Hva synes du er vanskelig å kutte ut nå som du er gravid?

Store mengder kaffe synes jeg er verst å kutte! Da jeg sluttet å snuse ble kaffe min rus. Nå drikker jeg 0-1 kopp kaffe om dagen:)

Pleier ikke å spise salami til vanlig, men har de siste dagene hatt helt insaaane lyst på Samme med salt lakris
Vi snakker også om å ta oss en tjr til varmen en gang mellom november og januar, sannsynligvis Gran Canaria. Da blir det i så fall brutalt å avstå fra all den gode spanske spekematen

Salami. Må vel ut å kjøpe den trygge varianten...
Ellers savner jeg breezer i ny og ne. Men tok et glass saft som erstatning... Ikke helt det samme.

Kaffe, sjokolade og spekemat. Klarer ikke holde meg helt unna sjokolade da..men den dårlig samvittigheten plager meg noe helt ekstremt dersom jeg spiser:arghh:

Lakris, spekemat og brie er mine laster. Har aversjon mot kullsyre så det hjelper når det kommer til Pepsi max som jeg har drukket hver dag siden 2016

Spekemat. Men jeg har litt på pizzaen iblant (over 250°C, satser på at det er trygg).
Null stress. Kravet er enten 70 eller 75 grader, husker ikke helt eksakt, for å drepe toxoplasma/listeria.

Brie og cola savner jeg. drikker litt cola i helgene og synes det går greit å holde meg til vann og litt iste ellers heldigvis!. Synes alle virker kjempeflinke til å spise sunt, selv spiser jeg stadig vekk litt usunt, en sjokolade her, litt chips der, men mye mindre enn før iallfall.

Hva er galt med sjokolade? :nailbiting:
Sukkeret som plager meg mest, den lille kroppen til fosteret får jo samme mengde sukker i seg som meg. Og den ligger jo bare der, uten mulighet for å si nei eller unngå det. I tillegg til at barnet kan få høyere fødselsvekt og jeg kan få svangerskapsdiabetes er det lurt at jeg begrenser meg litt. Når jeg først begynner på sjokolade sliter jeg med å stoppe:wacky:

Jeg ser ikke frem til en jul uten fenalår :bag: spekematen er verst for min del, uten tvil

Sukkeret som plager meg mest, den lille kroppen til fosteret får jo samme mengde sukker i seg som meg. Og den ligger jo bare der, uten mulighet for å si nei eller unngå det. I tillegg til at barnet kan få høyere fødselsvekt og jeg kan få svangerskapsdiabetes er det lurt at jeg begrenser meg litt. Når jeg først begynner på sjokolade sliter jeg med å stoppe:wacky:
Kjenner meg igjen. Hadde det sånn med både nr 2 og nr 3. Helt forferdelig søtsug. Unødvendig med bekymringer. Begge guttene var litt under 4kg. Og nr 3 er veldig glad i søtsaker...
Nå har jeg en sjokolade urørt i skapet. SÅ ulikt meg.

Savner vanlig salami. Har litt mer dilla på salt. Enda syns jeg havreknekkebrødene smaker kjempesalt nå.

Jeg har spist dadler med lakrisrot hver uke i to år. Savner det sååå mye! Har såå lyst på lakris. Jeg har også vært avhengig av koffein. Kutta ut pepsimax, energidrikk og kaffe. Men tar en iskaffe karamell 1-2 ganger i uka. :angelic:

Det er sant. Prøver å holde det til helgen men frister med noe søtt hver dag:smiley-ashamed008 Ble litt redd for at det var noe annet enn sukkeret som viste seg å være farlig for fosteret jeg nå:smiley-ashamed004

koffein i ulike former
Men ellers så har jeg ikke hatt så veldig lyst på mat så det har løst seg av seg selv

Fosteret får ikke samme mengde sukker i seg som det du gjør. Når en gravid person spiser sukker eller andre karbohydrater, blir de brutt ned til glukose (blodsukker) i fordøyelsessystemet. Denne glukosen tas opp i blodet, og kroppen bruker insulin til å regulere mengden glukose i blodet. Noe av denne glukosen går over til babyen gjennom morkaken, men kroppen regulerer hvor mye glukose som overføres.

Svangerskapsdiabetes oppstår pga hormonelle forandringer som følger av graviditet, ikke at du spiser mye sukker. Risikofaktorer som overvekt, familiehistorikk, alder osv. kan spille en rolle, men det er morkaken som produserer hormoner som kan motvirke insulins virkning, noe som er med på å øke kroppens insulinbehov.

Fosteret får ikke samme mengde sukker i seg som det du gjør. Når en gravid person spiser sukker eller andre karbohydrater, blir de brutt ned til glukose (blodsukker) i fordøyelsessystemet. Denne glukosen tas opp i blodet, og kroppen bruker insulin til å regulere mengden glukose i blodet. Noe av denne glukosen går over til babyen gjennom morkaken, men kroppen regulerer hvor mye glukose som overføres.

Svangerskapsdiabetes oppstår pga hormonelle forandringer som følger av graviditet, ikke at du spiser mye sukker. Risikofaktorer som overvekt, familiehistorikk, alder osv. kan spille en rolle, men det er morkaken som produserer hormoner som kan motvirke insulins virkning, noe som er med på å øke kroppens insulinbehov.
Oi, så greit å vite! Jeg fikk bare høre av en kollega at barnet fikk nesten samme mengde sukker i seg som mor på absolutt alt man spiser. Synes også at det i artikler og når jeg leser anbefalinger på kosthold og sukker i graviditeten, legges fram på en sånn måte at det påvirker sannsynligheten for svangerskapsdiabetes. Men dersom det du skriver stemmer, er jo ingenting bedre enn det:happy:

Back
Topp