Hva tenker du om å kjøpe brukte babyklær?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har alltid hatt litt sånn "baktanker" ved å kjøpe brukte klær av ukjente, men hvorfor det egentlig?

Det er jo mye fordeler ved det. Jeg anser meg selv som ganske miljøbevisst (og økologisk), så er helt klart for gjenbruk. Man sparer jo masse penger på noe som nesten ikke blir brukt og slitt er det jo ikke. Jo oftere klær er vasket, jo mer helsevennlig er de for babyen.

Hva tenker du?

Høres supert ut! Da er de kvitt den stivheten som nye klær har også. Den går jo ikke ut før etter litt bruk og vask. Barn liker jo heller myke gode klær:)

Er veldig for gjenbruk! Både babyklær, klær til meg selv og ting til leiligheten blir kjøpt brukt her hos oss så langt det er mulig :) Tenker at det er spesielt gunstig med brukte babyklær, da de nye klærne må vaskes en del ganger før det er anbefalt å bruke dem uansett.

Ting som går på sikkerhet (bilstol osv.), hygiene (madrass osv.) og helse (sko osv.) kommer vi selvfølgelig til å kjøpe nytt! :)

Har ikke kjøpt noe brukt tøy, men lille i magen vil arve en del, både etter storesøster og fra de som har lånt det tøyet i mellomtiden :)

Jeg er for brukte klær, men kjæresten min vil ikke at babyen skal ha brukte klær fra fremmede.

til jenten min på snart 5 har jeg nesten kun arvet klær fra min lillesøster på 7. sparer mye penger på det:)

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe brukt, kanskje mest for at jeg synes det er morsomt å handle inn klær selv :D har en del klær som jeg brukte når jeg var liten da :)

Jeg kommer til å kjøpe det meste tøyet brukt. Noe nytt vil jeg sikkert kjøpe også. Det er jo så mye søtt. Men med ny vogn; seng , bilstol osv synes jeg det er greit å spare litt penger på noe . :-)

Syns å kjøpe brukt er supert. Eneste som plager meg med brukt klær er slitasjen. Syns fasongen fort forsvinner ved mye vask.
Men kjøpte mye brukt til kommende storesøster, kommer nok ikke til å kjøpe så mye til neste sålenge det blir jente denne gangen også. Fordi jeg har alt av klær etter storesøster:)

Som ting er mye kjøpt brukt, passa på å kjøpe nøytralt så jeg kunne bruke det til neste også, så har vogn og vugge fra før og skal kjøpe ny vippestol forhåpentligvis brukt.

Jeg er veldig for å kjøpe brukte klær, og ellers babyutstyr som er fint brukt også.
Til mitt forrige barn brukte jeg også tøybleier pga miljø, og vurderer det litt denne gangen også.
Solgte alt av babyutstyr for jeg tenkte at jeg var ferdig med barn. Men så dukket drømmemannen opp :love7

Jeg er veldig for å kjøpe brukte klær, og ellers babyutstyr som er fint brukt også.
Til mitt forrige barn brukte jeg også tøybleier pga miljø, og vurderer det litt denne gangen også.
Solgte alt av babyutstyr for jeg tenkte at jeg var ferdig med barn. Men så dukket drømmemannen opp :love7
Vurderer også tøybleier. I hvert fall til tider. Synd at det er så dyrt med økologiske bleier... de burde vært subsidiert.

Kommer nok ikke til å kjøpe brukte klær fra ukjente, men arver en del fra kusinen min, som fikk barn for 6 mnd siden :)
Spesielt mye om det blir jente :-)

Er kjempe for å kjøpe brukt. Men også gøy å kjøpe litt nytt også :)
Men det går igrunn i brukt på alt av klær. Kjempe snedig.

Har ikke noe imot å kjøpe brukt, men tror kanskje ikke mannen min liker tanken. Kommer uansett til å arve mye fra nevøer/niese og et vennepar som nettopp fikk barn, så blir nok ikke veldig mye vi kjøper utenom uansett :)

Brukte klær og ting generelt er jeg veldig for. Prøve å unngå dette bruk-og-kast samfunnet som man lever i. Jeg håper å arve mye klær om det er gutt og er det jente har jeg masse fra før av :-)

Skal prøve å kjøpe mest mulig brukt, både klær og annet :-) Det første året vokser jo babyen så fort at klærne ikke rekker å bli slitt før de må byttes ut.

Kjøpte alt nytt til nr1, men arvet mye senere.. For å være helt ærlig så synes jeg ikke arveklær er spesielt fine etter mange vask og folk har annerledes smak en meg :p så mye av det ble gitt til UFF..
Nr2 blir nok å bruke mye av storesøsters klær om det blir jente, men kommer til å kjøpe mye nytt også :D

Synes det er helt greit jeg,har selv kjøpt litt brukt,fått litt brukt og så har jeg kjøpt litt nytt :)

Blir sikkert å kjøpe en del brukte klær etter hvert, hvis det trengs. Frem til nå har guttene arvet fra familie og det blir nokk den lille og gjøre også, siden både storebroren min nettopp har fått jente og lillesøsteren min fikk gutt for ikke så lenge side. Men siden dette blir det siste barnet kommer vi nokk til å kjøpe en del nytt :)

Back
Topp