Hva synes du om navnet...

W1ke

Elsker forumet
Loke?

Å hva passer som mellomnavn?

Jeg syns Loke er "stilig" [:D][:D]
Kanskje André som mellomnavn [8|][8|][8|]

I og med at det originalt kommer fra en bad guy i norrøn mytologi, så ville jeg av hensyn til barnet ikke brukt det. Og så er det jo også et verb, som betyr å surre rundt uten noe å gjøre.

Men hvis jeg stenger ute assosiasjonene og bare smaker på bokstavsammensetningen, så er det ikke så verst.

ORIGINAL: Lissyjane

Synes ikke man skal ha noe mellomnavn. Loke er et såpass sterkt navn i seg selv at det bør få stå alene. Gudenavn bør ikke ha mellomnavn synes jeg.Ville uansett ikke ha brukt det om jeg hadde et barn som het Odin. Blir overkill.Ville valgt et navn som Brage eller Trym eller noe i den dur.

Sign, sign, sign!

ORIGINAL: Lissyjane

Synes ikke man skal ha noe mellomnavn. Loke er et såpass sterkt navn i seg selv at det bør få stå alene. Gudenavn bør ikke ha mellomnavn synes jeg.Ville uansett ikke ha brukt det om jeg hadde et barn som het Odin. Blir overkill.

Loke er ikke et gudenavn. Loke i norrøn mytologi var opprinnelig en Jotne, men blandet blod med Odin, og ble tatt opp som en halvgud, en Æse

Ikke noe galt med navnet i seg selv, men har du en sønn som heter Odin fra før ville jeg ikke ha brukt det, siden de regnes som den gode og den onde i norrøn mytologi.

Loke Leander
Loke Alexander

Storebroren har Andrè som mellomnavn...

Loke er det eneste navnet jeg kan venne meg til, å gubben har 4 barn med norrøne navn, så må nesten ha det på sistemann også... Alle 4 har også mellomnavn...

Hotell Cæsar har jeg aldri sett. Så har ikke assosiasjoner til navnet derifra. Har aldri hørt navnet før jeg så det på en navneliste... Men har skjønnt at mange ikke liker navnet...

kjempe fint.. men det passer absolutt ikke sammen med odin..
de var jo fiender.. odin var god og loke var ond..

Jeg er VELDIG glad i navnet Loke!! Sterkt og flott norrønt navn! kt..

Loke Nathaniel?
Loke Andreas?

Synes Loke er et hundenavn..

Hva med å bare kalle sønnen din det om du liker navnet? Det spiller da ingen rolle hvis ikke halve verden liker det[:D]

ORIGINAL: Stine!

Hva med å bare kalle sønnen din det om du liker navnet? Det spiller da ingen rolle hvis ikke halve verden liker det[:D]

Takk. Det var et av de beste rådene så langt[:)]

Er så vanskelig å finne guttenavn og det blir ikke enklere av at det "må" være norrønt og kunne ha dobbeltnavn, som attpåtil ikke er brukt i slekta til gubben opptil flere ganger allerede...

Har selv falt helt for navnene Trym og Imre, men gubben protesterer villt... [:@]

For meg er det et hundenavn [:)]

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: Stine!

Greit å høre andre synspunkter og innimellom.
Kanskje ting man ikke tenker over selv.

Veldig sant... Har nemlig ikke hørt/lest så mye om norrøn mytologi... Hadde jeg elsket navnet fra første stund, så hadde vi nok gått for de å gitt f... i andres meninger. Men dette er et navn jeg må venne meg til, å da er det greit å høre litt meninger[;)]

Jeg liker det ikke...klarer ikke komme på ett mellomnavn heller, meeen når det er sagt så passer det jo fint med Odin[:)]

Back
Topp