Hva synes du om mammakroppen?

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Hva synes du om mammakroppen din etter at du har båret frem og født et barn?

Har du endret selvbilde, liker du den, eller ikke?

Har du forandret deg mye eller lite?
 
Jeg har ikke forandret meg så mye :) Sliter faktisk litt med det å være gravid å se at kroppen endrer seg uten at jeg har kontroll. Føler meg ikke fin, men heller tjukkis :p Men det er bare hodet mitt som roter, vet det. Veldig synd for det setter en demper på hele graviditeten. Men kroppen i etterkant gikk sakte men sikkert tilbake igjen :)
 
Føler meg litt pløsete og hengete, men jeg er egentlig ikke så plaget av det. Jeg gikk ikke så mye opp sist og fikk ikke strekkmerker. Det har nok en del å si. Er spent på hvordan mammakroppen blir denne gangen :p
 
Hater forandringene med kroppen min.

Foreløpig er det ikke kjempe endringer, men magen er kommet og pga lite trening siste 2 mnd føler jeg meg dvask....

Vet også at det tar tid å få tilbake kroppen min etterpå...
 
Jeg har ikke forandret meg så mye :) Sliter faktisk litt med det å være gravid å se at kroppen endrer seg uten at jeg har kontroll. Føler meg ikke fin, men heller tjukkis :p Men det er bare hodet mitt som roter, vet det. Veldig synd for det setter en demper på hele graviditeten. Men kroppen i etterkant gikk sakte men sikkert tilbake igjen :)

Samme her igrunn :/
Men denne gang sliter jeg ekstra pga jeg brukte 10 mnd på å gå ned 20 kg og nå har jeg gått opp 3 igjen og føler virkelig på det :/
Klarer ikke nyte det og syntes jeg allerede ser ut som en hest :(
 
Samme her igrunn :/
Men denne gang sliter jeg ekstra pga jeg brukte 10 mnd på å gå ned 20 kg og nå har jeg gått opp 3 igjen og føler virkelig på det :/
Klarer ikke nyte det og syntes jeg allerede ser ut som en hest :(

Det må være tungt når du har hatt så fin fremgang og ser at du går opp igjen. Men en del er jo naturlig i graviditeten. Selv om jeg ikke liker den jeg heller. Jeg har tenkt å komme meg på trening i jula, jeg har energi til overs rett etter jeg våkner på morgen og har gitt beskjed til samboeren om at det skal prioriteres nå i ferien, rett og slett for å pleie psyken min :) Om du har mulighet, kanskje det kan være en idé for deg og?
 
Kan ikke klage etter to barn, for å si det sånn. Men jeg er mye mer glad i kroppen min nå, setter større pris på den og føler meg mer selvsikker enn jeg gjorde før, selv om jeg var tynnere og strammere da. Har vel modnet litt ;)
 
Når jeg gravid sist gang var jeg superfornøyd. Aldri følt meg så komfortabel med meg selv. Men pga mye sykdom kom jeg meg ikke på start vekta igjen etter fødsel. Og nå med nr 2 så gruer jeg meg til hva jeg ender på da jeg er så ekstremt dårlig og ikke orker å røre meg noe spesielt. Redd vekta skyter i været og ikke vil av igjen.
 
Det må være tungt når du har hatt så fin fremgang og ser at du går opp igjen. Men en del er jo naturlig i graviditeten. Selv om jeg ikke liker den jeg heller. Jeg har tenkt å komme meg på trening i jula, jeg har energi til overs rett etter jeg våkner på morgen og har gitt beskjed til samboeren om at det skal prioriteres nå i ferien, rett og slett for å pleie psyken min :) Om du har mulighet, kanskje det kan være en idé for deg og?

Gleder meg til jeg får energi igjen. Akkurat nå orker jeg kun å holde meg igang for jobbingen sin del og i julen må jeg nok gjøre det jeg kan for å hente meg inn så godt jeg klarer, men jeg har et par ting jeg vet hjalp meg med å gå ned i vekt mtp trening og kosthold, så jeg SKAL gjennomføre det når jeg blir bedre , innen et par uker forhåpentligvis. ..
Men akkurat nå er det hardt å se at den kroppen jeg har slitt så lenge for, forsvinner igjen.. vet gaven i andre enden er noe jeg har ønsket meg mer, men må være lov å " sørge" for å miste kroppens fasong :/?

Så flink du er som kommer deg i gang med trening med det lille du har av energi :)
Knall bra om du får gjennomført det :) du er flink :)
 
Har forandret mammakroppen seg mye etter to svangerskap! Veide kun 46-47kg før jeg fikk barn, var veldig tynn og helt uten former. Har aldri nådd den vekta igjen, å glad for det! Slet i lang tid med flere ekstra kg, løsere hud, strekkmerker overalt osv. Men til slutt sluttet jeg å fokusere på det. Flyttet synet over på ting jeg heller liker ved meg selv. Fikk jo plutselig bryster, kunne kjøpe BH blandet dame undertøy :-D Enn ska leve veldig lenge i sin egen kropp, så like greit å akseptere den. Tror ikke å fikse på den gjør det noe lettere :)
 
