Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den kokte salamien er sabla godSalami. Må vel ut å kjøpe den trygge varianten...
Ellers savner jeg breezer i ny og ne. Men tok et glass saft som erstatning... Ikke helt det samme.
Hva er galt med sjokolade?Kaffe, sjokolade og spekemat. Klarer ikke holde meg helt unna sjokolade da..men den dårlig samvittigheten plager meg noe helt ekstremt dersom jeg spiser
Null stress. Kravet er enten 70 eller 75 grader, husker ikke helt eksakt, for å drepe toxoplasma/listeria.Spekemat. Men jeg har litt på pizzaen iblant (over 250°C, satser på at det er trygg).
Sukkeret som plager meg mest, den lille kroppen til fosteret får jo samme mengde sukker i seg som meg. Og den ligger jo bare der, uten mulighet for å si nei eller unngå det. I tillegg til at barnet kan få høyere fødselsvekt og jeg kan få svangerskapsdiabetes er det lurt at jeg begrenser meg litt. Når jeg først begynner på sjokolade sliter jeg med å stoppeHva er galt med sjokolade?
Kjenner meg igjen. Hadde det sånn med både nr 2 og nr 3. Helt forferdelig søtsug. Unødvendig med bekymringer. Begge guttene var litt under 4kg. Og nr 3 er veldig glad i søtsaker...Sukkeret som plager meg mest, den lille kroppen til fosteret får jo samme mengde sukker i seg som meg. Og den ligger jo bare der, uten mulighet for å si nei eller unngå det. I tillegg til at barnet kan få høyere fødselsvekt og jeg kan få svangerskapsdiabetes er det lurt at jeg begrenser meg litt. Når jeg først begynner på sjokolade sliter jeg med å stoppe
Det er sant. Prøver å holde det til helgen men frister med noe søtt hver dag Ble litt redd for at det var noe annet enn sukkeret som viste seg å være farlig for fosteret jeg nåSukkeret som plager meg mest, den lille kroppen til fosteret får jo samme mengde sukker i seg som meg. Og den ligger jo bare der, uten mulighet for å si nei eller unngå det. I tillegg til at barnet kan få høyere fødselsvekt og jeg kan få svangerskapsdiabetes er det lurt at jeg begrenser meg litt. Når jeg først begynner på sjokolade sliter jeg med å stoppe
Fosteret får ikke samme mengde sukker i seg som det du gjør. Når en gravid person spiser sukker eller andre karbohydrater, blir de brutt ned til glukose (blodsukker) i fordøyelsessystemet. Denne glukosen tas opp i blodet, og kroppen bruker insulin til å regulere mengden glukose i blodet. Noe av denne glukosen går over til babyen gjennom morkaken, men kroppen regulerer hvor mye glukose som overføres.Sukkeret som plager meg mest, den lille kroppen til fosteret får jo samme mengde sukker i seg som meg. Og den ligger jo bare der, uten mulighet for å si nei eller unngå det. I tillegg til at barnet kan få høyere fødselsvekt og jeg kan få svangerskapsdiabetes er det lurt at jeg begrenser meg litt. Når jeg først begynner på sjokolade sliter jeg med å stoppe
Oi, så greit å vite! Jeg fikk bare høre av en kollega at barnet fikk nesten samme mengde sukker i seg som mor på absolutt alt man spiser. Synes også at det i artikler og når jeg leser anbefalinger på kosthold og sukker i graviditeten, legges fram på en sånn måte at det påvirker sannsynligheten for svangerskapsdiabetes. Men dersom det du skriver stemmer, er jo ingenting bedre enn detFosteret får ikke samme mengde sukker i seg som det du gjør. Når en gravid person spiser sukker eller andre karbohydrater, blir de brutt ned til glukose (blodsukker) i fordøyelsessystemet. Denne glukosen tas opp i blodet, og kroppen bruker insulin til å regulere mengden glukose i blodet. Noe av denne glukosen går over til babyen gjennom morkaken, men kroppen regulerer hvor mye glukose som overføres.
Svangerskapsdiabetes oppstår pga hormonelle forandringer som følger av graviditet, ikke at du spiser mye sukker. Risikofaktorer som overvekt, familiehistorikk, alder osv. kan spille en rolle, men det er morkaken som produserer hormoner som kan motvirke insulins virkning, noe som er med på å øke kroppens insulinbehov.