Hva synes dere om navnet...

S.Ellie

Flørter med forumet
Hva synes dere om navnet Keziah? (Evt. skrivemåte Kesia, hva ville dere valgt?) Mannens favoritt, jeg er litt usikker...

Og hva kan passe etter Keziah?

Har tenkt på Keziah Emine, men litt usikker da jeg lurer på om Emine blir litt for likt navnet til storesøster...

Blir i så fall Hannah Jemima og Keziah Emine (bruker/kommer til å bruke hhv Jemima og Keziah, tror vi)...

Blir det tungekrøll om man skal bruke hele navnene? Samtidig er det jo ofte bare i oppveksten man sier dem etter hverandre... Hører gjerne deres meninger! :)

Absolutt ikke noe for meg, mine jenter heter sånt som Signe liksom.

Ville valgt Kesia som skrivemåte i hvert fall.

Absolutt ikke noe for meg, men ville også valgt Kesia som skrivemåte.

Liker godt Keisha ☺️ (uttale ki-sha).
Uttales Keziah likt eller rett frem?
Synes også Emine går, og det er ikke for likt etter min mening, siden det er mellomnavn.

Liker godt Keisha ☺️ (uttale ki-sha).
Uttales Keziah likt eller rett frem?
Synes også Emine går, og det er ikke for likt etter min mening, siden det er mellomnavn.

Uttaler Keziah rett fram:) Tusen takk for svar:)

Jeg foretrekker navn som man intuitivt forstår uttalen av, og som man slipper å forklare hver gang man presenterer seg.
Velg i så fall "Kesia," og vær forberedt på å måtte forklare navnevalget ørten ganger. :P

Synes Kezia/Kesia er kjempefine navn, kjenner faktisk et par jenter som heter det. Hadde vurdert dem selv om vi ikke hadde et så vanskelig etternavn ;)
Emine/emina er også kjempefine. Om dere bare bruker 1 navn synes jeg ikke navnene blir for like.

Lurer litt på hvorfor foreldre har behov for å sette sammen så spesielle navn til barna sine:rolleyes:

Jeg likte best skrivemåten Kesia. Mest fordi mange kommer til å skrive feil og når man blir bedt om å stave det kan man si det staves Kesia rett frem. Synes det var ett veldig fint navn som egentlig ikke trenger noe mer navn. Synes også Emine er fint navn men likte dem ikke sammen. Det er bare min ærlige mening. Lykke til med valget

Jeg vet om flere som heter Kezia /Kesia. Vanlig jentenavn her [emoji4] jeg ville latt det stå alene for å ikke gjøre det sært/spesielt. Navnet er spesielt nok i seg selv (positivt ment), men kan fort tippe litt over til å bli for mye hvis man legger til mer, mener jeg.

Ville skrevet Kesia, og droppet å bruke to navn - synes det blir litt tungt å si :)

For spesielt for min smak, men om jeg skal uttale meg ville jeg skrevet Kesia og droppet dobbeltnavn.

Ville også droppet mellomnavn og bare hatt Kesia da det er ett såpass spesielt navn som ikke mange har hørt om :) Vell , det eneste navnet som minner meg om dette er på artisten Kesha.

Veit om ei som heter Kesia, veldig uvant til å begynne med, men nå er jeg vant med det. Synes Emine passer bra til :joyful:

Back
Topp