Hva synes du om navnet...

Nei. Visse navn passer seg IKKE på barn. Mange tenker ikke på betydningen og symbolverdien navn kan ha, eller konnotasjonene andre kan ha til det. Loke var en figur man bør tenke nøye over om man vil oppkalle barna sine etter.. 

MÅ Loke være først??
Siden du like Trym og mannen Loke, hva med Trym Loke da?? [:)]

forslag til andre norrøne gudenavn:
Vidar - Odins sønn
Vilje - Odins bror
Vale - Lokes sønn
Njord - vindenes og sjøfartens gud. Far av Frøya og Frøy.
Magne - Tor sin sønn. Sterkere enn sin egen far og andre guder. Da han var tre dager gammel reddet han livet til Tor ved å fjerne Rungnes fot fra Tors hals. Som takk for dette fikk Magne Rungnes hest, Gullfakse (Gullmane) etter at Rungnes ble drept i kamp mot Tor.
Hermod Sønn av Odin, Gudenes sendebud.
Brage - skaldekunstens gud
Balder - sønn av Odin og Frigg, den mildeste og vakreste av gudene; ved Lokes list drept av sin bror Hod med en pil av misteltein

her var en del andre norrøne gudenavn jeg fant.noen er jo ikke så kjente,så da blir det kansje ikke så "mye"[:)] men jeg synst loke er litt tøfft da,men hadde ikke ville bruke det selv.

ORIGINAL: Tøsa

Minner meg om rus. Sorry.

Ser for meg en fyr som er skikkelig på kjøret, og ser skikkelig fæl ut.

Jeg liker det ikke .. Forbinder det med torpedoen som var i Cæsar en gang [:-]

ORIGINAL: Odin*s Mamma

Storebroren har Andrè som mellomnavn...

Loke er det eneste navnet jeg kan venne meg til, å gubben har 4 barn med norrøne navn, så må nesten ha det på sistemann også... Alle 4 har også mellomnavn...

Hotell Cæsar har jeg aldri sett. Så har ikke assosiasjoner til navnet derifra. Har aldri hørt navnet før jeg så det på en navneliste... Men har skjønnt at mange ikke liker navnet...

Hotell Cæsar har jeg aldri sett. Så har ikke assosiasjoner til navnet derifra. Har aldri hørt navnet før jeg så det på en navneliste... Men har skjønnt at mange ikke liker navnet...

Han kan hete Ravn [:D]

Jeg er ikke så glad i navnet, når jeg tenker på navnet så tenker jeg litt sånn småkriminell[X(] Er ikke sååå fan av norønne navn heller, og det blir litt overkill med Odin og Loke, da er det bedre med Brage, Brede, Håkon, Eirik eller noe den duren[:)]

jeg ville ikke ha brukt det, men synes det er veldig fint.

Loke Andre kanksje. eneste jeg kommer på.

Ikke min smak. Men skulle jeg valgt navnet, hadde jeg ikke valgt å hatt et mellomnavn.

Synes det er veldig pent[:)]

ORIGINAL: Lissyjane

Synes ikke man skal ha noe mellomnavn. Loke er et såpass sterkt navn i seg selv at det bør få stå alene. Gudenavn bør ikke ha mellomnavn synes jeg.Ville uansett ikke ha brukt det om jeg hadde et barn som het Odin. Blir overkill.Ville valgt et navn som Brage eller Trym eller noe i den dur.

Akkurat det samme tenkte jeg, så jeg signerer denne!

Jeg liker det ikke fordi den "opprinnelige" Loke i mytoloigien ikke var noe snill......

ORIGINAL: Anna Anka

hotell cæsar Loke? ikke helt...

First thing in my head too [8D]

ORIGINAL: Chuma

Ikke noe galt med navnet i seg selv, men har du en sønn som heter Odin fra før ville jeg ikke ha brukt det, siden de regnes som den gode og den onde i norrøn mytologi.

Kjempe kult + at jeg ser du har Odin,,, Du vet at Odin og Loke blandet blod i mytologien.?

Jeg kunne ikke ha brukt et slikt navn på noen av mine gutter....

Sikkert fordi loke minner meg om Rus,ungdomstiden og slengutrykk i Drammen iallefall...

Men navnet i seg selv er jo ok...

ORIGINAL: Anna Anka

hotell cæsar Loke? ikke helt...

Første som slo mæ va Loke Alexander..veit itj koffer d datt inni hodet mitt da. men syns Loke e ett vældi fint navn som står vældi bra for sæ sjøl da!!

Er ikke så begeistret for Loke...Men det er ikke min unge[8D][:D].
Ingen av de navnene her du heller vil bruke da?
http://www.caplex.no/Web/Main.aspx?id=t-norrone

Back
Topp