Hva synes du er mest positivt med augustbarn?

Jeg tenker at det er plusser og minuser med alt jeg! Storebror er født i januar 2016, og mye var fint med det! Nå gleder jeg meg til å slippe julebord og familiegreier rundt jul som høygravid ;) Jeg gleder meg til lettere klær for meg og sandaler mot slutten. Jeg gleder meg også til å kunne gå tur uten å pakke inn både babyen og meg i polklær. Jeg husker også at jeg var liiiiiivredd for å falle på isen og bekke vogna da han var bitteliten:p
 
Sist fikk jeg i juni, samme uke som barna gikk ut i ferie. Det var sinnsykt tøft. Mannen måtte jobbe mye så jeg var mye alene med alle 3, og jeg var dødssliten etter fødsel osv. nå kommer baby når ferien er over og jeg får mer tid til å komme meg og mere tid med baby.
 
Har ikke barn fra før, men tenker meg at det ikke er så mye vinterklær som må kjøpes til gravidmagen og det er muligheter for fine sommerkjoler. Jeg er veldig glad i å være i solen og sole meg. Vet at det blir annerledes som gravid, men litt solbrun gjør alltid underverker på mitt humør :)
 
Så fin tråd! Jeg sniker litt fra septembergruppa. Jeg har barn født i februar, og ble gravid i år med termin mars 21. Det siste svangerskapet gikk galt og nå har jeg termin i begynnelsen av september. Jeg var og er veldig innstilt på vårbarn og det er skikkelig vanskelig å omstille hodet. Er nesten litt flau over hvor oppsatt jeg er på dette siden jeg egentlig burde være overlykkelig over å være så heldig å i det hele tatt få barn. Godt å lese denne tråden❤️
Jeg sniker også fra septembergruppa. Hadde termin februar 21, og en jente født april fra før. Mistet februar babyen, og var selv veldig innstilt på et barn tidlig på året. Men passer mye bedre med barnehagestart å få litt senere. Mange klemmer, og håper spiren sitter for oss begge denne gangen
 
Har ikke barn fra før, men tenker meg at det ikke er så mye vinterklær som må kjøpes til gravidmagen og det er muligheter for fine sommerkjoler. Jeg er veldig glad i å være i solen og sole meg. Vet at det blir annerledes som gravid, men litt solbrun gjør alltid underverker på mitt humør :)
Skriver under på den!:happy:
 
Jeg er heldig, blir ikke stor som gravid, får nesten ikke mage før helt på slutten, så høygravid er liksom ikke noe stress, hverken vinter eller sommer. :dead: Jeg har februar og november fra før, men er født i august selv!
 
Jeg er heldig, blir ikke stor som gravid, får nesten ikke mage før helt på slutten, så høygravid er liksom ikke noe stress, hverken vinter eller sommer. :dead: Jeg har februar og november fra før, men er født i august selv!

Det fikk jeg heller ikke sist, så det med vinterklær og sko var ikke noe problem med februarbarnet. Men, til gjengjeld tåler jeg for varme dårlig uten å være gravid.... Så blir nok mest det jeg kommer til å være bekymret for
 
Trenger ikke å pakke meg inn i masse klær slik som vinteren. Har 2 barn født i desember, og ett barn født i juli. Pyton å gå høygravid om sommeren men så herlig å slippe masse vintertøy og lettere å kle baby også
 
Genialt med tanke på barnehageoppstarten. Ellers har det ofte lite å si når babyen kommer, annet enn om de er født veldig seint på året så er de veldig små når de starter på skolen. :)
 
Tror jeg må føye meg med mange her og nevne barnehageinntak, at de to eldste begynner i barnehagen igjen, at en slipper være livredd for å falle på isen som høygravid, og ikke måtte kle på seg vinterklær og sko og pakke inn baby så mye :)
 
Skriver under på den!:happy:
Det er akkurat dette jeg tenker også. Vi tenkte også på at jeg har en sykdom som er verre om vinteren enn om sommeren, som gjør at det er greit å ha noen mnd etter fødsel før jeg må håndtere både barn og sykdom på en gang.
 
Mine er født i november, februar, april og mai, så det blir nytt å få sommerbarn:rolleyes:
Godt å slippe å pakke seg inn i store klær som høygravid og tenker det blir godt for den lille om høsten blir fin så vi slipper å ha på mange lag med klær fra begynnelsen ❤️ men det kan jo bli veldig varmt i august også men da blir det å finne seg en skyggekrok å kose seg ♥️
 
Tenker det blir deilig å slippe å gå høygravid på vinteren med alt det medbringer.. også deilig å slippe sommermånedene med nyfødt baby, i alle fall om sommeren blir så varm.. Da jeg fødte i mai 2018 var det 30 grader nesten hele sommeren, og det var helt forferdelig med nyfødt baby.. husker jeg sto med han i dusjen i timesvis, for det var det eneste som roet han ned i den ekstreme varmen..
 
Med to stk født i romjulen og i mars, er det godt å slippe å spise pinnekjøtt og generelt tung julemat som høygravid. Med svangerskapsdiabetes i tillegg på siste, som eg garantert får denne gangen og, så vil eg tro kostholdet er noe lettere å holde om sommeren Vs i juletider :)
 
Det mest positive er barnehageplass og kunne ha bursdager utendørs:) Har novemberbarn fra før.
 
Back
Topp