Hva synger dere?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvilke sanger synger dere for babyene deres? Skulle gjerne lært meg noen nye og kanskje litt mer spesielle enn lille Petter edderkopp og ro ro, ro din båt... :p

Om kvelden synger jeg en svensk sang som heter "sov, min lilla videung". Er så fin og lillebror roer seg veldig med den!
På dagen synger jeg også ofte "mors lilla olle", som også er svensk, og Idas sommervise fra Emil i Lønneberget. :) (jeg har tilknytning til Sverige, så derfor ligger svenske sanger litt tett mot hjertet. ;) )
 
Mye egenkomponert tekst og melodi her om dagen... hehe... Synger mye om det vi gjør.

Ellers går det mye i ro, ro, ro din båt, bjørnen sover, lille petter edderkopp og fader jakob. Ikke så veldig oppfinnsom på den fronten. Synger ofte måneds sang som storebror har i barnehagen sammen med "tegn til tale"

Til kvelds er det alltid trollmor.
 
Her går det i Lille Petter edderkopp, Mikkel Rev, Bjørnen sover, Ro ro din båt, Hjulene på bussen, Alle barna plasker.. Og introen fra Hello kitty stump village som hun eeeelsker.

Til kvelds er det alltid Vargsången fra Ronja.
 
Vi synger litt forskjellig. Ride ride ranke, byssan lull, måne og sol, trollmor, jeg har ei tulle med øyne blå, hjulene på bussen, bæbæ lille lam og lille bukken bruse. Er nok flere, men kommer ikke på flere nå;)
 
Her går det i Lille Petter edderkopp, Mikkel Rev, Bjørnen sover, Ro ro din båt, Hjulene på bussen, Alle barna plasker.. Og introen fra Hello kitty stump village som hun eeeelsker.

Til kvelds er det alltid Vargsången fra Ronja.

Oo, den må jeg lære meg. :)
 
Vi synger litt forskjellig, mye av det samme som er nevnt her egentlig.
Favorittene er for tiden Lille Petter Edderkopp, og Olle Bolle (Oppe på fjellet).

Om kvelden synger vi nå for tiden Sov Dukke-Lise og Trollmors vuggevise. :)
 
Går mye i det som er nevnt her også. Favorittene er sanger med bevegelser som lille Petter edderkopp, Med krøllet hale og Jeg er en liten undulat :)
 
Litt forskjellig, de samme som over. I tillegg: lillegutt kan tromme, når en liten mus skal ut å gå, sulla meg litt, alle killebukkene, emil i lønneberget, +++ ;-)
 
På norsk går det i:
Vise for gærne jinter (yndlingssangen)
Bukkene bruse
Bæ Bæ lille lam

Engelske:
Wheels on the bus
Itsy bitsy spider
10 little monkeys

Og en haug av mange andre, favoritt tiden er når vi kjører engelske barnesanger på YouTube. Da står hun foran tv'n og danser og synger :)
 
Her er favorittsangene klappe klappe søte, ride ride ranke, lille Petter edderkopp, danse boogie boogie, hode skulder kne og tå, kjære Gud jeg har det godt, so ro lillemann, byssan lull m.m.
 
Lille kattepus, bæ bæ lille lam, oppe på fjellet, hode-skulder-kne-og-tå, lille petter edderkopp, hjulene på bussen, nede på stasjonen, dyrene i afrika, med krøllet hale, lille måltrost, alle fugler, bestemor skogmus' vise, bestemors flyvevise, vaskevise for småbjørner, ro ro til fiskeskjær, klappe kaker søte, mikkel rev, vi har ei tulle, alle kilebukkene, og sikkert mer :) hos oss er sang ypperlig medisin mot sutring ;-)
 
Vi har vært med på babysang denne gangen, og jeg synger mye det vi bruker der. Sangene og reglene er stort sett hentet fra Frelsesarmeens dobbel-CD "Bom chicka bom". Fant nylig ut at den ligger på Wimp/Tidal. Sikkert Spotify også... Noen kristne sanger (om det av noen grunn skulle være et problem), men mye nøytralt, og veldig koselig :)
 
Oppe på fjellet, ro din båt, ro ro til fiskeskjær, alle barna klapper, bjørnen sover, jeg gikk en tur på stien, Fantorangen sangene, hode skuldre kne og tå.

So ro lillemann, trollmors vuggesang og kjære gud
 
Back
Topp