at ordet FY blir brukt når barnet har gjort noe galt??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: smash
Bruker det ofte jeg[;)]
ORIGINAL: Lillingen x2
Det driter jeg i... Hvis jeg skal bry meg om sånne småting går jeg jo rundt å bryr meg hele dagen[8D]
Jeg liker å bry meg minst mulig lissom....
ORIGINAL: Heijdii
Jeg sier FY, dette er ikke lov.. ble lei av ordet NEI, så har byttet litt![:D]
tror alle jeg kjenner bruker det ordet der, er jo helt vanlig[:-]
ORIGINAL: leonorasmamma
Ja er det det??
Jeg har aldri brukt det[:-]
Ja er det det??
Jeg hører det hvertfall veldig ofte, de aller fleste jeg kjenner med barn sier FY.. hehe
å foreldrene mine sa det til meg når jeg var liten, å nå sier de det til hunden sin.. så for meg
er det ett helt vanlig ord, ser hvertfall ikke noe stygt i det.. hvertfall visst man ikke skriker det ut å høres forbannet ut.. [8D]
Ja er det det??
Jeg hører det hvertfall veldig ofte, de aller fleste jeg kjenner med barn sier FY.. hehe
å foreldrene mine sa det til meg når jeg var liten, å nå sier de det til hunden sin.. så for meg
er det ett helt vanlig ord, ser hvertfall ikke noe stygt i det.. hvertfall visst man ikke skriker det ut å høres forbannet ut.. [8D]
Ja ja da har du sikkert rett. Jeg fikk bare sjokk her om dagen da dattera mi veivet med fingeren mot meg og sa FY[&o]
Ja ja da har du sikkert rett. Jeg fikk bare sjokk her om dagen da dattera mi veivet med fingeren mot meg og sa FY[&o]
Ja er det det??
Det sier gutten min også, rett før han gjør noe han ikke får lov til.. fy, så drar han ut kontakten![8D]
men om hun sa det å du ikke bruker det, så er det nok noe hun bare har plukket med seg[:)]
ORIGINAL: Badeand*
Jeg har brukt det, og nei har jeg brukt, men nå bruker jeg navnet hennes. Når hun gjør noe hun ikke skal begynner jeg med å si navnet hennes i en streng ton, før jeg sier at "det er ikke lov" e.l
ORIGINAL: *Oso*
Liker ikke slike ord eller uttrykk - nedverdigende og ikke minst gir det en følelse av skam noe jeg ikke ønsker mine/andres barn skal måtte føle/oppleve.
ORIGINAL: lizzlie
ORIGINAL: Badeand*
Jeg har brukt det, og nei har jeg brukt, men nå bruker jeg navnet hennes. Når hun gjør noe hun ikke skal begynner jeg med å si navnet hennes i en streng ton, før jeg sier at "det er ikke lov" e.l
Dette blir sikkert å høres dumt ut, men det har mine foreldre alltid gjort og nå TÅLER jeg ikke at noen sier navnet mitt når de snakker med meg. Jeg får vondt i magen nesten. For navnet mitt ble aldri brukt forutenom når jeg hadde gjort noe galt. Ikke noe hyggelig.
ORIGINAL: Lady m/ Baby
Det er ikke et ord vi bruker. Forklarer heller hvorfor det hun gjorde ikke var greit, men hun er 4 år. Å til minstemor som "ikke skjønner" enda, tar vi henne bort fra situasjonene (om hun f.eks skal røre blomster-plantene mine osv).