Hva synes dere om...

Tantebarnet mitt heter Alia.
Veldig fin betydning det navnet :)
Liker det veldig godt. Skal sies at jeg syntes det passer til barn som er litt mørke, og ikke lyst hår og blå øyne.
Mulig jeg er rar :P

Kult navn, men kjedelig å alltid måtte stave navnet sitt og stadig vekk få det skrevet feil. Og uttalt feil.

Samtidig kan det jo se rart ut om man staver det sånn som det uttales.

Jeg ville kalle en framtidg sønn for Michael etter Michael Jackson.
Men da må det staves Maikel, hvis ikke blir det jo uttalt
Mi-ka-el.
Fikk ikke gjennomslag for det hos samboeren.

Er et fint navn ;)

Det er jo et fint navn, men ingen som ikke kjenner henne kommer til å skjønne hvordan det uttales, og når hun sier hva hun heter som kommer ingen til å skjønne hvordan det skrives... Så nei syns ikke det passer her i Norge...

Sent from my iPhone using BV Forum

Not my cup of tea. :)
Men er jo dere foreldre som skal like det.

Jeg syns det er veldig fint.

Men... Vi døpte jenten vår i helgen. Der var det en jente med nesten det samme navnet som du ønsker som skulle døpes. Faren måtte presisere for presten hva hun heter før gudstjenesten, de hadde visst sagt feil navn tidligere... Så det er dessverre lett for at det kan skje sånne feil.

Litt vittig med navn, skrivemåte og uttale..... Jeg heter Malene - type rett frem, ingen mulighet egentlig til å skrive "feil" men det skjer HELE TIDEN ;D Samme med etternavnet. Helnorsk.

Vi har forresten familie rundt om i verden, jeg er "helnorsk", han er ikke, ungene er "mørke" (hår, øyne, hakket mørkere enn nordisk hud)..

Spennende med navn altså :)

Back
Topp