Hva synes du er mest positivt med augustbarn?

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Kommende storesøster er fra februar og hvis jeg kunne ha valgt selv (men det kan man jo ikke alltid;)), så ville jeg ha valgt februar/marsbarn igjen.

Første måneden gjør en jo ikke så mye annet enn å amme uansett, så da kunne det jo like så greit være en litt mørk måned. Og så utover blir det jo lysere og lysere. Pluss, jeg slapp å være høygravid mens det var mest varmt og å kunne føde på et mindre hektisk tidspunkt på året.

Hjelp meg å snu tankegangen! Hva tror/synes dere er det beste med augustbarn?:)
 
Sniker..
Jeg har to augustbarn og et novemberbarn. Det var like travelt på føde/barsel alle tre gangene. Fordelen med augustbarna var at jeg ikke trengte å pakke inn verken meg selv eller barna så voldsomt når de var pittesmå. Novembergutten må jo kles som selveste micheleng-mannen for en snartur på butikken :D
 
Har augustbarn og maibarn fra før. Syntes det var bedre med mai med tanke på gravidteten, tungt å være høygravid hele sommeren med augustbarn. Men på en annen side ble sommeren tøff med nyfødt maibarn. Var tropevarme det året og babyen hadde 38 i temp pga varmen.
Hadde mange fine trilleturer høsten med augustbabyen og når våren kom kunne vi bytte til sportsdel og nyte våren/sommeren:) hadde nok valgt høst fremfor sen vår hvis jeg kunne velge igjen:happy:
 
Kommende storesøster er fra februar og hvis jeg kunne ha valgt selv (men det kan man jo ikke alltid;)), så ville jeg ha valgt februar/marsbarn igjen.

Første måneden gjør en jo ikke så mye annet enn å amme uansett, så da kunne det jo like så greit være en litt mørk måned. Og så utover blir det jo lysere og lysere. Pluss, jeg slapp å være høygravid mens det var mest varmt og å kunne føde på et mindre hektisk tidspunkt på året.

Hjelp meg å snu tankegangen! Hva tror/synes dere er det beste med augustbarn?:)
Har også februar 19, synes det er fint det! Men en veldig aktiv kar, og hadde ikke bhgplass før august, og var litt av et puslespill med ulønnet perm, ferieuttak, ikke noe felles ferie utenom en uke på sommeren, så kun pga det tenker jeg august er helt topp! Også et pluss at rundt gå-alder, så er det bar bakke og lettere påkledning :happy:
 
Har augustbarn og maibarn fra før. Syntes det var bedre med mai med tanke på gravidteten, tungt å være høygravid hele sommeren med augustbarn. Men på en annen side ble sommeren tøff med nyfødt maibarn. Var tropevarme det året og babyen hadde 38 i temp pga varmen.
Hadde mange fine trilleturer høsten med augustbabyen og når våren kom kunne vi bytte til sportsdel og nyte våren/sommeren:) hadde nok valgt høst fremfor sen vår hvis jeg kunne velge igjen:happy:

Ja, det med varmen og nyfødt hadde jeg ikke tenkt på! Sant det:)
 
Har augustbarn og maibarn fra før. Syntes det var bedre med mai med tanke på gravidteten, tungt å være høygravid hele sommeren med augustbarn. Men på en annen side ble sommeren tøff med nyfødt maibarn. Var tropevarme det året og babyen hadde 38 i temp pga varmen.
Hadde mange fine trilleturer høsten med augustbabyen og når våren kom kunne vi bytte til sportsdel og nyte våren/sommeren:) hadde nok valgt høst fremfor sen vår hvis jeg kunne velge igjen:happy:
Helt enig. Jeg har også augustbarn og maibarn fra før, i forhold til graviditeten så syntes jeg absolutt at mai var best. Ser ikke fram til å gå høygravid på sommeren igjen:cool::smiley-ashamed008

Men positivt med augustbarn er jo at sommeren er på hell og at man slipper varmeste sommertiden med nyfødt, samtidig som det fortsatt er god temp ute til trilleturer:)
Passer bra i forhold til barnehageopptak som oftest er i august, når barnet er ca 1 år.
Sommer/høst når barnet lærer å gå, så slipper sp mye klær og tunge vintersko når det akkurat har lært seg å gå:D
 
Jeg har et barn som er født i starten av september fra før, så ser ikke for meg at det blir så veldig annerledes denne gangen. Får holde seg i skyggen eller vake i vannet hvis det blir for varmt. Og kjekt å slippe å kle på barnet så mye i førsten.
 
Slippe å gå på glatte og isete veier høygravid!
Fine sommerlige kjoler som fremhever magen:love017

skal nok greie meg om det blir varmt med varmepumpe i hus. Jammen glad vi har den!
 
Jeg fikk mitt første barn tidlig i Mai, og den sommeren var grusomt varm!! Vi var nesten ikke ute i det hele tatt, jeg kunne bare glemme å dra på stranda, vi kunne nesten ikke sitte på verandaen fordi det ble så varmt, så vi satt inne i det kaldeste rommet i huset hele sommeren...! Sånn sett gleder jeg meg til å ha sommeren til å ruge ferdig, og kunne nyte dagene litt selv også:p
 
- bursdagsselskaper når det fortsatt er varmt ute
- fin høststrikk til små barn
- hvis du føler deg vel, er det mye fint gravidtøy å bruke om sommeren

:happy093.:happy093.
 
Kommende storesøster er fra februar og hvis jeg kunne ha valgt selv (men det kan man jo ikke alltid;)), så ville jeg ha valgt februar/marsbarn igjen.

