Hva synes du om menn som sitter på ammerommet?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
Ja, så lenge man respekterer privatlivet til andre og ikke forstyrrer, er det helt greit for meg.
Det er jo godt mulig at mammaen trenger pappaen der, eller at en pappa med et barn skal mate, eller at barnet trenger ro.
 
Hva skjedde? [emoji15]
Han stirret intenst hele tiden. Spurte jeg pent om han ikke kunne se en annen vei og da ble han frekk. Jeg ser hvor jeg vil etc etc. Om du ikke tåler folk ser på deg når du ammer og bla bla . Jeg gav fra meg noen gloser tilbake og gikk. ;)
 
Har aldri reagert på at pappaen har vært med.
Det jeg har reagert på er når også eldre støyende søsken er med.
Jeg skjønner at når mor er alene på tur med baby og eldre søsken at de må være med inn, men om de ikke klarer å være rolig og pappen er med syns jeg de skal vente utenfor.
Er mange som sliter og trenger ro når de ammer
 
Helt greit. Jeg har aldri ammet. Men måtte ejo bruke ammer om for å skifte bleie og varme ferdig nan på flasker. Er i grunn lettere å blande pulver der inne og varme vann i mikro osv. En pappa må jo også gjøre tingene når han er alene med barn. Jeg og ei veninne Bøe nærmest kastet ut av ett ammer om en gang med våre flaskebarn. Det endte med at min datter ikke ville spise pga kaoset i gangene. Flaskebarn trenger også ro med enten mammaen eller pappaen sin.

Pappaer som skal gi mat må jo selvsagt få være der, sånn er det jo bare. Jeg forstod spørsmålet som at pappaen blir med inn på ammerommet, altså som en tredjeperson som "bare er der". Deg syns jeg man bør unngå. På samme måte som at man ikke tar med seg tre venninner inn der liksom.
 
Pappaer som skal gi mat må jo selvsagt få være der, sånn er det jo bare. Jeg forstod spørsmålet som at pappaen blir med inn på ammerommet, altså som en tredjeperson som "bare er der". Deg syns jeg man bør unngå. På samme måte som at man ikke tar med seg tre venninner inn der liksom.
Ja selvfølgelig. Mannen min står altid utenfor når vi begge er der. Eller så går bare han inn. Men han synes det er ubehagelig hvis det er noen der. Han føler seg uglesett. Sikkert fordi mange reagerer på menn inne på ammerom.
 
Ammer hvorsomhelst, bryr meg fint lite om jeg har tilskuere. Prøver å være diskret da, men gjør meg ingenting om en mann ser puppen min :) Han har sannsynligvis sett en slik før :)
 
Om mennene viser en naturlig holdning til det- ingen problem!

Hadde dem vært som min mann som omtrent snurrer hode 360grader for å få se pupp når vi går forbi noen som ammer synes jeg ikke det er like greit. Føles ekkelt å bli stirret på..


*Redigert pga skrivefeil *
 
Har jeg aldri tenkt over engang. Nettop fordi jeg, når jeg ser en far på ammerommet med barnet sitt, ser på det som helt naturlig. Sånn som samfunnet er blitt i dag med pappaperm og slikt så er det vel ikke til å unngå?
Jeg kan dog godt forstå enkelte som sliter med amming osv uten at jeg Kan sette meg helt inn i situasjonen da jeg bare har ammet få uker tilsammen med alle mine tre. Men altså, enten får far være velkommen på ammerommet ellers må man jo ordne med egne stellerom for fedre da :p
At far skal være velkommen på ammerommet forutsetter selvsagt at han innehar normal høffelighet og oppfører seg ordentlig men helt ærlig talt er det en selvfølge og gjelder i høyeste grad også mor
 
Har aldri tenkt over om det er menn der inne. Så lenge de har et tilhørende barn vel og merkeJeg bruker ammerom der det finnes fordi jenta mi blir lett distrahert om det skjer mye rundt henne når hun spiser. Og det gjelder vel også flaskebarn og små barn generelt, selv om de er på tur med pappa'n og ikke puppen Har også ofte med pappa'n inn på ammerommet. Han ser det jo mange ganger hver dag og tenker ikke noe over de andre mødrene.
Det eneste jeg har reagert på er ungjenter som bruker ammerom som et rolig sted å skravle på...
 
Han stirret intenst hele tiden. Spurte jeg pent om han ikke kunne se en annen vei og da ble han frekk. Jeg ser hvor jeg vil etc etc. Om du ikke tåler folk ser på deg når du ammer og bla bla . Jeg gav fra meg noen gloser tilbake og gikk. ;)

Æsj! Er jo ikke sånn at man ikke kan se (som i konstatere at noen ammer, gløtte på babyen av og til når blikket naturlif vandrer, møte blikket til den ammende oc sånt), men å stirre er noe helt annet.
 