Hatet den etter jeg fikk nr 1, regner ikke med at jeg kommer til å få noe høyere selvtillit etter jeg har født nr 2:p
 
Jeg likte gravid kroppen kjempegodt. Likte å få pupper og mage :happy:
Men, jeg ble veldig tynn sist, var akk på grensa til undervektig når jeg ble gravid, og hadde bare lagt på meg 3 kg når jeg fødte (!). Pga jeg var kvalm og spydde til uke 20, og så begynte det på igjen i uke 30. Jeg så ikke ut etter jeg hadde født. Gikk heldigvis opp endel kg ganske fort, men slet lenge med å komme i normalvekt igjen. -og da forsvant puppene helt! Og de savnet jeg helt til jeg ble gravid igjen nå:happy:
 
Førstegangsgravid. Har gått litt ned. Veide 60 kg og er 173 høy. Selvom jeg har gått ned så føler jeg at magen er så pløsete og myk. Aner ikke hvorfor. Vet ikke om det fett eller gravid magen som jobber seg oppover og alt blir dyttet litt på. Men føler meg feit selvom jeg egentlig ikke er det. Rar følelse.
 
Noe er jeg litt mindre fornøyd med enn før graviditetene, og noe liker jeg bedre. Jeg har ikke endret meg veldig mye, men det synes at jeg har født barn og det er jeg i grunnen stolt av :) Mannen min sa at jeg føles mykere og det tar jeg som en kompliment :)
 
Førstegangsgravid. Har gått litt ned. Veide 60 kg og er 173 høy. Selvom jeg har gått ned så føler jeg at magen er så pløsete og myk. Aner ikke hvorfor. Vet ikke om det fett eller gravid magen som jobber seg oppover og alt blir dyttet litt på. Men føler meg feit selvom jeg egentlig ikke er det. Rar følelse.

Jeg er litt større enn deg, men følelsene er likedan!! Kjenner meg veldig igjen i det med magen: at den føles myk og "fettete" ut, og har lurt på hva det kommer av.....
 
Jeg er litt større enn deg, men følelsene er likedan!! Kjenner meg veldig igjen i det med magen: at den føles myk og "fettete" ut, og har lurt på hva det kommer av.....
Ja idag er det enda verre når jeg skulle pynte meg. Føler at magen stappfull men har jo nesten ikke spist noe...lurer fortsatt på hvorfor den er så myk og "fettete". Hvor kom det plutselig fra?
 
Ja idag er det enda verre når jeg skulle pynte meg. Føler at magen stappfull men har jo nesten ikke spist noe...lurer fortsatt på hvorfor den er så myk og "fettete". Hvor kom det plutselig fra?
Slik har jeg det også! Vi fortalte nærmeste familie i går at vi skal få ett barn til, så der gjorde det ingenting at magen synes. Men magen er skikkelig pløsete/og rund. Jeg veier 67kg og er 1.74 høy. Så er jo ikke overvektig, men alt har lagt seg på magen min! I dag skal vi i juleselskap med hele slekta til samboern, og har funnet en kjole som ser grei ut, men har den kulemagen i den, ser ut som jeg allerde er 5-6mnd på vei!! Liker ellers kroppen min da.. :) spiser heller ikke så mye, så lurer veldig på hva som skjer selv.Forrige svangerskap var jeg slik jeg er nå i 7mnd, men da veide jeg mindre(glad for at jeg har lagt på meg da og ser sunnere sånn sett ut)!
 
Kroppen er min minste bekymring... Det er naturens gang, og føle det er andre viktigare ting å bekymre seg for. Man skal v glad og stolt over den kroppen man har. :)Ihvertfall når man får den æren å få bære fram et barn. Ikkje alle som er like heldig Desverre...
 
Førstegangsgravid. Har gått litt ned. Veide 60 kg og er 173 høy. Selvom jeg har gått ned så føler jeg at magen er så pløsete og myk. Aner ikke hvorfor. Vet ikke om det fett eller gravid magen som jobber seg oppover og alt blir dyttet litt på. Men føler meg feit selvom jeg egentlig ikke er det. Rar følelse.

Jeg er tredje gangs gravid. Mange år siden sist og har det på samme måte.

Er nok en del større en deg, men trener mye og har relativt stram mage.
Den er HELT forduftet, og erstattet av en pløsete, myk masse som nå er kommet helt opp til navelen:-/
 
Kroppen forandret seg ikke så mye etter sist graviditet, jeg føler meg som før. Vi får se hvordan det går etter nummer to:p

Men fikk 8—10kg ekstra som ble igjen etter fødsel og gikk opp de neste to årene, endte på startvekt+20. Så meg aldri som overvektig, men begynte å bli tung i kroppen og bmien var over 28.

I løpet av de første månedene i år klarte jeg å gå ned 10—13 kg, og det blir ganske tungt å legge på seg igjen nå. Samtidig så vet jeg nå at det går an å gjøre noe med det etterpå, og at jeg klarer det. :)

og jeg tror jeg skal klare å være litt sunnere gravid nå også, selv om det ikke var svangerskapet sist som var problemet. Jeg er glad i mat og spiser mye pasta:p
 
Back
Topp