Første måneden gjør en jo ikke så mye annet enn å amme uansett, så da kunne det jo like så greit være en litt mørk måned. Og så utover blir det jo lysere og lysere. Pluss, jeg slapp å være høygravid mens det var mest varmt og å kunne føde på et mindre hektisk tidspunkt på året.

Hjelp meg å snu tankegangen! Hva tror/synes dere er det beste med augustbarn?:)

Så fin tråd! Jeg sniker litt fra septembergruppa. Jeg har barn født i februar, og ble gravid i år med termin mars 21. Det siste svangerskapet gikk galt og nå har jeg termin i begynnelsen av september. Jeg var og er veldig innstilt på vårbarn og det er skikkelig vanskelig å omstille hodet. Er nesten litt flau over hvor oppsatt jeg er på dette siden jeg egentlig burde være overlykkelig over å være så heldig å i det hele tatt få barn. Godt å lese denne tråden❤️
 
Med eldste hadde jeg termin i midten av mars, og var veldig fornøyd med det, Mange fordeler for barn som er født tidlig på året. Ulemper: Var stålis og klink holke de første ukene etter fødsel (født helt på tampen av februar) og måtte pakkes inn og kles inn for hver minste tur ut. Fordeler: Ha våren og sommer foran seg, en kjempefin årstid med mange trilleturer og lang ferie med pappa.

Mellomstemann hadde termin i midten av juli, og kom tilnærmet på termin. Syns det var fint med sommerbaby, veldig deilig å slippe å finne fram alt vintertøyet med en gang. Ulemper: varmt, måtte rømme ned i kjelleren for å amme og for å få baby til å sove. Men ble sittende der selv også fordi babyen trengte mye nærhet. Veldig kjedelig. Vanskelig å koordinere barnevakt for storebror når barnehagen hadde ferie (og det ble vel ingen ferie det året..) Mye svette.. Fordeler: mange fine trilleturer, deilige og lette sommerklær både som gravid og ammende. Hadde cravings på vannmelon og isbiter de siste fire ukene - ganske digg egentlig. Lyse fine netter når vi ammet. Og en rolig høst i møte.

Det er klart det var lettere med barnehageplass for han som var født i juli, men det ordnet seg med han eldste også :) Nå skal vi ha august, og det tror jeg blir fint. Passelig temperatur, fungerte bedre å være høygravid på sommer enn vinter syns jeg, prøv å snøre på deg vintersko, brodder og stor, varm jakke med gigantisk mage - anbefales ikke. I tillegg til den konstante frykten for å skli på isen. Både jeg og mannen er høstbarn, og vi har nå klart oss ganske bra. Men kunne jeg velge helt fritt, tror jeg at jeg hadde gått for april :)
 
Nå har jeg september, oktober, meg selv i november og minste i desember.
Så da måtte jeg jo klinke til med å beholde de i hver sin mnd etter hverandre :laughing005
Kan ikke si jeg gleder meg til å gå høygravid i sommerferien. Men somregel er det finest i august og september her oppe. Så kanskje jeg er heldig i år :laughing002
 
Augustbaby er jo prima mtp barnehageopptak! Så er det fint å kunne gå lettere kledd som høygravid, det er fin temperatur når baby er liten og forhåpentligvis mange fine trilleturer i høstvær
 
Har julibarn fra før. Synes det var fint å slippe lag på lag med klær og jakke når man var høygravid. Og jeg bodde i sandaler når beina hovna opp på slutten.
Noe av det jeg synes var mest stress var varmen etter fødsel. Håper på bedre temperatur i august.
 
Har julibarn fra før. Synes det var fint å slippe lag på lag med klær og jakke når man var høygravid. Og jeg bodde i sandaler når beina hovna opp på slutten.
Noe av det jeg synes var mest stress var varmen etter fødsel. Håper på bedre temperatur i august.
Enig!! Var mye verre å være høygravid på vinteren, faktisk. Måtte nesten holde meg inne de siste ukene, for jeg fikk knapt på meg yttertøy og sko, også var det klink hålke og såpeglatt føre :nailbiting::shifty:
 
Slippe ta på seg sko som høygravid, bare kunne ta på flipflops :) Går bedre opp med barnehagestart. Trenger ikke kle på så mye helt i starten men har samtidig forhåpentligvis unngått den verste sommervarmen. Har tidlig septemberbarn fra før så blir vel stort sett det samme :)
 
Helt enig. Jeg har også augustbarn og maibarn fra før, i forhold til graviditeten så syntes jeg absolutt at mai var best. Ser ikke fram til å gå høygravid på sommeren igjen:cool::smiley-ashamed008

Men positivt med augustbarn er jo at sommeren er på hell og at man slipper varmeste sommertiden med nyfødt, samtidig som det fortsatt er god temp ute til trilleturer:)
Passer bra i forhold til barnehageopptak som oftest er i august, når barnet er ca 1 år.
Sommer/høst når barnet lærer å gå, så slipper sp mye klær og tunge vintersko når det akkurat har lært seg å gå:D

Har en gutt som er født i tidlig september 19 og han har først nå bestemt seg for å begynne reise seg. Tipper kanskje de første stegene vil komme uti januar/februar/mars. Så gikk ikke sånn her :hilarious:
 
Har en gutt som er født i tidlig september 19 og han har først nå bestemt seg for å begynne reise seg. Tipper kanskje de første stegene vil komme uti januar/februar/mars. Så gikk ikke sånn her :hilarious:

Hehe, barna er forskjellige. Mine to begynte å gå da de var 11 mnd:D
 
Back
Topp