Hva spiser dere til jul:)

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Hos oss er det kalkun som står på bordet, I hvertfall når jeg eller noen I min fam lager jul. Gubben er oppvokst med ribbe, svinesti, kjøttkaker, medistekaker og medisterpølse. Men han er heldigvis ikke så stor fan av det at han ikke kan konvertere til kalkun :)

Vi spiser også kalkun stort sett, eller pinnekjøtt. Får alltid høre at kalkun er nyttårsmiddag og "feil" å spise på julaften :p

Er oppvokst med ribbe, medisterkaker, hvit pølsering + saus, poteter, grønnsaker, surkål og rødkål.

Men siden jeg ikke liker ribbe og typen er fra Vestlandet er det pinnekjøtt hos oss ;)
Da har vi hjemmelaget pølse til, kålrabistappe, surkål og rødkål. Gleder meg til allerede til julematen kjenner jeg :p

Jeg har vokst opp med reinsdyrstek, sambo ribbe :) kalkun på nyttårsaften. Vi var hjemme i fjor og laget ribbe, julepølser og medisterkaker, syns egentlig det er bedre enn reinsdyr jeg også :)

Vi spiser også kalkun stort sett, eller pinnekjøtt. Får alltid høre at kalkun er nyttårsmiddag og "feil" å spise på julaften :p

Er det jeg å har fått høre at kalkun er nyttårs mat.
Pinnekjøtt spises gjerne før jul eller i romjula :)

Jeg Har mye hatt kalkun på julaften jeg :D hadde alltid det hos farmor :) å må alltid ha kalkun en av juledagene å :D elsker kalkun :D

Kalkun!

Spiser pinnekjøtt når vi feirer med sambo, kjempe nedtur. Jeg like ikke pinnekjøtt.:wtf:

Spiser bare pinnekjøtt, også kjøttkake og pølse da :-) liker ikke noe annet :-) men i år blir jeg vel alene med de små så blir sikkert hjemme å spiser en grandis å håper dagene går fort :-P

Begge er vant med ribbe:) vi har tilbehør som medisterkaker og medisterpølser, kålstuing, rødløk og akustisk. Og poteter selvsagt. Jeg er ikke glad i sauekjøtt så det er utelukka på julaften iallfall. Ikke overbegeistra for julemat generelt men det er jo det som er jul:)

Ribbe og pinnekjøtt:)

Pinnekjøtt! Og heldigvis bruker mannens familie det samme, så vi får det vi er vant til uansett hvor vi feirer julaften :)
Du skulle ikke nevnt julemat, fikk ekstremt lyst på pinnekjøtt nå :-D hehe.. Men det er helt uaktuelt med pinnekjøtt utenom jula, så jeg får bare fortsette å glede meg :D

Back
Topp