Hva slags vogn hadde du til barnet/barna dine?

Buggaboo buffalo, store hjul, lett å trille, svingbare hjul, bagen blir liten når den pakkes bort, tåler mye last, litt vanskelig å laste under når bagen er på. Da jeg ikke har bil ig går opp og ned bakker og i terreng savner jeg faktisk håndbrems. Ellers fornøyd;)

Har emmaljunga Edge og Mb urban jungle (ikke bag). Var veldig fornøyd med Emmaljunga, var ganske tung, men i det lange løp gjorde det ikke noe. Fin å trille på asfalt, grus mm.

Hadde luftehjul og fornøyd med de, men måtte pumpe opp hjulene stadigvekk..

Veldig fornøyd me Mb'en :) bruker den nå til ungen på 2,5. Lett og fin, kan til og med løpe med den :)

Til første hadde jeg Easywalker Sky. Var superfornøyd så lenge vi brukte bagdelen, men da vi skulle bytte til sportdelen syns jeg den ble for dårlig, og solgte den. Kjøpte da en Basson sportsvogn som jeg måtte bytte rett etterpå fordi den var ødelagt. Ønsket med raskt Emmaljunga CC, sparte opp og kjøpte den ny da gutten var ca 8 mnd. Har fremdeles den nå til lillebror, men måtte kjøpe bagdel til den. Det kjøpte jeg brukt, og ble en gammel model som ikke er så lun som de nyere og ikke like stor som de nyere, så nå går vi nok snart over til sportsdelen selv om lille bare er 2,5 mnd - fordi bilstolposen er eneste posen jeg har som passer i baggen, men gutten er snart for lang for den. Har Voksi classic pose også, men den er alt for stor til bagdelen ;/

Har emmaljunga Edge og Mb urban jungle (ikke bag). Var veldig fornøyd med Emmaljunga, var ganske tung, men i det lange løp gjorde det ikke noe. Fin å trille på asfalt, grus mm.

Hadde luftehjul og fornøyd med de, men måtte pumpe opp hjulene stadigvekk..

Veldig fornøyd me Mb'en :) bruker den nå til ungen på 2,5. Lett og fin, kan til og med løpe med den :)
Ja den er grei å løpe med også, litt tyngre enn de letteste joggevognene men det gikk fint likvel

Brio happy duo (brukes med bagen til lengre trilleturer og har søskenbrett når begge skal være med).
Babyjogger city mini (brukes som "kjøpesentervogn" o.l med å klikke bilstolen ned på, og som sportsvogn til eldste).

Veldig fornøyd med begge to og de utfyller hverandre godt :)

Simo duo til begge. Var ikke i tvil da jeg skulle kjøpe til andre. Vi har plass i bil og går lite på kjøpesenter, så stor vogn velger jeg lett. Er jo så deilig med god plass med pose og alt. Har brukt bagen til ungene var over året, altså 2 vintre, lune og gode. De er vanntette så slipper regntrekk. Kallesjen er stor og luftig (godt med oksygen og ikke for tett på varme dager). God å trille på all slags underlag. God plass til bagasje. Stødig og trygg. Den er jo litt tung men det tar jeg bare som trening ;)

Emmaljunga City Cross, med City Bag.

- Fin å se på
- God og lett å trille
- Stødig
- Sportsdel kan snus begge veier
- Full liggestilling
- Stor og god kalesje, egen på bag og egen på sportsdel.
- Integrert myggnett
- God plass til pose og store barn
- Stor handlekurv under
- Lett å løfte inn og ut av bil
- Tar liten plass i bil
- Mange flotte farger å velge mellom, kan ha forskjellig på bag og sportsdel.
- Lett å trille på alt underlag. Vi bor på landet i Trøndelag, så har det meste av vær her.
Enig i alt, bortsett fra at me bur på Vestlandet:) Er i tillegg ekstremt fornøyd med at me valgte skinn på sportsdelen, da det er veldig praktisk å berre tørke av flekker:)

Emmaljunga nitro city.
Vil så absolutt IKKE anbefale emmaljunga..
Jeg fikk problemer med flere ting og da fikk jeg ingen hjelp verken fra butikken jeg kjøpte vogna i eller selve emmaljunga.. Etter flere måneder med krangling der jeg møtte opp på butikken med vogna og mangemange meldinger og Mail der jeg ikke fikk noen svar måtte Forbrukerrådet inn i bildet og de brukte også flere måneder på saken fordi emmaljunga og butikken nektet å svare på Mail. Nå viste det seg at jeg hadde rett på alt jeg klaget på, men de vil ikke høre sånt - har snakket meg og hørt om flere som også har opplevd syperhyggelige damer da de kjøpte vogn, men om noe blir feil er det ingen service what so ever!!

Emmaljunga er populært fordi det heter emmaljunga, men det er så absolutt ikke vogner som er bedre enn noen andre, og prisene er jo helt sinnsyke!

Jeg syns personlig emmaljunga SER finest ut, men skulle ønske keg hadde brukt pengene mine på noe annet :(
Vi fikk problemer med brio. De bare sendte feil deler og krangla med butikken om at det som var galt ikke var mulig osv. Vi valgte emmaljunga fordi det er ett gammelt merke som holder. Vi hørte jo med butikken og i babyshop sjenerelt er det emmaljunga som får minst klager. Men det kommer jo selvfølgelig ann på butikken hvordan det går. De sa st emmaljunga var sære og vanskelige men det var mulig hvis de stod på.

