Hva spiser dere på nyttårsaften?

pinnekjøtt[:D]

ORIGINAL: mysen76

Det samme som på jul, nemlig kalkun[:D][:D][:D]

Ikke verst! Vet nesten ikke om noen som spiser det både julaften og nyttårsaften [:D]

I år blir det pinnekjøtt, ELSKER pinnekjøtt!!![:)][:)]

Har vanligvis hatt kalkun, men syns ikke jeg lager den så saftig og god... Så derfor lager jeg noe som er safe i år. Dessuten blir det bare 4 pers på årets siste dag.

Fylt kalkun med farse, eple og svisker, med poteter, saus, grønnsaker, waldorfsalat og salt potetgull!
Til dessert: Cherryfromarsj[:D][:D]

I år skal jeg lage[&:] Gruer meg ja! Men går vel greit bare man får begynt![;)]

Pleier ikke å feire dagen noe særlig og har derfor ikke noe fast middag. I år er snuppa hos faren, jeg skal tidlig på jobb 1 dag så blir noe helt enkelt kanskje wok siden jeg er aleine[:)]

Før hadde vi pinnekjøtt og ribbe på nyttårsaften...Men etter stefaren min ble sammen med mammaen min har vi brukt og hatt kalkun ! [:)]

Kalkun[:D]

Her er det pinnekjøtt på nyttårsaften.. Kalkunen tar vi 1.januar..
Julaften er det ribbe.. [:)]

Spiser pinnekjøtt..
Vet ikke hvorfor, alltid vært sånn[:)]

Vi feirer med gode venner for 4 året på rad og de har alltid gryterett[8|] De bestiller fra catering. I fjor var det vår tur å ha nyttårs aften så vi serverte kalkun. Klarer ikke bli vant til gryterett jeg. Synes liksom ikke det er festmat. Men vennene er supre så da får maten være[8D]
Skal kose oss glugg i hjel med skikkelig festmat 1.nyttårs dag hjemme. (synes det er x-tra kjipt i år ettersom jeg skal ha cellegift på julaften å sikkert ikke har matlyst på julematen, men på nyttårs aften når jeg er tilbake til normalen så skal jeg få gryterett...jaja.. bare meg som er litt vrang[8D])

Har stort sett et dyr av noe slag, dvs. rådyr, reinsdyr elg.. med special tilbehør [:D]  bruker gjerne 2-3 dager på å forberede middagen. (saus etc)
Men i år er vi innvitert til nabon, så jeg gleder meg til å ikke engang bry meg..haha [8D]

Håper det blir stuffa kalkun, det fikk jeg sist jeg var borte, 2000 feiringen!!! da var jeg gravid, og spiste til jeg kastet opp..haha, nyyydelig var det-

ORIGINAL: AB

Vi feirer med gode venner for 4 året på rad og de har alltid gryterett[8|] De bestiller fra catering. I fjor var det vår tur å ha nyttårs aften så vi serverte kalkun. Klarer ikke bli vant til gryterett jeg. Synes liksom ikke det er festmat. Men vennene er supre så da får maten være[8D]
Skal kose oss glugg i hjel med skikkelig festmat 1.nyttårs dag hjemme. (synes det er x-tra kjipt i år ettersom jeg skal ha cellegift på julaften å sikkert ikke har matlyst på julematen, men på nyttårs aften når jeg er tilbake til normalen så skal jeg få gryterett...jaja.. bare meg som er litt vrang[8D])

huff.. jeg mente ikke det jeg sa med å ikke bry meg [X(]  får jeg gryterett går jeg hjem..hahaha. De vennene dine må
virkelig være hyggelige mennesker [8D]   i morgen må jeg nok bry meg litt assa..hehe, spørre kanskje[8|]

ORIGINAL: Lena Levegg

ORIGINAL: AB

huff.. jeg mente ikke det jeg sa med å ikke bry meg [X(]  får jeg gryterett går jeg hjem..hahaha. De vennene dine må
virkelig være hyggelige mennesker [8D]   i morgen må jeg nok bry meg litt assa..hehe, spørre kanskje[8|]

hehe.. ja.. de er supre folk, så da får maten få gå.. men blir liksom ikke helt den samme feiringen med gryterett.. er vant til å pynte meg skikkelig også. Men det er heller ikke så vanlig der nei..hehe.. jaja..[8D]

ORIGINAL: neselo

Kalkun

Kalkun med tilbehør

Med pappa spiser vi pinnekjøtt, mår og tilbehør.
Med mamma spiser vi pinnekjøtt eller ribbe og mår med tilbehør.
Med svigers spiser vi kalkun med stuffing og tilbehør.

[:)] Masse god mat! [:)]

Kalkun på nyttår[:)]

Back
Topp