Hva slags smertelindring tenker du deg ved fødselen?

Hva slags smertelindring tenker du deg ved fødselen?

• Antall som har svart
    23
Jeg har tenkt på å bruke lystgass og bruke epidural dersom jeg ikke holder ut smertene.

Blir denne fødselen like rask som sist, blir det kun lystgass. Men om jeg har tid og veldige smerter blir det epidural.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sniker litt fra april13, jeg hadde sett for meg smertelindring, men da jeg plutselig la i sengen å skulle føde tenkte jeg ikke så masse på det.
Men jeg tror at hvis man skal ha epidural må man få det avklart ganske tidlig så det ikke blir for Sent med det. Snakk med Jordmoren din om det :)

Sniker litt fra april13, jeg hadde sett for meg smertelindring, men da jeg plutselig la i sengen å skulle føde tenkte jeg ikke så masse på det.
Men jeg tror at hvis man skal ha epidural må man få det avklart ganske tidlig så det ikke blir for Sent med det. Snakk med Jordmoren din om det :)
Nytter ikke å komme tre timer før ungen er ute i alle fall. Det lærte jeg sist:p Hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tenker at epiduralen er fin dersom fødselen tar veldig lang tid, så synes det er vanskelig å bestemme seg før jeg er i situasjonen

Er åpen for det meste, og har skrevet i brevet til sykehuset at jeg gjerne vil få tilbud om smertelindrende underveis, så da ser jeg an hvordan det føles der og da. Kommer også an på hvor langt jeg er i forløpet, og hvor lang tid som evt gjenstår :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes det er lurt å ikke bestemme seg for det på forhånd. Jeg var veldig åpen om alt ved første fødsel og hadde ikke bestemt meg for noe. Da endte jeg opp med å ta epidural og var veldig fornøyd med det! Det betyr ikke at jeg nødvendigvis gjør det denne gangen også, man vet aldri hvordan fødselen blir... Er dumt hvis man belager seg veldig på det ene eller det andre, så blir man skuffet hvis det ikke blir sånn....

Pga personlig erfaring stoler jeg ikke på norsk helsevesen, epidural er pr dags dato uaktuelt.. Aldri i livet om noen skal stikke meg i ryggen og evt gjøre meg lam.. Lystgass har de dessverre ikke der jeg skal føde :( Håper på badekar :)

Sniker fra Juni2014 - syns det var interessant å lese svarene på akkurat dette spørsmålet. Pga en sykdom kommer jeg til å måtte ta epidural så smertene ikke sliter meg ut mer enn de kommer til å gjøre frem til åpningen er stor nok :-)

Jeg tenker at jeg vil bruke alt annet enn epiduralen. Ønsket er å klare meg kun med lystgassen. Grunnen til dette er fordi jeg vet så mye om den epiduralen (sykepleierstudent), og har hørt så mye negativt om den også... men selvfølgelig, skulle smerten bli uutholdelig så må jeg vel krype til korset og spørre etter den. Håper jeg kommer såpass langt i åpningsfasen før jeg spør, at hvis jeg først spør etter den så er det for seint :p

Jeg har ikke mye valg siden jeg skal ha tvillinger - da ønsker de at man tar epidural (de kan ikke tvinge men de har jo gode grunner). De vet jo ikke hvordan tvilling 2 reagerer under og etter førdsel av tvilling 1, så man skal være ganske klar for å bruke med drastiske metoder + at tvilling 2 ofte må holdes fast når tvilling 1 er ute og det plutselig er dobbelt med plass :P

Epidural! ...og den ligger klar allerede!

Sniker fra feb14. De har dessverre ikke lystgass der jeg skal føde. Håper på å klare å føde uten smertestillende. Kun vann som er aktuelt her. Hatt dårlig erfaring med epidural så den kommer ikke nær meg for å si det sånn

Sent from my iPhone using BV Forum

Tidligere har jeg kun brukt lystgass og syns det var genialt og det fungerte veldig bra...må tror jeg ikke at de har lystgass tilgjengelig der jeg skal føde (St.Olavs) så må bare forberede meg på å bruke ingenting....ønsker ikke epidural, ikke noen spesiell grunn til det, men har ikke syns det har vært behov tidligere, og da ser jeg ikke nødvendighetene av det nå helder!! Tåler sikkert smerte :-) ..når jeg vet hva jeg har i vente!!
Hva annet de har av smertelindring vet jeg ikke, tenker heller ikke så mye på det....tar det som det kommer!!

Alt annet en epidural. Hvis mulig blir det akupunktur og aromaterapi. Som mange andre her, hvis fødselen blir langtrekkende og uuthåldelig må jeg vel ty til epidural.

Fra mobil enhet

På den eine sida kan eg godt tenke meg badekar og akupunktur, men hvis det ikkje er nok vil eg ha epidural. Men på Haukeland er det nesten umuleg å få i pose og sekk. Dei har epidural kun på Føden, og der er det sovidt eg forstår berre eitt badekar.. For å vere sikker påå å få badekar må eg då på Storken, men då har eg ikkje mulighet til epidural... Får ta det som det kjem, og håpe på at det er ledig når eg kjem :)

På den eine sida kan eg godt tenke meg badekar og akupunktur, men hvis det ikkje er nok vil eg ha epidural. Men på Haukeland er det nesten umuleg å få i pose og sekk. Dei har epidural kun på Føden, og der er det sovidt eg forstår berre eitt badekar.. For å vere sikker påå å få badekar må eg då på Storken, men då har eg ikkje mulighet til epidural... Får ta det som det kjem, og håpe på at det er ledig når eg kjem :)
Så dumt at tilbudet er så dårlig :confused: Håper du klarer å bestemme deg for hva som er viktigst for deg og lindring da! Jeg hadde valgt epiduralstedet, men vi alle er jo så forskjellige :)

Back
Topp