Hva synes dere om dette?

IsThaBeth skrev:
Det er nå ikke så kaldt nå at det er fare for liv og helse. Men det er vel kanskje ikke poenget. Det jeg ikke skjønner her, hva er det som gjør leveringssituasjonen så urolig på morgenen at personalet mener det vil bedre seg ved å ta i mot alle ute?

Kanskje de setter frokostbordet inntil porten inn til barnehagen, så er man garantert at alle blir sett? "NÅ kan dere ikke anklage oss for å ikke se dere! HAH!" ellerno..

Jeg ser for meg at barnehagen har gjort dette på trass... Sånn "Ja, nå har dere klaget over filleting i ørten uker, la oss starte dagen ute da, så får dere se"... 

karaoke skrev:
Det er da en lurer på hvilket behov en setter først...barnets eller de voksnes... Å forlange at små barn skal spise frokost ute i 3 grader....og hva om det regner, skal de spise ute da også...eller er storm??? Er det ikke mest pedagogisk og ut fra barnets beste å ha en noelunde lik start på dagen.

Og hvorfor skal de ha mer tid til å ta i mot ungene om de er ute? Samme gjengen som kommer om morningen, og samme antall voksne. Forskjellen er at ute er det vanskeligere å få ungene til å spise seg mette, at de sitter med bordet og spiser...og de som er ferdige springer vell til alle kanter...så da må jo en voksen se etter de også.

Dette har jeg ingen tro på kan fungere...

Spurte da jeg kom og hentet (hadde ikke tid i dag morges..  men gjorde det kart at jeg ikke likte den nye reformen.. og at jeg visste om mange foreldre som overhode heller ikke likte dette) om årsaken til endringene.. pedleder startet med at for at de ansatte skulle trives bedre..Jeg: Åja.. så dere har gjort det pga grunn av de ansatte? Hun : Neida.. pga barne også.. trivsel for begge parter..

Spurte også  om de hadde fått inn mange klager (jeg regnet jo med det.... da jeg visste om at mange ikke var fornøyde.. og at FAU hadde fått mange klager.. og at det var diskurtert på et barseltreffn på fredag) men hun sa at det var bare jeg som hadde klaget!

Æsj.. kan ikke folk stå for meningene sine.. håper fler sier i fra..

Så hvor stressende det var for foreldrene.. inkludert meg selv.. og at Frida ikke likte denne nye ordningen.. ble på en måte 2 avskjeder.. samt at det var bikkjekaldt i dag.. måtte ta frem tykt ulløy igjen i dag morges jeg.. var + 1 grad.. masse is på bilen osv osv..

Greit nok at sola var fremme.. men kaldt lell.. ingen god start på morningen synes jeg.. og det synes ikke jenta mi heller..

Valpolicella skrev:
Det der hørtes helt merkelig ut, hvorfor får alle andre barnehager til levering inne, men ikke jenta din sin?
Hos oss hender det jeg leverer kl 7, men frokosten er ikke før kl 8. skal hun være ute når det er så kaldt 30 min etter hun har stått opp en time før hun får mat? Det hadde jeg ikke gått med på.
Det må da være andre måter å løse det på?

Ja.. jeg synes ikke dette er bra i det hele tatt.. og skjønner ikke at dette skal løse noen eventuelle problemer.. men når jeg spurte ped.leder.. så fikk jeg jo inntrykk av at det først og fremst var for å nøye de ansatte.. og da jeg spurte om oki.. så det er for de ansattes skyld dere gjør dette altså? Så var det nei.. det var jo for alle da.. Hmmmm..

Kan nenvne at det er vært mye vikarer i det siste.. 2 stk har sluttet.. og lite stabilt.. på jenta mi sin avdeling..

Det er 4 avdelinger i barnehagen.. 1 småbarnsavdeling startet visst i midten av forrige uke.. også er det våres nå..

