Hva synes dere om navnet...

Det blir litt sånn "finne-på-et-nytt-og-originalt-navn"-pretensiøst for meg, men det er sikkert bare fordi det er uvant. :)

Det blir litt sånn "finne-på-et-nytt-og-originalt-navn"-pretensiøst for meg, men det er sikkert bare fordi det er uvant. :)
Det er gammelt gresk opprinnelse...det kommer av Eleanor. Men jeg skjønner hva du mener.

Unaturlig med -h i det navnet.

Grunnen til at man har -h i navn som Leah, Hannah, Sarah, er fordi de er hebraiske navn som slutter på -ah på hebraisk. Navn fra andre språk som slutter på -a blir det derfor litt unaturlig å sette en h bak.

Ellers et helt ok navn, men litt kjedelig synes jeg

Kjenner en som heter Elea og syns det er veldig fint. Blir jo litt i samme sjanger i uttale som Leah og Thea :)

Første gang jeg hører dette navnet, men liker det godt! Det er mykt og flyter fint, er uvanlig men høres ikke "oppfunnet" eller uber-moderne ut. Synes -h på slutten er unødvendig, og liker Elea bedre skriftlig.

Jeg liker Elea kjempe godt, men da uten h på slutten.. Hørte det første gang i tv-serien Aber Bergen og ble litt betatt av navnet. Jeg vurderer det faktisk selv til min egen lille [emoji178]

Jeg synes Eleah er kjempe fint! [emoji4] Med eller uten h spiller da vel ingen rolle! Om foreldrene vil ha Elea med eller uten h må da vel være fritt frem :)

Spørsmålet er jo om folk liker navnet, ikke skrivemåten.

Samme som at en liker Therese men ikke Terese... gir ingen mening spør du meg :)

Jeg synes Eleah er kjempe fint! [emoji4] Med eller uten h spiller da vel ingen rolle! Om foreldrene vil ha Elea med eller uten h må da vel være fritt frem :)

Spørsmålet er jo om folk liker navnet, ikke skrivemåten.

Samme som at en liker Therese men ikke Terese... gir ingen mening spør du meg :)

Ser poenget ditt, men det ER unektelig en fordel å velge skrivevarianten som er mest brukt, enten det er med eller uten H. Kjedelig å alltid få navnet sitt skrevet feil.

Jeg har er navn skrevet med C, men som også kan skrives med K. Når jeg mottar brev eller andre papirer der navnet mitt er skrevet med K, så er det ikke meg. Ikke i det hele tatt. Klarer ikke identifisere meg med K selv om navnet uttales helt likt.

Ser poenget ditt, men det ER unektelig en fordel å velge skrivevarianten som er mest brukt, enten det er med eller uten H. Kjedelig å alltid få navnet sitt skrevet feil.

Jeg har er navn skrevet med C, men som også kan skrives med K. Når jeg mottar brev eller andre papirer der navnet mitt er skrevet med K, så er det ikke meg. Ikke i det hele tatt. Klarer ikke identifisere meg med K selv om navnet uttales helt likt.

Ser poenget ditt også :) men så tror jeg at vi er vanedyr og hadde du hatt et navn skrevet med K så hadde du ikke klart identifisere deg med når navnet ditt er skrevet med C. Men sånn er vi bare som mennesker tror jeg :)

Poenget mitt var bare at de ikke må skifte et potensielt navn de liker kun pga en eventuell disput over med eller uten h. Er vanskelig nok å velge et navn synes nå jeg da [emoji85]

Ser poenget ditt også :) men så tror jeg at vi er vanedyr og hadde du hatt et navn skrevet med K så hadde du ikke klart identifisere deg med når navnet ditt er skrevet med C. Men sånn er vi bare som mennesker tror jeg :)

Poenget mitt var bare at de ikke må skifte et potensielt navn de liker kun pga en eventuell disput over med eller uten h. Er vanskelig nok å velge et navn synes nå jeg da [emoji85]

Å ja, hadd navnet mit blitt skrevet med k, hadde det vært det riktige. Men de fleste skriver det med C, både her og ellers i verden, så det gjør at jeg slipper problemstillingen ofte. Enda verre med navn som Maria som kan bli til Marijah. Jeg skjønner ikke poenget. Navnesminke.

Enig med du at de må velge det navnet de liker, og skrive det som de vil, bare et tips at det er en fordel å velge en foretrukken/mest brukt skrivemåte hvis man er usikker.

Kjempefint, men begynner dessverre å bli vanlig. Stod på navnelisten vår med begge barna. Liker det også bedre uten h [emoji4]

Back
Topp