Hva sliter dere mest med å kutte?

Hvem fikk du den beskjeden av? :)
Jeg spør ikke for å være frekk, men det var aldri snakk om slikt sist jeg var gravid.. og jeg kjenner det skal litt til før jeg gir helt slipp på zeroen min :-D
Prøvde å Google, men fant bare generelle råd for inntak av søtstoff. Ikke om gravide spesielt.

Sånn ellers er det vel salatbaren på nærbutikken og i kantina på jobb jeg sliter mest med å kutte ut.
Hvorfor kutte salatbar? Det spiser jeg mye av. Jøje meg så forvirret jeg blir av matgreiene :p

Pepsi max i mitt <3, kjempe vanskelig å slutte med :'( ;-) Jeg slutter ikke på grunn av søtninsstoffet (her er det motstridende forskning og ikke derfor gravide skal begrense seg) men på grunn av koffeininnholdet i brusen, anbefales det å drikke mindre. På lik linje som kaffe. Eg husker dessverre ikke max grensen, noen som vet????

Iskaffe- og å huske og ikke spise spekemat og rødt kjøtt.. drikker litt kaffe og fun light uten å tenke så mye over det. Alt med måte så lenge det ikke kan være farlige bakterier i det:-)

Pepsi max i mitt <3, kjempe vanskelig å slutte med :'( ;-) Jeg slutter ikke på grunn av søtninsstoffet (her er det motstridende forskning og ikke derfor gravide skal begrense seg) men på grunn av koffeininnholdet i brusen, anbefales det å drikke mindre. På lik linje som kaffe. Eg husker dessverre ikke max grensen, noen som vet????
Maks 1-2 kopper kaffe daglig.
Maks 1 liter Cola, energidrikk eller lignende daglig.
Maks 3-4 kopper te daglig.

Så dersom du har hatt 2 kopper kaffe på jobb har du brukt opp kvoten og kan ikke drikke brus f.eks ;)

Max 1 liter til dagen.

Ja, ikke sant?!

Jeg har troa på å følge rådene som kommer fra mattilsynet, og ikke være så streng på sunt/usunt.

Angående salaten, er det pga toxoplasmose. Jeg har sett for mange uhygieniske kjøkkenmedarbeidere og andre håndtere mat feil, til å ta sjansen på at de har vasket salaten skikkelig :)

[QU
OTE="Svirremor, post: 18960483, member: 84364"]Hvorfor kutte salatbar? Det spiser jeg mye av. Jøje meg så forvirret jeg blir av matgreiene :p[/QUOTE]

Pepsi max, helt klart. Sluttet heldigvis å snuse i høst så det slipper jeg å tenke på nå. Har drukket min siste Pepsi max nå på tirsdag. Så jeg håper bare jeg klarer å holde det. Men det sies jo at man kan drikke inntil en liter om dagen, men jeg ønsker ikke å risikere at noe skal skje bare fordi jeg hadde lyst på Pepsi max

Ja, ikke sant?!
Glemte helt å svare på spørsmål litt over (og så fikk jeg ikke vare på det innlegget fra appen ><).

Det var fastlegen som sa det, i enn litt sånn generell :ikke røyke, ikke drikke, ikke aspartam.

Har også sett at det er veldig omdiskutert, fagfolk sier om hverandre alt fra at det ikke er skadelig til at det før unngås.. tror bare det sitter litt godt fast hos meg pga tonen han hadde når han sa det; virket jo nesten som det var like ille som å røyke ><
- så er nok i det store og hele enig med deg, alt med måte ;)

Utfordrende å gå på restaurant. I helgen var det såvidt jeg fant en ting jeg kunne spise på menyen, var spekemat, biff og fiskesorter man ikke kan spise (gjennomstekt biff = ikke godt). Enig med kommentaren før her om at det kan være vanskelig å vite om folk behandler maten så hygiensisk som det bør gjøres

Røkt spekeskinke.

Det påleget har jeg spist nesten vær dag i 3 år. Er avhengi å sliter virklig me abstinenser på d. Så blir mye pizza å ostesmørbrød for tiden.
Men har tillat meg å spise litt ved rømmegrøt (ikke akkurat ofte jeg spiser rømmegrøt heller).

Sliter mest med å kutte cola.
Savner også salami og røyk.
Er direkte vondt å se på serier der folk røyker. *megaavhengig til vanlig :(*

Sliter med å kutte cola, prøver å begrense det, men annen brus smaker ikke godt når jeg er kvalm synes jeg.
Greide å slutte å røyke vanlige sigaretter før jeg ble gravid, driver å damper nå, skal greie å kutte ut nikotin i dampinga å.
Kjenner at lysten på spekemat er intens noen ganger :)

Var egentlig ikke noe problem å kutte kaffe og Pepsi Max til tross for at jeg er stordrikker. Det jeg savner er røkelaks.

Sliter litt med å kutte røyken fullstendig :-( ellers var det ikke så vanskelig å kutte kaffen heldigvis :-)

Kaffe, uten tvil. Jeg drikker vanligvis 4-5 kopper til dagen og har så langt klart å begrense det til 1-2 (små) kopper. Prøver å slutte helt, men det er så vanskelig :smiley-angry003

Greide vist å slutte å dampe i går å, var sykt kvalm så det smakte ikke godt, ble bare mer kvalm. Så da slutta vi med det. Er egentlig litt stolt av meg selv :) :)

Back
Topp