For meg ser det ut til å gå mot keisersnitt pga forliggende morkake, så da får jeg vel ikke noe særlig valg.![]()
Kjedelig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
For meg ser det ut til å gå mot keisersnitt pga forliggende morkake, så da får jeg vel ikke noe særlig valg.![]()
Det som ofte kan skje er at riene dabbet av slik at man må på få drypp. Og drypp kan stresse baby, gi intense rier og være en belastning for livmoren. Jeg ønsker ikke epidural i fare før å ødelegge kroppens egne rier og normale fødselsforløpJeg skjønner at folk har forskjellig syn på
Smertelindring og sånn, men jeg vil hvertfall ikke ligge med smerter når jeg vet at jeg kan slippe.. At epidural kan dra ut tiden gjør meg ingenting.. Er ikke sikkert den gjør det på alle
Ligger gjerne en time ekstra i fødsel enn å ha vondt, hvis du skjønner
Jeg er førstegangs så jeg vet ikke hva jeg går til, men vondt vet jeg at det gjørnår det gjelder stikket så bekymrer jeg meg ikke
har sprøyteskrekk deluxe, men tror nok det er en dråpe i havet ift rier..
Sendt fra iphone via bv forums app
man er forskjellig og ingen fødsler er like og kroppen oppfører seg ulikt så man vet ikkr hvordan det er før man prøverDet som ofte kan skje er at riene dabbet av slik at man må på få drypp. Og drypp kan stresse baby, gi intense rier og være en belastning for livmoren. Jeg ønsker ikke epidural i fare før å ødelegge kroppens egne rier og normale fødselsforløp
Sent from my iPhone using BV Forum
Det som ofte kan skje er at riene dabbet av slik at man må på få drypp. Og drypp kan stresse baby, gi intense rier og være en belastning for livmoren. Jeg ønsker ikke epidural i fare før å ødelegge kroppens egne rier og normale fødselsforløp
Sent from my iPhone using BV Forum
Lur innstilling!Jeg har bestemt meg for å gå inn i dette med et åpent sinn, regner med de som er der for å "passe på meg", vet hva de holder på med, og kan anbefale meg sånn eller sånn. Aner jo ikke hva jeg går til, er igrunnen ikke redd for smertene, men jeg har så lite å gå på fra før nå, så vil tro jeg blir fort sliten. Jeg tror igrunnen jeg takker ja til det jeg kan få jeg. ;-)
Lur innstilling!![]()
Bra!Ja, jeg har kommet fram til at det er det beste, det forhindrer iallfall skuffelse. Har allerede fått meg en stor skuffelse over at svangerskapet ikke har vært en "glede" (med tanke på hyperemesis, hodepine og slikt, som jeg fortsatt sliter med), så da vil jeg ikke at jeg skal bli skuffet fordi fødselen ikke går som jeg hadde trodd/håpet. Så åpent sinn, og åpen for det meste!
Bra!
Jeg må gjøre noe med min innstilling til evt keisersnitt også - som jeg er livredd for. Skjønner plutselig dem med fødselsangst nå, for jeg har operasjonsangst, ser det ut til. Må også trene meg mentalt på å ta det som det kommer!
Har ikke brukt smertestillende i noen av de tidligere fødslene mine og tror ikke jeg kommer til å ta noe denne gangen heller. Eller prøvde akupunktur sist men syns ikke det hjalp.
Jeg har sprøyteskrekk så tør ikke ta epidural
Jeg vil på storken på Haukeland og der får vi ikke epidural. Kunne tenke meg badekar men har de det på storken altså? Visste ikke det. Da kunne jeg tenkt meg å prøvd det.
Skal vel aldri si at jeg ikke kommer til å ta noe smertestillende men vil helst ikke ha noe.
Det jeg vet at jeg vil så lenge det går an, er å føde på krakk. Har gjort det tidligere og jeg syns det er den beste stillingen å føde på.
På den virtuelle omvisningen på nettsidene til Haukeland er det i hvertfall badekar på rommet, og dei nevner badekar som alternativ i artikkelen om smertelindring utan medikament![]()