Hva synes du om menn som sitter på ammerommet?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Er det ok at faren blir med inn på ammerommet? :)
 
Jeg hadde nok ikke følt meg komfortabel med det. Men jeg sleit med amming. Måtte drive med brystskjold og hjelpe babyen hele tiden med å få riktig tak. Syns det hele var forferdelig vanskelig og ville helst sitte alene uten tilskuere. Foran mødre er en ting, for de forstår det gjerne. Men som 19 år og ny i gamet, klarte jeg ikke å være sammen med andre når alt var så usikkert. Følte meg ikke trygg i amminga
 
Jeg syns det er helt greit, det er med på å legge en stemning om at amming er naturlig. Hvis alle som er rundt ammende mødre oppfører seg som det er det mest naturlige i verden, så påvirker det energien i rommet til det bedre :)
 
Jeg har aldri brukt noe ammerom, men jeg ville tenkt at det kan være mødre der som har problemer med at det er menn der? Dette er bare mine fordommer, men det er vel kanskje en grunn til at mødrene gjemmer seg på et ammerom i utgangspunktet? Jeg synes det er het greit å amme foran hvem som helst, men nettopp derfor ammer jeg der jeg er også, og leter ikke etter noe eget rom. Når det først er egne rom noen steder, så synes jeg de mødrene som ønsker det skal få være mest mulig i fred der. :)
 
Jeg har aldri brukt noe ammerom, men jeg ville tenkt at det kan være mødre der som har problemer med at det er menn der? Dette er bare mine fordommer, men det er vel kanskje en grunn til at mødrene gjemmer seg på et ammerom i utgangspunktet? Jeg synes det er het greit å amme foran hvem som helst, men nettopp derfor ammer jeg der jeg er også, og leter ikke etter noe eget rom. Når det først er egne rom noen steder, så synes jeg de mødrene som ønsker det skal få være mest mulig i fred der. :)

Tenker det samme som deg. De som ønsker å bruke ammerom ønsker å få amme i fred, med mindre mulig "tilskuere". Jeg hadde ikke følg meg komfortabel med det, og hadde nok da heller låst meg inn på toalettet [emoji85]
 
Helt greit. Jeg har aldri ammet. Men måtte ejo bruke ammer om for å skifte bleie og varme ferdig nan på flasker. Er i grunn lettere å blande pulver der inne og varme vann i mikro osv. En pappa må jo også gjøre tingene når han er alene med barn. Jeg og ei veninne Bøe nærmest kastet ut av ett ammer om en gang med våre flaskebarn. Det endte med at min datter ikke ville spise pga kaoset i gangene. Flaskebarn trenger også ro med enten mammaen eller pappaen sin.
 
Jeg tenker også som veslejenta, tenk på den pappaen som må gi flaske til sin baby, og babyen ikke vil spise med mye støy og stimuli så han søker til ammerommet.
Det burde vel egentlig heller hete babyrom, for de ammerommene jeg har vært på var det tilrettelagt for varming av flasker, bleieskift, koking av vann til grøt osv. Når fedre skal ha permisjon må de da virkelig også få ta babyen sin med til et stille og rolig miljø for mating hvis babyen har behov for det.
 
Ja, de må jo mat de også om de er ute på tur, og noen barn trenger ro ved mating. Men syns ikke det er noe vits om de bare er med og sitter og skravle, samme dom venninner. Det er ingen kafé :p
 
Jeg tenker også som veslejenta, tenk på den pappaen som må gi flaske til sin baby, og babyen ikke vil spise med mye støy og stimuli så han søker til ammerommet.
Det burde vel egentlig heller hete babyrom, for de ammerommene jeg har vært på var det tilrettelagt for varming av flasker, bleieskift, koking av vann til grøt osv. Når fedre skal ha permisjon må de da virkelig også få ta babyen sin med til et stille og rolig miljø for mating hvis babyen har behov for det.

Så enig med deg[emoji4] men ser og problemet til di som sliter med amming, kan bli vanskeligere hvis det sitter en mann der.
 
Ammet jo ellers overalt, så hvem og hva som befant seg på ammeromnet spilte ingen rolle. Viktigere hva det at de som var der var rolige og ikke bråkete!
 
Så enig med deg[emoji4] men ser og problemet til di som sliter med amming, kan bli vanskeligere hvis det sitter en mann der.
Ja jeg hører mange som sier de syns det er værre med en mann tilstede, men jeg lurer litt på hvorfor. Har det noe med at de føler seg seksualisert, at de føler at menn automatisk skal prøve å se på brystene deres?
 
Ja, de må jo mat de også om de er ute på tur, og noen barn trenger ro ved mating. Men syns ikke det er noe vits om de bare er med og sitter og skravle, samme dom venninner. Det er ingen kafé :p
Hehe. Det gjelder mammaer også. På ammerommene på ett kjøpesenter i nærheten er det kun to stoler. Hvorfor må man da ha med 3 veninne inn dit? Når jeg skal skifte bleie der så tar jeg bete med bleier inn. Er som regel fullt pga skravlete venninner.
 
Har ingen problemer med det. Nå har vi flaske barn, men han måtte ha ro for å spise.
Pappaen har alltid hatt med seg guttungen mye ut alene og han måtte jo både skifte på han og gi han mat når de var ute.
På senteret her, et det et eget avluke med stoler, som er for ammende, også et større rom med mulighet for å skifte ol
 
Ja jeg hører mange som sier de syns det er værre med en mann tilstede, men jeg lurer litt på hvorfor. Har det noe med at de føler seg seksualisert, at de føler at menn automatisk skal prøve å se på brystene deres?

Nå amma jeg over alt der det passa meg og brydde meg ikke om det var menn til stedet. Så vet ikke hvorfor det blir slik, men vil kanskje tro at det er slik dem tenker.
 
Har ingen problemer selv, jeg sitter akkurat nå og ammer på en benk på amfi. :p
 
Ja syns i utgangspunktet det. Hadde dog en ubehagelig episode engang hvor jeg tok med meg frøkna og gikk.
 
Hvis pappaen er der for å mate sitt barn kjempe flott [emoji2] Hvis han bare er der for å holde mammaen med selskap så kan han heller vente utenfor om det er andre der [emoji846] Blir fort trangt på disse rommene siden de ofte er små [emoji28]
 
Back
Topp