Hva synes du om mammakroppen?

Jeg har alltid hatt noen kg ekstra og har kjempet hardt for å komme i en vekt jeg trivdes i. Første gang jeg ble gravid slet jeg veldig med at jeg la på meg og at magen voskte. Men etterpå har jeg brydd meg mindre med å oppfylle de "sosiale" kravene til kropp, og er mer fornøyd med meg selv. Jeg har jo født et perfekt menneske! :) Jeg vet at kroppen min ikke har forandret seg noe særlig, men det skjedde ihvertfall noe oppi hodet mitt ;-) Denne gangen har jeg et mer avslappet forhold til at vekten kommer til å øke og at magen skal vokse. Mye. :p
 
Vet ikke helt hva jeg skal si... Nå gleder jeg meg til at magen synes mer, for akkurat nå føler jeg meg bare litt tjukk.
Denne gangen synes jeg at det er helt ok med alle forandringene, men sist jeg var gravid var jeg 18 og ikke helt fornøyd med å være gravid generelt. Jeg gikk vel opp 20 kg sist, og magen min så ut som et slagfelt av strekkmerker... De er bleknet nå, men de er jo der fortsatt - over hele magen... Har forsonet meg med dem, men det tok lang lang tid før jeg viste meg i bikini igjen.
Ellers veldig fornøyd med at puppene har gått opp en str!! ;) Og jeg har gått opp en liten kg så langt, jeg spiser sunt og trener, satser på at jeg ikke går opp så mye mer enn jeg må denne gangen.
 
Føler meg helt forferdelig. Vil nesten ikke vise meg offentlig. Har lagt på meg en del allerede.

Har ødelagt mage og pupper fra de to forrige svangerskap, og bedre blir det vell ikke nå.

Prøve å spise sunt og gå mye turer så slipper jeg forhåpentligvis å gå opp så utrolig masse.

Selvbildet mitt er ræva for å si det mildt.
 
Jeg hadde dårlig selvtillit på kropp før jeg fikk forrigemann, og taklet endringene i kroppen dårlig. Etter å ha født han fikk jeg en nyvunnet respekt for kroppen min, at den har laget og født en perfekt person som han! Så nå er jeg mye mer avslappa i forhold til kroppen, som er "herpa" med masse strekkmerker og flate pupper. Det plager meg ikke, er bare uvant, for jeg veit ikke helt hva slags klær som er flatterende på denne ukjente kroppen...

Så denne gangen takler jeg nok endringene helt annerledes og gleder meg mye mer :) det er mye fint med å gå gravid, selv om kvalme, bekkenløsning og bacne (kviser på ryggen) ikke er så sjarmerende :p
 
Merker at kroppen min forandrer seg, men ikke så voldsomt mye ennå. Alle forandringer er mer enn velkomne, dog, og gleder meg både over svære, usymmetriske pupper og lubben mage...
Har en kropp som har forandret seg svært mye på kort tid før på grunn av sykdom og medisiner, og dette slet jeg enormt med å takle, men denne gangen er premien så enorm at jeg virkelig driter i hvordan jeg blir sendes ut etterpå :)
 
Jeg var kjempefornøyd etter første, til tross for over 30 kg vektoppgang var jeg tilbake til start da hun var 7 mnd. Etter nr 2 fikk jeg lavt stoffskifte, gikk opp veldig mange kilo etter fødsel før det ble oppdaget og jeg fikk medisin. Hadde gått ned igjen 10-11 kg da jeg ble gravid nå. Har bare innfunnet meg med at kroppen er som den er nå i svangerskapet. Jeg må spise kontinuerlig for å holde kvalmen i sjakk, så det blir som det blir. Skal begynne å gå litt mer tur nå når formen har kommet seg litt da.
Satser heller på masse trening og fjellturer etter babyen er født. Sånn sett er det en veldig fin tid å få på, kan gå masse trilleturer med den lille, og ha dem i sele/sjal og gå tur i fjellet uten at det blir for tungt. Dette er siste barnet, så etter dette svangerskapet skal jeg komme tilbake dit jeg var før jeg ble gravid med nr 2, og komme i mitt livs form ;) Det er iallefall planen, så får vi se om babyen er enig :p
 
Første gangen jeg var gravid, elsket jeg alt med kroppen min, selv om jeg fikk mye vann på slutten. Jeg kom også raskt tilbake i form igjen. Med nummer 2, var jeg i god fysisk form, men spiste på meg altfor mange kilo, enda mer vann i kroppen og følte meg som en hvalross på slutten. Kom også raskt i fin form igjen etterpå.
Med nr 3 følte jeg meg bare feit gjennom hele svangerskapet, pluss mye vann. Sleit med å komme i form igjen og kvitte meg med ekstravekten.

Nå med nummer 4, var jeg i gang med å komme ned i vekt, bedre form osv, så bang var jeg gravid og la på meg 5 kilo over natten! Det føltes sånn i hvertfall. Det ser ut som om jeg er minst 5 måneder på vei nå.

