Hva slags smertelindring tenker du deg ved fødselen?

Hva slags smertelindring tenker du deg ved fødselen?

• Antall som har svart
    23
Alt annet en epidural. Hvis mulig blir det akupunktur og aromaterapi. Som mange andre her, hvis fødselen blir langtrekkende og uuthåldelig må jeg vel ty til epidural.

Fra mobil enhet
Ønsker selv å klare meg uten epidural, men vanskelig å vite hvor intense smertene kan bli når det er førstegang o_O

Tidligere har jeg kun brukt lystgass og syns det var genialt og det fungerte veldig bra...må tror jeg ikke at de har lystgass tilgjengelig der jeg skal føde (St.Olavs) så må bare forberede meg på å bruke ingenting....ønsker ikke epidural, ikke noen spesiell grunn til det, men har ikke syns det har vært behov tidligere, og da ser jeg ikke nødvendighetene av det nå helder!! Tåler sikkert smerte :) ..når jeg vet hva jeg har i vente!!
Hva annet de har av smertelindring vet jeg ikke, tenker heller ikke så mye på det....tar det som det kommer!!
Håper jeg heller ikke ser nødvendigheten med det :)

Det har jeg hørt å! Og at man bare blir kvalm og uvel av den..
Har ikke hørt om ett tilfelle at lystgass funker... Neivettuhva! :p
Jeg er ikke så veldig fan av smerter så den epiduralen skal jeg ha! Hehe

Sendt fra iphone via bv forums app
Jeg har hørt at den hjelper på pustingen da, at det er årsaken til at noen bruker det

Har ikke hørt om ett tilfelle at lystgass funker... Neivettuhva! :p

Det er iallefall helt teit å skulle lide unødig! Det sier jeg både som tredjegangsfødende og helsepersonell! Epiduralen kan gjøre at fødselen trekker litt ut i tid, men for mange oppveier det for god smertelindring.
Selv har jeg en dårlig erfaring med at den virket for langt ned, men nøler ikke med å forsøke igjen hvis det denne gangen trekker ut og blir veldig vondt.
Det skjer svært få feil ved våre fødeavdelinger når det gjelder bruk av epidural, og man trenger ikke engste seg for stikket, eller å bli lam. Det siste har kanskje skjedd, men sjansen er uhyre liten. Da er det gjerne andre faktorer som er med på komplisere prosedyren og gjør at det kan bli et slikt utfall.
Stikket oppleves gjerne som "piss i havet" i forhold til riene man opplever! :p

Det er iallefall helt teit å skulle lide unødig! Det sier jeg både som tredjegangsfødende og helsepersonell! Epiduralen kan gjøre at fødselen trekker litt ut i tid, men for mange oppveier det for god smertelindring.
Selv har jeg en dårlig erfaring med at den virket for langt ned, men nøler ikke med å forsøke igjen hvis det denne gangen trekker ut og blir veldig vondt.
Det skjer svært få feil ved våre fødeavdelinger når det gjelder bruk av epidural, og man trenger ikke engste seg for stikket, eller å bli lam. Det siste har kanskje skjedd, men sjansen er uhyre liten. Da er det gjerne andre faktorer som er med på komplisere prosedyren og gjør at det kan bli et slikt utfall.
Stikket oppleves gjerne som "piss i havet" i forhold til riene man opplever! :p
Jeg skjønner at folk har forskjellig syn på
Smertelindring og sånn, men jeg vil hvertfall ikke ligge med smerter når jeg vet at jeg kan slippe.. At epidural kan dra ut tiden gjør meg ingenting.. Er ikke sikkert den gjør det på alle :)
Ligger gjerne en time ekstra i fødsel enn å ha vondt, hvis du skjønner :)
Jeg er førstegangs så jeg vet ikke hva jeg går til, men vondt vet jeg at det gjør :P når det gjelder stikket så bekymrer jeg meg ikke :) har sprøyteskrekk deluxe, men tror nok det er en dråpe i havet ift rier..

Høres ikke noe særlig ut å bli svimmel da! Påvirket det fødselen megativt for deg?
Påvirket ikke negativt, annet enn at jeg ble skuffet over at det ikke virket noe smertestillende. Virket til nød som litt avledning for meg. Ble fjern, litt sløv og svimmel, men syntes det hadde dårlig effekt. Men den bråkte, og jeg slapp å høre de andre fødende som skreik - syntes det var ille å høre på.

Har ikke hørt om ett tilfelle at lystgass funker... Neivettuhva! :P

Du får høre om meg da...funket 2 ganger, syns det var helt supert å tok vekk mye av mine smerter og klarte å slappe av :-)

Ingenting. Kanskje badekar og varmepute...og ser for meg at mannen må massere en del. Jeg liker ikke tanken på epidural og håper jeg slipper det! Lystgass har de ikke der jeg skal føde, har hørt man blir "full" og kvalm så tror ikke det hadde vært noe for meg uansett

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg håper på badekar i starten, lystgass etterhvert ( jeg liker lystgass :) ), og så tar jeg det som kommer. Den holdningen hadde jeg de to andre gangene, og det funket for meg. Epidural var ihvertfall for meg som å komme til himmelen første gang jeg fødte, hadde lyst til å kysse anestesilegen :) Andre gang fikk de ikke til å sette epidural på meg, men endte med spinalbedøvelse, funket det også, men fikk en sinnsyk hodepine dagen etterpå. Det skal sies at jeg har hatt to tøffe fødsler.

Sent from my iPhone using BV Forum

For meg ser det ut til å gå mot keisersnitt pga forliggende morkake, så da får jeg vel ikke noe særlig valg. :(

Så dumt at tilbudet er så dårlig :confused: Håper du klarer å bestemme deg for hva som er viktigst for deg og lindring da! Jeg hadde valgt epiduralstedet, men vi alle er jo så forskjellige :)
Heller mest mot epiduralstedet eg og. Er grådig tøff i trynet no sidan eg ikkje har født før, og trur at eg skal klare meg naturlig.. men det kan fort endre seg til at eg trygler om å få epidural og slutt på smertene :p

Heller mest mot epiduralstedet eg og. Er grådig tøff i trynet no sidan eg ikkje har født før, og trur at eg skal klare meg naturlig.. men det kan fort endre seg til at eg trygler om å få epidural og slutt på smertene :p
Det er iallefall ikke noe nederlag! Husk det! :)

Back
Topp