Hva synes du om merkeklær til barn?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Kjøper klær med god kvalitet, men hva det står på plagget bryr jeg meg pent lite om. Syns det er en uting at små barn må ha en spesiell genser bare fordi det er hello kitty på. Jeg sier så fin katt du har på genseren din, enn så fin hello kitty genser du har.
 
Syns det er tullete å bruke penger på dyre klær til barn, som de vokser fort ut av uansett! Men helt greit å kjøpe merkeklær av god kvalitet på salg eller brukt når det er noe enn trenger, men syns ikke enn skal gjøre barn obs på hva de har på seg!
 
Synes f.eks hm klærne kan bli litt kjedelige i lengden. Alle har de liksom. Kjøper det jeg synes er fint og god kvalitet. Han har fra forskjellige merker, Gant, hust&claire, name it, Newbie isbjørn of sweeden, pop, minime, fixoni, Levis, etc. Altså både billig og dyrt. Kjøper det jeg har lyst til å kle ungen min i. Så får andre kjøpe det de har lyst til.
 
Kjøper litt merkeklær til guttungen, men da på salg og bruker de kun når han skal "pyntes" litt(bursdager, familieselskaper, høytider osv). I barnehagen har han som regel på seg klær fra H&M, Kappahl, Cubus osv.
 
Kjøper det hu trenger uansett. Men lommeboka styrer selvfølgelig. Hu har lite merkeklær men desto mer klær. Vi er nå på en 4 uker campingtur og klær til hu er vår minste bekymring, er verre med oss. Men kommer jo ann på hva som er merkeklær også.
 
Som jeg sier hver gang diskusjonen kommer opp, så syns jeg det er greit å legge penger i klær av god kvalitet eller om det er noen spesielle plagg man ønsker seg, om man har råd til det, spesielt yttertøy. Å kjøpe dyre klær bare for å kjøpe dyre klær, og merkene er viktigere enn sunn fornuft og hva som er praktisk, er ikke min greie. Syns det er trist, og litt kvalmt, hvordan motepresset utvikler seg både blant barn og voksne.
Enig!
Hvis man kun kjøper det for merkets del så er det jo bare for å vise seg for andre.
 
Betyr meg ikke :p
Er plagget fint så er det fint
Merke eller ikke
 
Syntes merkeklær er fint og har god kvalitet..
Kjøper aldri klær bortsett fra truser og sokker på h&m.. For jeg er ikke fornøyd med kvaliteten... Buksene kjøper jeg stortsett på Cubus, og gensere, regntøy osv.. kjøper jeg litt her og der.
Nå når eldste gutten min er blitt i skole alder så kjøper vi dyrere merker, fordi vi syntes det er fint og har god kvalitet som de to yngre brødrene kan arve senere...
Det er også mye gode salg å finne på dyrere merkeklær om vi ser etter det og holder oss til fornuften ellers, og ikke handler masse klær de ikke trenger ellers andre steder...


Vi kjøper det for vi kan unne oss det (noe som aldri var en mulighet før) og setter pris på det, og det lærer vi gutten vår også...
Og det å gi til veiledighet er noe vi gjør ofte og fast hver måned, selv om vi velger å kjøpe oss litt dyrere klær ;)

Syntes folk bør få lov til å kjøpe hva de vil uten at andre skal bry seg eller henge seg opp i det...
 
Jeg er ikke så opptatt av at klærne til min sønn skal være designerklær. Så lenge han har klær som passer er jeg fornøyd. Jeg har aldri skjønt poenget. Barna vokser jo så fort at de vokser ut av klærne før de får brukt dem omtrent. Da er det ganske meningsløst å bruke haugevis med penger på noe som kanskje passer en måned eller noe sånt. Men for all del. Folk må få bruke penger på det de vil.
 
Jeg mener folk skal få lov til å kjøpe akkuratt det de vil til både barna sine og seg selv. Når det en gang blir min tur å handle klær så ser jeg for meg det blir en lett blanding. Alt etter hva jeg selv synest er fint, og har råd til/tar meg råd til. :)
 
Viktigste for meg er at klærne ikke blir sydd av slaver :(
Utrolig vanskelig å finne klær som ikke er produsert i Bangladesh, men kjøper derfor en del merker som er mer beviste på slik.
Enig!

Er opptatt av etisk handel, og klær som ikke inneholder farlige kjemikalier/miljøgifter.

Da blir klærne ofte dyrere enn H&M men det får så være. :)
 
Bryr meg ikke om hvilke merker barna har på klærne. Ytterklær er jeg mer opptatt av skal være god kvalitet å tåle en del. Så i de kan jeg godt legge litt mer penger i. Kommenterer ikke til barna hvilke merker de har på klærne, ønsker ikke at det skal bety noe for dem. Vet mange sier f.eks "ta på deg bergansjakken ol", dette blir barna fort obs på og kan spørre/mobbe andre om de ikke har lignende.
 
Jeg kommer ikke til å kjøpe noe merkeklær selv med det første, jeg syns babyklær er dyrt nok i utgangspunktet og de vokser jo uansett fra alt så fort :)
 
Unødvendig og litt penger ut vinduet når klærne brukes så kort periode...

Men hvis noen har så mye penger så versegod for meg!
 
Det får man gjøre som man vil med. Synes det er veldig mye fint man får kjøpt av merker, men kjøper stort sett "vanlige" klær til mini og noen merkeklær til selskaper og litt finere bruk. Kommer aldri til å sende han i barnehagen eller skolen med merkeklær. Når man ser på hvordan mange barn og ungdommer blir av at de har klær med ett spesielt merke (ser ned på de som ikke har det samme feks) så synes jeg nesten det er synd at foreldre faktisk lar det bli sånn.
 
Synes det er helt ok hvis man har råd til det! Tenker at det får være opp til hver enkelt hvor mye penger man velger å bruke på klærne! :)
 
Kjøper ikke merkeklær selv eller det vil si kjøpte noe nå på båten men da var det 70% så da var det liksom ikke så dyrt likevel:) men ellers går det I vanlig cuvus, h&m osv :) hun vokser jo ut a klærne etter en uke omtrent jo :eek:
 
Jeg synes det er veldig teit.. Greit å kjøpe kvalitet, og velge f.eks skogstad, reflex eller stormberg.. Men å kjøpe Levis-bukser til ungene synes jeg er teit.. De kan jo ikke bruke dem mer enn maks et år likevel - og da synes jeg det er mer verdt å bruke de pengene på 5-10 cubusbukser, altså.. Jeg kjøper ikke merkeklær til meg selv heller.. Jeg gidder ikke bruke penger på slik..
Men om andre kun vil kjøpe sånt, for all del. Så lenge de ikke lar barna fryse ihjel fordi de skal se "trendy" ut, fremfor varme og gode.. :p
 
Back
Topp