Lissyjane skrev:
Hadde ikke likt det i det hele tatt nei. Og mye fordi guttungen er sur om morningen og attpåtil ikke liker å være ute når det er kaldt. Ser for meg at det hadde vært hyling og skriking. Og ja, kan kle han godt, men han ville fortsatt ha vært inne å kost seg rundt bordet med de andre.

Frida og er sånn.. merket med èn gang en forskjell på leveringen.. hun var trøtt og kald.. og da var ikke det å være ute den beste løsningen for henne..

IsThaBeth skrev:
Det er nå ikke så kaldt nå at det er fare for liv og helse. Men det er vel kanskje ikke poenget. Det jeg ikke skjønner her, hva er det som gjør leveringssituasjonen så urolig på morgenen at personalet mener det vil bedre seg ved å ta i mot alle ute?

Tja.. det kan du si..

men nei.. så kaldt er det jo ikke.. men ikke akkurat en drømmesituasjon.. og sitte ute når det er ganske så kaldt og spise yougurten sin.. merket stor endring på leveringsmåte på jenta mi i dag.. ikke positivt..

Fikk som sagt inntrykk av at dette tiltaket var mest beregnet på de ansatte egentlig..

Mrs Lutz skrev:
men står det at de skal spise ute???

Nei.. står jo ikke direkte det da.. men jeg er en av de første som leverer.. eller jeg er vel den første.. og alle barn som kommer etter eller samtidig som oss setter seg ved spisebordet.. men sikkert noen som ikke spiser også;)

*Meya* skrev:
Jeg ser for meg at barnehagen har gjort dette på trass... Sånn "Ja, nå har dere klaget over filleting i ørten uker, la oss starte dagen ute da, så får dere se"... 

hehe:)

ikke ta sorgene på forskudd - er sikkert bare levering ute til lek.

Står ikke noe spesielt om hverken lek eller mat.... men de aller felste.. sikkert 80% spiser frokosten sin i barnehagen..og  de aller fleste kommer før 08....

Er ikke å ta sorgene på forskudd.. men en reaksjon jeg kommer med da jeg synes det er hårreisende å levere et barn ute i pluss 1-2 grader.. når man kan sitte inne..

Hadde vært noe annet om vi var på varmere dager

Ikke mye koselig og sitte ute og spise når det er kaldt.. det tror jeg heller ingen voksne hadde syntes

skjønner egenlig at dette kan bedre noe sitvasjon i det helle tatt jeg da.
Her er det kun på de varmeste dagene til tider at ungene leker ute fra mrogenen av, men det er jo stort sett i juni,juli og august
Her var det da -2 i morges så jeg hadde ikke som foreldre likt å skulle levere ute idag.

Hadde virkelig ikke likt det.. Virker på meg som at de istedetfor å få negative tilbakemeldinger om at man ikke blir sett når man kommer, så sitter de ute istedetfor for da ser man alle som kommer og får sagt hei til alle..

Men hadde ikke syns noe om det, idag var det -1 grad kl.08 her og så vil de at de skal sitte ute og spise frokost, morratrøtte og fine?!

Det er jo tydelig at det er en konsekvens av foreldrene som har klagd..

Gosj.. liker ikke denne nye situasjonen what so ever...

I dag morges.. så var vi i alle fall 3-4 foreldre som klaget... men virker ikke som om vi kommer noen vei.. de har bestemt seg.. en av pappaene som leverte i dag sitter også i FAU.. og han reagerte kraftig.. for han hadde oppfattet fra mailen at det kun gjaldt mandager.. men når han fant ut at det gjaldt hver dag.. så ble han sint!

Så sier de ansatte inne i garderoben da vi var inne og byttet til tykkere tøy.. at ingen av barna klager i alle fall..

Vi går ut 2 min senere.. og så og si alle barna rundt frokostbordet klaget og gråt.. fordi de var så kalde.. greit at det var 5 pluss i dag.. men fy søren og surt.. Og ingen god følelse å etterlate barnet sitt gråtende / skrikende fordi hun fryser.. og da får jeg antenner!

