Ribbe, mandelpoteter, surkål, grønnsaker, saus, julepølse, medisterkaker.
Riskrem til dessert.
- på app'n -
Riskrem til dessert.
- på app'n -
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bare pinnekjøtt og kålrabistappe som kan skape julestemning for meg + riskrem til dessert. Familien min har både ribbe og pinnekjøtt +++ men jeg har aldri vært noe særlig begeistret for ribbe - Så utrolig kjipt at mannen min sin familie kun har ribbe, og is til dessert, minner ikke noe om jul for meg, og jeg blir sittende sulten hele kveldenI år vurderer jeg å lage meg en tallerken som jeg kan ta med meg bort dit - håper de har forståelse og ikke tolker det som frekt
Ærlig talt, det skal godt gjøres at de ikke syns det er frekt. Jeg skjønner jo at det er feil mat kan "ødelegge" litt av jula, mye av stemninga sitter jo i maten. Men selv om du ikke syns ribbe er helt topp så syns jeg det er barnslig å ikke spise, og evt. ta meg egen mat sånn. Da syns jeg heller det er mye bedre å enten foreslå at dere tar med pinnekjøtt til alle som en rett nummer to, fordi du syns det er så godt, eller at dere kan tilby å lage desserten, slik at du kan få riskremen din. Det har jeg gjort to år på rad nå når vi feirer hos svigers, men det går jo også litt på at vi ønsker å bidra med noe, og så letter det jo litt av arbeidet for svigers. Vi lager bestandig grøt på lillejulaften uansett.
Ærlig talt, det skal godt gjøres at de ikke syns det er frekt. Jeg skjønner jo at det er feil mat kan "ødelegge" litt av jula, mye av stemninga sitter jo i maten. Men selv om du ikke syns ribbe er helt topp så syns jeg det er barnslig å ikke spise, og evt. ta meg egen mat sånn. Da syns jeg heller det er mye bedre å enten foreslå at dere tar med pinnekjøtt til alle som en rett nummer to, fordi du syns det er så godt, eller at dere kan tilby å lage desserten, slik at du kan få riskremen din. Det har jeg gjort to år på rad nå når vi feirer hos svigers, men det går jo også litt på at vi ønsker å bidra med noe, og så letter det jo litt av arbeidet for svigers. Vi lager bestandig grøt på lillejulaften uansett.
Er ingen av de som liker pinnekjøtt så det hadde vært liten vits å ta med til alle. Når det gjelder desserten så nevnte jeg ikke noe ang den, men vet at tantebarnet elsker det og hadde selvfølgelig tatt med mer enn en skål av det. Jeg for min del velger å alltid ha forståelse for andre, og ikke henge meg opp i småting, så om noen hadde tatt med mat hjem til meg hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Har kjent dem i mange år, og går gravid med barnebarnet deres, så tror nok det skulle gått fint. Jeg er kvalm og uggen som gravid, og derfor blir det ekstra vanskelig å tvinge i seg mat man ikke liker i år. Det viktigste i mine øyne er at alle er samlet og har det hyggelig - så da spiller det vel ingen rolle om en person spiser noe annet for også å kunne få litt julestemning.
Nei hvis ingen faktisk LIKER det så er jo det noe annet, men likevel så er jo det å tilby å lage til flere en grei innfallsvinkel for å komme dit at kanskje du kan ta med og lage til deg selv, framfor at det blir mer slik at, nei, jeg syns ikke ribbe er godt så jeg tar med egen mat jeg da. Jeg sier jo ikke at jeg ikke forstår det, men det er noe med måten man gjør det på. Så kan du jo nevne det med matlysten i svangerskapet sammen med forslaget om å lage litt pinnekjøtt.
Jeg mente det ikke som kritikk, men som et konkret forslag til hvordan du håndtere situasjonen. Jeg hadde også syns det var kjempefeil med iskrem som dessert på julaften, å tilby å ta med desserten er en enkel løsning.