Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Prøv å legge av deg den dårlige samvittigheten. Legen mener du skal være hjemme, og da er det lurt å stole på at det er best for deg og babyen.Jeg hadde bare vært ansatt i helt ny jobb når jeg nå ble sykemeldt. Hadde da presset med gjennom dagene på jobb i nesten 6 uker. jobben min består av å STÅ ute på steinhardt underlag i 8-9 timer men mange tunge løft, og arbeidsgiver kan ikke tilrettelegge for meg. Jeg er en av de "skikkelig heldige" som har fått bekkenløsning så altfor tidlig så jeg går tidvis rundt med krykker. Fikk ikke lov av legen og få gradert sykemelding siden jeg må bare ta det helt med ro!! Hadde en dag her jeg gikk på et kjøpesenter i 20 min, det resulterte i at jeg ikke kunne løfte mine egne bein når jeg gikk og ble sengeliggende med enorme smerter i 2 dager etterpå!! Men selv om jeg har så vondt har jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg er sykemeldt....
Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Så klart er det legen som bestemmer, men noen ganger må man vurdere å gå til legen for å få hjelp til å vurdere sin egen situasjon. Jeg har vært sykemeld både i start og slutt av mine svangerskap, og i starten har jeg gått til legen med en kvalme jeg bare ikke kunne komme meg på jobb med, så da ba jeg om en sykemelding, og legen vurderte seg enig. Man kan ikke stå i et restaurantkjøkken og kaste opp, og det nytter ikke med tilrettelegging når den praktiske delen er å reise til steder med matlukt.Synes dette er legens oppgave å avgjøre om sykemld er aktuelt, utifra hvoedan den gravide virker å ha det på jobb. Synes også de må se på totalbelastningen, en må ha energi til både reisevei, eldre barn osv.
Synes det høres spesielt ut å be om sykwmelding eller å "sykmelde seg".
Var selv mye sykmeldt forrige sk, først pga kvalme og deretter pga bekken/rygg og manglende vilje hos arbgiver til å tilrettelegge.