Hva slags vogn hadde du til barnet/barna dine?

Simo Kombi. Stor og tung ut og inn sv bilen men super for barnet å være i, og flott å trille på grusvei og i snø her vi bor.

Selv måtte jeg prøve mange før jeg endte opp med en so passet meg og vårt behov.
Den var en mountain buggy, får jeg flere barn skal jegha en ny sånn

TFK Joggster III, med 16" hjul.

Jeg var nødt til å ha håndbrems, pga tre hunder og bekkenløsning, og ville ha svingbart forhjul, for enklere manøvrering.

Det jeg ikke er fornøyd med er forhjulet. Det er to små hjul, og de kjører seg veldig lett fast i kanter, snø og grus. De vrir seg 90 grader og blir stående slik, utrolig plagsomt.

Pga bekkenløsningen har jeg heller ikke fått gått noe særlig på tur, og har dermed ikke hatt noe særlig bruk for de store hjulene.

Jeg hadde antakelig vurdert Twist i stedet for III hvis jeg hadde skulle valgt igjen, pga det irriterende forhjulet.

Jeg har simo kombi, quinny zapp og baby travle bankokk. Å jeg er super fornøyd med alle tre

Til førstemann hadde jeg en kombivogn fra 4ME. Jeg var veldig fornøyd med vogna egentlig, men skjønte fort at plastikkhjul ikke var tingen. De ble utrolig fort slitt og de knirka veldig etterhvert som det satt seg fast småstein i hjulene :P

Til lille i magen har jeg kjøpt en kombivogn fra TRILLE. Denne er stor, har god plass under, og store, gode lufthjul som kommer godt fram i snø og slaps :) Har jo ikke fått prøvd denne noe særlig enda, men jeg tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd med den :)

Har hatt en simo duo til begge :-)
Fordeler: store lufthjul som er god på alt føre her på landet, god plass under, god plass i baggen, god å trille osv :-)
Ulemper: litt tung å løfte og slå opp

V hadde en brio smile som datt frahverandre og bytta den inn i emmaljunga edge. Har ett understell med svingbare hjul og ett med fire faste 16" hjul. Den med 16" hjul er letter å trille enn den svingbare.

Har hatt MB og den var vi veldig fornøyd med. God å trille og veldig lett, men ble litt lang når vi la den sammen. Vi byttet til tfk. Synes den var bedre å trille, lett å slå sammen og ble liten når vi slo den sammen. Nå har vi emmaljunga, men den har vi ikke prøvd enda. Sto mellom den og tfk igjen, men fant ingen farge vi likte. Emmaljunga kjøpte vi fordi den er så fin og synes den virker god.

Emmaljunga nitro city.
Vil så absolutt IKKE anbefale emmaljunga..
Jeg fikk problemer med flere ting og da fikk jeg ingen hjelp verken fra butikken jeg kjøpte vogna i eller selve emmaljunga.. Etter flere måneder med krangling der jeg møtte opp på butikken med vogna og mangemange meldinger og Mail der jeg ikke fikk noen svar måtte Forbrukerrådet inn i bildet og de brukte også flere måneder på saken fordi emmaljunga og butikken nektet å svare på Mail. Nå viste det seg at jeg hadde rett på alt jeg klaget på, men de vil ikke høre sånt - har snakket meg og hørt om flere som også har opplevd syperhyggelige damer da de kjøpte vogn, men om noe blir feil er det ingen service what so ever!!

Emmaljunga er populært fordi det heter emmaljunga, men det er så absolutt ikke vogner som er bedre enn noen andre, og prisene er jo helt sinnsyke!

Jeg syns personlig emmaljunga SER finest ut, men skulle ønske keg hadde brukt pengene mine på noe annet :(

Simo duo
Brio duo

Brio er mer skranglete enn Simo, ellers fornøyd

Har hatt en simo duo til begge :)
Fordeler: store lufthjul som er god på alt føre her på landet, god plass under, god plass i baggen, god å trille osv :)
Ulemper: litt tung å løfte og slå opp
Enig med dette!

Emmaljunga City Cross, med City Bag.

- Fin å se på
- God og lett å trille
- Stødig
- Sportsdel kan snus begge veier
- Full liggestilling
- Stor og god kalesje, egen på bag og egen på sportsdel.
- Integrert myggnett
- God plass til pose og store barn
- Stor handlekurv under
- Lett å løfte inn og ut av bil
- Tar liten plass i bil
- Mange flotte farger å velge mellom, kan ha forskjellig på bag og sportsdel.
- Lett å trille på alt underlag. Vi bor på landet i Trøndelag, så har det meste av vær her.

Storebror hadde jeg emmaljunga- ikke fornøyd. Stor og tung og ikke fin sportsdel. Bytta ut til mountain buggy når storebror var to år. Var kjempefornøyd med den, men den er lang når du legger den sammen og det er tungvint.

Lillesøster kom i april. Gikk da for stokke crusi. Flott vogn, super om sommeren, men var litt bekymret for vinterføre. Også var den dyr..vi valgte å selge før vinteren kom og vi fikk en god pris. Har nå brio go med vinterhjul og er fornøyd. God ergonomi for foreldre og barn, blir liten i bilen, små svingbare hjul som gjør den enkel å manøvrere, men vinterhjul når snøen laver ned. Den er ikke superfin, utseende er det stokke som kunne best. Men, det er ikke viktigst for meg.

Jeg har god vogn-erfaring, da storebror på syv år har hjertefeil og fortsatt bruker vogn. Vi har hatt fem vogner fra NAV til han og en søskenvogn fra NAV.

For meg er det viktigste å ha svingbare hjul, god å legge sammen og at den blir liten! (Med to vogner ofte i bilen, er dette viktig for meg) Selvsagt må jo vogna komme seg frem om vinteren også ;)

Har Emmaljunga Edge duo- :-) er superfornøyd med den. Vi valgte svingbare hjul forran- genialt. God plass og romslig. Ulempen er at den er litt tung.

Simo Kombi! Helt super vogn så skal bruke den igjen til nestemann nå. Nå skal vi også investere i en Quinny Zapp Xtra2, så har vi all tenkelige behov dekket

Elsket forsåvidt simovogna

Hadde simo kombi. Den var tung inn og ut av bil ,men vi bodde på landet med kun grusveier og skog som turmulighet og da var den helt super :) ellers så var det jo veldig god plass i bagen til barnet så vi kunne bruke den lenge.

Nå skal jeg ha emmaljunga city Cross. Vi bor et helt annet sted nå og ser for meg at den blir topp her vi bor :)

Back
Topp