Emmaljunga Mondial Duo.

Positivt:
stor og god bag
God å trille
Man kan snu sportsdel
"sitteklaff" i bag
God plass under
Lett å legge sammen

Negativt:
Den tar plass. Både i bilen og i butikker.

Den er jo en del tyngre enn mange andre mindre vogner, men jeg har selv aldri vært plaget av det. Får den lett inn og ut av bilen, og det er jo stort sett kun da jeg løfter på den :)

For vårt bruk er den perfekt!

Emmaljunga city cross med city bag :-) kjøpte den til storebror, var superfornøyd og er på nytt nå i bruk til lillesøster :-) synes den er god og stødig å trille, fin å se på, lett og løfte ut og inn i bilen, tar liten plass, men har allikevel god plass oppi bagen. storebror brukte den også som sovevogn i bhg og det samme gjør lillesøster så vi frakter den nå mellom hjem og bhg i helgene. har aldri hatt noe problem med den :-)

Bugaboo cameleon har vi, og jeg er ikke fornøyd. Når vi bruker bagen er det helt umulig å oppbevare ting under, får ikke presset inn stellebagen eller noe. Når sportsdelen er på er det litt bedre plass, men sportsdelen i seg selv er ikke noe særlig.Den kan ikke stilles på, og selv om den skal være ergonomisk riktig, så har ikke jenta mi sittet noe godt i den. I tillegg syns jeg det er rart at de reklamerer med at man kan sove i den hvis man legger den i "sovestilling", men på selve sportsdelen står det en advarsel hvor det er presisert at den IKKE er ment til å sove i. Den er også puslete og vinglete, og det skal ikke mange dumper til i veien før egg blir eggerøre oppi der. Det eneste positive er at den er lett (9kg?) og liten, så grei å lempe inn og ut av bil, men hadde aldri kjøpt den om jeg skulle handlet ny vogn nå. Svindyr var den og. Buuu... :(

Hadde Brio happy, veldig fornøyd. Og en emmaljunga city cross sportsvogn.. Elsker den! Denne gangen har vi en Simo kombi.. Veldig skeptisk, men blir nok fornøyd med tanke på turer.. :)

Emmaljunga edge duo.
Stødig og fin å trille
Fin å se på
Stor fordel med justerbar fjæring da jeg synes feks Simo blir alt for gyngete. Integrert myggnetting i kalesjen er superkjekt. Og på vogner som kom etter 2012, (fra og med 2013) er det også innebygd solskydd:)

Men sportsdelen til emmaljunga er jeg ikke så fornøyd med. Selene er plassert rart, og synes den er litt klumpete og rar inni selve sittedelen , i mangel på bedre forklaring...Ellers fornøyd. Vi kjøpte vår på babyshop i Strømstad så for de som har mulighet til å handle der så anbefaler jeg det. Supergod service der!!

Emmaljunga edge duo.
Stødig og fin å trille
Fin å se på
Stor fordel med justerbar fjæring da jeg synes feks Simo blir alt for gyngete. Integrert myggnetting i kalesjen er superkjekt. Og på vogner som kom etter 2012, (fra og med 2013) er det også innebygd solskydd:)

Men sportsdelen til emmaljunga er jeg ikke så fornøyd med. Selene er plassert rart, og synes den er litt klumpete og rar inni selve sittedelen , i mangel på bedre forklaring...Ellers fornøyd. Vi kjøpte vår på babyshop i Strømstad så for de som har mulighet til å handle der så anbefaler jeg det. Supergod service der!!
De klumpene er det dattera mi liker best med vogna. Hu kan legge hodet til sidene i vogna uten å få vondt. Hu fikk vondt i den forrige vogna og kosa seg fælt den dagen vi kjøpte edge.

De klumpene er det dattera mi liker best med vogna. Hu kan legge hodet til sidene i vogna uten å få vondt. Hu fikk vondt i den forrige vogna og kosa seg fælt den dagen vi kjøpte edge.
Hehe, søtt:) Gutten vår har aldri klaga, så er nok bare forfengeligheten min som bryr seg:P Men synes simoen er mer romslig oppe ved hodeenden...Og min gutt blir så fryktelig svett når han sover så følte det ble litt mindre varmt i simoen. Men kan være tilfeldig og:) Liker den stive kalesjen på simo og:)

Hadde Brio happy, veldig fornøyd. Og en emmaljunga city cross sportsvogn.. Elsker den! Denne gangen har vi en Simo kombi.. Veldig skeptisk, men blir nok fornøyd med tanke på turer.. :)
Brio happy kunne jeg også tenkt meg og prøvd om vi får flere barn, hørt mye bra om den

Forguder min retro Simo Classic Exclusive, passer til meg og mitt bruk for ikke har jeg bil og skal jeg i terrenget tar jeg Ergobabyn i stedet :)
Den er stor og svintung, men har massevis av god plass i bagen og til stæsj under, kjempegod å trille på all slags føre, men er ett mareritt i oppoverbakke pga vekta :hilarious: funker fjell hvis du har kjempelyst til trene styrke og kondis:hilarious:

Back
Topp