detnyenicket skrev:Jeg tenker at det høres jo ut som om barnehagen tar tak i alle klagene som har kommet og prøver ut om det er noe som kan bedre situajonen. Er jo sånn at alle skal bli sett i henting/levering. Det er lettere ute, enn inne. Og for barna sin del er det fint om foreldre viser positiv innstilling og ikke klager høylytt foran barna. Det smitter og lager enda dårligere stemning.
MEN når det er sagt synes jeg heller ikke så veldig mye om å spise frokosten ute. Det må da finnes andre løsninger.
Hos oss (jobb) Står frokostbordet sånn at vi kan se til garderoben. Vi har gitt beskjed til foreldre at leveringen er en travel tid, og om vi ikke rekker å komme ut i garderoben skal foreldrene følge barnet inn, sånn at noen har sagt god morgen til både barn og voksen (Og for sikkerhetsgrunner. At personalet vet om det er 18 barn istedet for 12 de har hilst på og notert)
For at det skal bli litt roligere finner vi frem 2-3-4 aktiviteter barna kan velge mellom. Det å dele inn barna i små grupper gjør at det blir roligere og lettere for barna å konsentrere seg om aktivitetene. KAN være et tips. (Reggio emilia)
Vil foreslå at dere tar det opp i foreldreråd, og kanskje kommer opp med andre vinklinger og ideer som dere tror fungerer.
FAU fikk også samme inntrykk som meg.. at dette i hovedsak var gjort for å please de ansatte..
Men fikk gudskelov mail nå i ste.. hvor de ba om beklagelse.. og at vi fra i morgen av skal levere inne som normalt;)
Det som er rart.. er at de pleier å være 1 ansatt på morningen.. mens nå ved uteleveringen så har de vært 2 ansatte på jobb.. og det har vært mer hektisk og kaotisk.. både for barn, ansatte og foreldre.. i alle fall sånn som vi foreldre opplevde situasjonen..
Fra før av så har vi alltid vært nødt for å komme inn på avdelinge og levere barna.. jeg opplevde når jeg leverte etter 0830 at man ikke ble sett.. de hadde ikke tid til å si hei til barnet ditt.. det ble opplevd negativt fra min og jenta mi sin side.. men da tok jeg det opp på en foreldresamtale.,. og ble endinger fra dagen etterpå;)
men sikkert andre foreldre som også har klagd litt på det i det siste.. men dette med uteleveringen nå var nok lite gjennomtenkt.. ble bestemt fredag kveld.. og mandag morgen var det en realitet..barna var heller ikke forberedt på dette..
Men gudskjelov! nå er det slutt;);)