Stakkars de små som fryser om morgenen emoticon

Jeg tenker bare FY F... som de skal plage de små med å måtte sitte og spise i kulda!

Har faktisk ikke ord... :-( Spise frokost ute? Hvem i all verden var det som syntes at denne ideen var BRA???

Frokost ute en gang i blant og i varmt vær, det er greit! Men hver dag, uansett vær og okke som. Nei, det går ikke an! :-(

Ikke dårlig værmendårlige klær? Tror ikke jeg hadde reagert så kraftig jeg...men hdde jenta mi klaget over at hu var kald hadde jeg kledd på henne ner klær da, og klager hu etter det så hadde jeg nok reagert. Uansett da, hva med å kalle inn til møte med alle foreldrene og ansatte?

Hun hadde på seg nok klær.. både strømpebukse og ulltøy.. og Trolldress..

man må huske på at kl 0730 så er man svært trøtt.. og da blir man kaldere..

Jeg synes i alle fall det ikke er optimalt å møtes ute kl 0730 om morningen.. når det er så kaldt.. når man skal sitte og kose seg med frokost osv..

Og ikke ser jeg hvordan dette skal gjøre det noe bedre og letter hverken for de ansatte eller barna.. det er jo mye mere uoversiktig nå.. enn det var før.. da de levertes inne..

En annen ting jeg reagerte på også var..at jeg gikk fra jenta mi hylenenes... var hjemme for å hente mere ulltøyskift.. da jeg kom tilbake sto lille jenta mi og fortsatt gråt at hun ville til mamma.. sto utenfor barnehagen skjult en liten stund.. så at jenta mi var alene hele tiden.. og gråt.. synes heller ikke noe om sånt..

Hvorfor var det ingen som trøstet henne? inkluderte henne... ringte bort i barnehagen og hørte om hvordan det gikk med henne (da sto jeg utenfor.. men lagt nok unna til at jeg ikke hørte om hun gråt) og da sa den ansatte at det gikk litt opp og med.. gråt litt.. lekte litt.... men jeg så jo at hun bare sto det for seg selv... ingen hyggelig følelse i alle fall

Tror nok FAU tar tak i dette nå.. virket litt sånn på den ene FAU pappaen.. håper det

Jeg tenker at det høres jo ut som om barnehagen tar tak i alle klagene som har kommet og prøver ut om det er noe som kan bedre situajonen. Er jo sånn at alle skal bli sett i henting/levering. Det er lettere ute, enn inne. Og for barna sin del er det fint om foreldre viser positiv innstilling og ikke klager høylytt foran barna. Det smitter og lager enda dårligere stemning.

MEN når det er sagt synes jeg heller ikke så veldig mye om å spise frokosten ute. Det må da finnes andre løsninger. 

Hos oss (jobb) Står frokostbordet sånn at vi kan se til garderoben. Vi har gitt beskjed til foreldre at leveringen er en travel tid, og om vi ikke rekker å komme ut i garderoben skal foreldrene følge barnet inn, sånn at noen har sagt god morgen til både barn og voksen (Og for sikkerhetsgrunner. At personalet vet om det er 18 barn istedet for 12 de har hilst på og notert)

For at det skal bli litt roligere finner vi frem 2-3-4 aktiviteter barna kan velge mellom. Det å dele inn barna i små grupper gjør at det blir roligere og lettere for barna å konsentrere seg om aktivitetene. KAN være et tips. (Reggio emilia)

Vil foreslå at dere tar det opp i foreldreråd, og kanskje kommer opp med andre vinklinger og ideer som dere tror fungerer.

Labambie skrev:
Hadde ikke vært aktuelt en gang. Og det hadde jeg gjort meget klart.

Helt enig!!

Back
Topp