Jeg har aldri brukt noe ammerom, men jeg ville tenkt at det kan være mødre der som har problemer med at det er menn der? Dette er bare mine fordommer, men det er vel kanskje en grunn til at mødrene gjemmer seg på et ammerom i utgangspunktet? Jeg synes det er het greit å amme foran hvem som helst, men nettopp derfor ammer jeg der jeg er også, og leter ikke etter noe eget rom. Når det først er egne rom noen steder, så synes jeg de mødrene som ønsker det skal få være mest mulig i fred der. :)

Tenker det samme som deg. De som ønsker å bruke ammerom ønsker å få amme i fred, med mindre mulig "tilskuere". Jeg hadde ikke følg meg komfortabel med det, og hadde nok da heller låst meg inn på toalettet [emoji85]

Ikke nødvendigvis mødrene som gjemmer seg, jeg bruker feks ikke ammerom for jeg ikke liker tilskuere eller annet, men fordi ungen faktisk spiser mer og bedre på en roligere plass. Prøvd å amme ei på 10mnd på cafe? D er turning, og snuing og skal følge med på alt mulig annet enn puppen [emoji23] Ikke vondt ment, men måtte bare få sagt den siden av saken og [emoji5]
 
Han stirret intenst hele tiden. Spurte jeg pent om han ikke kunne se en annen vei og da ble han frekk. Jeg ser hvor jeg vil etc etc. Om du ikke tåler folk ser på deg når du ammer og bla bla . Jeg gav fra meg noen gloser tilbake og gikk. ;)
Oi, shitt så frekk[emoji15]
 
Jeg brøt meg lite om det når jeg prøvde å amme. Noen damer som stussa da gubben gikk inn på ammerommet da vi var i Sverige. Men det var det eneste stedet å skifte på ungen. Men da jeg kom inn så jeg at han var mer ile i møte en damene [emoji14]
 
At pappaen blir med inn synes jeg er helt naturlig
 
Ser ikke helt problemet, mannen her brukte ofte ammerom til å mate frøkna vår på når han var ute, hu måtte ha ro for å spise og et ammerom er jo for å mate en baby. Hva mener dere som er i mot han skulle gjort da? Mate henne på do?
 
At en mann kommer inn å gir ungen flaske eller er inne å steller barnet er bare helt supert!

Men når en mann sitter der med kjerringa si å ikke flytter seg for de som skal amme er ikke greit! (de er ofte lite sitteplasser fra før)
Jeg har selv måte stå å amme ett par ganger pgr av mannfolk som sitter der.
2 stk satt å ladet mobilen (uten unge å kjerring) å diskuterte hvilken julegave de skule kjøpe, å der sto jeg med ei på noen uker som gråt å var sulten, det endte med at jeg gikk på do å ammet.

Opplevde også en stor gjeng satt å spiste der (uten unger).

Det er flere ganger jeg har stått i "kø" pgr av det er menn som sitter sammen med damene sine å holder de med selskap.
Å det er ikke greit synes jeg.

Så vi som ammer eller gir flaske + fedre som gir flaske har førsterett på å sitte der, alle andre får vente!
 
Nå har jeg ikke brukt ammerom før, da det ikke fantes på senteret vårt da mi var lita. Men.. Tenker at, så lenge de er rolige og ikke er der unødvendig, så er det helt ok.
 
Ser ikke helt problemet, mannen her brukte ofte ammerom til å mate frøkna vår på når han var ute, hu måtte ha ro for å spise og et ammerom er jo for å mate en baby. Hva mener dere som er i mot han skulle gjort da? Mate henne på do?
Hehe Dette har faktisk jeg gjort. Altså matet/ammet han på toalettet :bag: visste ikke om ammerom og han slapp puppen så ofte at jeg ikke ville sitte midt på sentret.

Men selvsakt skal menn få gå inn når det er dem som er matgiveren!
 
Vi hadde ikke ammerom da min var liten (på kjøpesenterene). Så skulle han ha mat så hadde jeg 3 alternativ:
1: Amme der jeg satt(kafe eller korridor)
2: Do
3: Finne en krok uten noe å sitte på som var utenfor "traffikert gangvei" (inne på kjøpesenter).

Stort sett ammet jeg hjemme før vi dro også ammet jeg igjen når vi kom hjem.
Første gangen vi hadde han med på kafe sov han seg igjennom hele kafebesøket, og genseren ble våtere og våtere :p
Fikk han ikke våken til å ta puppen før det flommet over.
Min søster lo så hun gråt når hun så elven som hadde rent under genseren før jeg fikk på meg jakken.
Mine pupper reagerte hvis noen gråt. Og selvfølgelig var det andre babyer/barn enn mitt barn som gråt :oops::laughing021:smiley-ashamed005
 
Back
Topp