, men fordi vi synes det er kjekt å spare penger på det man kan for å bruke penger på andre ting. Og fordi det sparer miljøet. Og ting er som oftest like fint om det er nytt eller brukt.
Jeg har fått og kjøpt klær og utsyr til babyen brukt. Og noen ting kjøper jeg nytt.. Men jeg må ikke ha alt nytt. Dessuten så bruker babyen/barnet klærne i en liten periode før det er for smått uansett...

Back
Topp