Jeg er veldig stolt over og fornøyd over at kroppen min, tross mye motstand har klart å produsere 3 barn så langt. Men utseendemessig, har jeg mye å jobbe med etter dette svangerskapet er over.
 
Jeg har fornuften som sier at jeg bør være stolt av den jeg er, at jeg har båret frem et barn og at forandringene på kroppen er noe jeg ikke burde bry meg om pga det. Men den andre siden av meg tenker at jeg er 23 år, og det er ikke meningen at en 23 år gammel kropp skal være så slapp, stappfull av strekkmerker og med pupper som minner om vrengte bukselommer! :( hjelper ikke at jeg gikk opp helt sinnsykt mye i vekt, som det fortsatt sitter igjen 20 kg av, og nå er vi på'n igjen ;) blir nok ikke noe mer sexy av et svangerskap til frykter jeg :p haha
 
Idag begynte jeg med Grethe roede kostholdet mitt igjen som hjalp meg ned 20 kg på 10 mnd ifjor. .
Har ikke turt å gå på vekten på snart 2 uker :/
Men skal på 1. Svangerskaps kontroll 13.januar og da må jeg veie meg, så har en uke på meg til å både spise mer riktig og trene med tanke på tur gåing daglig. .. blæææ ikke klar for dette :(
 
Jeg har faktisk kommet tilbake til normal kropp innen 1 uke etter fødsel og det med begge guttene. Så føler meg veldig heldig. Gikk opp 10 og 11 kg med de. Så jeg håper jeg kan være like heldig denne gangen, men forbereder meg på å jobbe for det. Eneste forskjellen er med sistemann forsvant puppene en del. Men men.. kjedelig men det er det eneste så priser meg glad for det! :)
 
Jeg gikk opp 16 kg i sist svangerskap og var raskt nede igjen. Samt gikk ned enda 10 kg..

Lenge siden jeg har vært så slank som jeg var da i permisjon.

Er ikke bekymra denne gangen heller. Jeg gjør det jeg kan og mer kan man ikke forvente.
 
jeg har et litt ambivalent forhold til dette. da jeg gikk gravid første gangen, var jeg allerede overvektig da testen var positiv. Jeg veide nærmere 130 kg på det største. jeg har slitt med overvekt hele livet. Da jeg fødte, klarte jeg ikke gå ned igjen. Jeg tok gastric bypass i 2011, og har tenkt mye på det med vektoppgang nå. Jeg har gått ned 60 kg siden operasjonen, og er endelig normalvektig.

Men det er rart. vi har prøvd i 3 år å bli gravide. Om jeg blir SMELLFEIT nå, så BRYR jeg meg ikke! Babyen er mer verdt enn noe som helst! Jeg har giftet meg slank, jeg har fått silikon, så jeg har pene pupper, løshuden slenger og henger, og det er bare sånn det er. Jeg ønsker mammakroppen hjertelig velkommen <3
 
Hater den! Det jeg var mest fornøyd med før var kanskje puppene, og etter førstemann er de bare udigge :p Kommer til å ta silikon etter andremann. Magen er jeg heller ikke fornøyd med. Prøvde å trene etter fødsel, men med bekkenløsning gjorde det ekstremt vondt.
 
Hater den! Det jeg var mest fornøyd med før var kanskje puppene, og etter førstemann er de bare udigge :p Kommer til å ta silikon etter andremann. Magen er jeg heller ikke fornøyd med. Prøvde å trene etter fødsel, men med bekkenløsning gjorde det ekstremt vondt.
Hehe.. puppene mine bare forminsket og ble tatt av amming, så her er det også et stort ønske om å fikse det etter denne siste gangen! :p
 
Hehe.. puppene mine bare forminsket og ble tatt av amming, så her er det også et stort ønske om å fikse det etter denne siste gangen! :p
Ja, føler at puppene mine er kjempe små! Bruker samme bh størrelse som før, men nå er puppene bare tomme på en måte og da føles de også mindre ut.
 
Ja, føler at puppene mine er kjempe små! Bruker samme bh størrelse som før, men nå er puppene bare tomme på en måte og da føles de også mindre ut.
Jeg jeg skjønner akkurat hva du mener! xD kjempe teit! Så jeg gleder meg til jeg starter den prosessen! :D
Heldigvis er den klinikken jeg har hørt mye bra om og som jeg tenker å utforske, rett borti gata! :p
 
Jeg jeg skjønner akkurat hva du mener! xD kjempe teit! Så jeg gleder meg til jeg starter den prosessen! :D
Heldigvis er den klinikken jeg har hørt mye bra om og som jeg tenker å utforske, rett borti gata! :p

Haha, så bra. Passer perfekt ;) Hvilken er det? Har ikke undersøkt så mye enda jeg.
 
Jeg har meloner uansett: før graviditet, under amming og etter graviditet.

Synes ikke de har blitt slappere faktisk..

Men magen er jo et kapittel for seg selv.
 
Back
Topp