Hva spiser dere på nyttårsaften?

Oppdrag Nemo

Gift med forumet
Vi har kalkun [:D]
Vi har også dette på julaften vi da.. Hadde ribbe, pølser osv da jeg var liten,
men en jul satt mamma, pappa, broren min og jeg og bare pirka i maten for ingen synes det var så godt. Og det var jo ikke noe vits i, så da byttet vi til kalkun.
For meg er det ingen jul eller nyttår uten kalkunen, mmm [:)]

Hva spiser dere på nyttårsaften, og hvorfor? (Hvis det er noen spesiell grunn til det) [:D]

Vi spiser ribbe på både julaften og nyttårsaften, og det gjør heldigvis familien til mannen min også[:D]

I "gamle dager" hadde vi alltid rester av julens pinnekjøttmiddag på nyttårsaften, men nå har vi gått over til kalkun.

jeg er oppvokst med ribbe både julaften og nyttårsaften... og flere dager mellom der... Så den tradisjonen har jeg gladelig brutt og lager kalkun selv. Synes liksom det blir litt nok med ribbe i jula [:D]

Kalkun[:)] godt med avbrekk av den feite julemiddagen[8D] 1 juledag er alltid fisk for å få noe annet en feit juleribbe...deilig[:D]

kalkun med mye godt tilbehør.det har vert en tradisjon i vår familje i alle år[:)]

Spiser som regel kalkun, men ett år var det bare meg og mamma, så da stekte vi en hel kylling, men hadde alt tibehøret som hører til kalkun, fløtesaus, waldorfsalat m.m.. vi pleier ikke å ha fyllt kalkun så dette var likegreit for oss [:D][:D][:D][:D]

Jeg er vant med pinnekjøtt. Men mannen er vant med kalkun..
Når vi skal ha nyttårsaften hjemme så kunen jeg godt tenkt med kalkun, så ikke det blir så mye voldsom mat hele julen..

I år skal vi til noen venner, og da blir det pinnekjøtt

Kalkun

Noen ganga har vi hadde fondue eller kalkun. i fjor og i år står pinnekjøtt på menyen. vi bruke å spise nyttårsmidag hjemme hos oss selv og inviterer venner

ORIGINAL: neselo

Kalkun

Kalkun
Pleier å få med oss både pinnekjøtt og ribbe i løpet av julehelga, så da er det greit med noe annet på nyttår

I år snur vi alt på hodet og tar kalkun på julaften og ribbe på julaften[:)] Av den enkle grunnen at på nyttårsaften er min far her, og han er ikke så glad i kalkun, men er en racer på å steke ribbe!

Vi er som regel så lei all den julematen når vi kommer til nyttår, så da lager vi heller et lite koldtbord, med det vi ønsker av godt pålegg. Alle gjestene tar med litt hver[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Kalkun[:)] godt med avbrekk av den feite julemiddagen[8D] 1 juledag er alltid fisk for å få noe annet en feit juleribbe...deilig[:D]

Absolutt! Vi spiste rett og slett kyllingvinger på nyttårsaften et år, og kyllingvinger har aldri smakt bedre enn da [:D]

Det samme som på jul, nemlig kalkun[:D][:D][:D]

Back
Topp