Hva slags fødsel skal/vil dere ha??

Fødte naturlig sist, uten noe som helst og håper på å gjøre det samme nå...

ORIGINAL: Fragle

Håper inderlig jeg kan få en fødsel uten smertestillende i form av medisiner.
Vil veldig gjerne bruke vann og akupunktur.
(men jeg ser ikke for meg en 3 dagers fødsel uten noe smertestillende!)

hmm.. badekar liksom?? di tilbyr vist ikke det på drammen har jeg hørt..?

Vet ikke.... Forbereder meg på det værste. Ikke alltid man f.eks rekker epidural o.l.

Stemte naturli ej [:)] He i grunnen sagt at ej ikkje vil ha epidural, men blir smertene låke nok so skifta ej nok meining [8|]

Her he berre eine fødestua badekar, og den andre he dusj... Men ej he gitt min mann ei oppgave, å de e å skaffe mej den m badekar [;)] Men me fe ikkje føde i de da [>:]

Lystgasse he dei fjerna etter dei oppdaga at de va for lite ventilasjon på romme [:@][:@] So ej kryssa alt ej he å krysse for at dei fe den tilbake til februar [:)][:)]

Vil føde så naturlig som mulig:)
Så vil jeg bare si til dere som skal ta epidural, les om det først...det kan være en del bivirkninger og evt senvirkninger!

ORIGINAL: karmøy

eg syns eg va flink på forje fødsel. gikk inn med et åpent sinn og tok d der fra.

eg fødte min nydlige sønn uten noen form for bedøvelse. [:D][:D][:D] rask og enkel fødsel, spennende kossen denne fødselen blir, men eg går inn med et åpent sinn der o. høy smerteterskel fant eg ut.

men må inrømme eg bruke bedøvelse hos tannlegen, hehehe

Samme her[:)]
Fødsel er en naturlig ting, men litt vondt må man jo regne med.

Naturlig fødsel, kommer sikkert å spørre lystgass. den hjalp veldig mye sist gang.

Vil helst ha en naturlig fødsel denne gangen. Vannbad høres spennende ut[:)]

ORIGINAL: Homogenic

Så vil jeg bare si til dere som skal ta epidural, les om det først...det kan være en del bivirkninger og evt senvirkninger!

De som har SF får f.eks ikke velge, de skal ha edidural aller helst de. Pga blodtrykk f.eks.

Jeg har hatt epidural ved en operasjon jeg hadde i underlivet, og jeg innrømmer at jeg fikk fullstendig hetta jeg, hadde ingen følelse, og fy så ekkelt. Eneste bivirkningen jeg fikk var at jeg kastet opp, men husker fortsatt følelsen.

Men da de gir epiduarl til fødende så får man ikke så mye så man fortsatt kan bevege seg?? Eller har jeg misforstått?

Jeg vil gjerne prøve en fødsel uten smertestillende, men blir det for ille så tar jeg jo imot. Men det som gjorde at jeg fikk hetta var at jeg ikke kjente noe av kroppen fra magen og nedover hele.

ORIGINAL: cathrine24

De som har SF får f.eks ikke velge, de skal ha edidural aller helst de. Pga blodtrykk f.eks.

Jeg har hatt epidural ved en operasjon jeg hadde i underlivet, og jeg innrømmer at jeg fikk fullstendig hetta jeg, hadde ingen følelse, og fy så ekkelt. Eneste bivirkningen jeg fikk var at jeg kastet opp, men husker fortsatt følelsen.

Men da de gir epiduarl til fødende så får man ikke så mye så man fortsatt kan bevege seg?? Eller har jeg misforstått?

Jeg vil gjerne prøve en fødsel uten smertestillende, men blir det for ille så tar jeg jo imot. Men det som gjorde at jeg fikk hetta var at jeg ikke kjente noe av kroppen fra magen og nedover hele.

joo, du skal jo fortsatt kjenne riene når du må presse ;D så du får vell bare såppas att smertene skal bli mildere[:)]

ORIGINAL: juneb

ORIGINAL: cathrine24

joo, du skal jo fortsatt kjenne riene når du må presse ;D så du får vell bare såppas att smertene skal bli mildere[:)]

Da jeg fikk epidural fikk jeg så mye at jeg var totalt lammet i hele kroppen fra magen og til hver eneste tå. Kunne ikke bevege på noen ting.... Så hver gang jeg skulle undersøkes eller bytte litt stilling måtte jeg bare ligge der mens noen holdt beina mine og flyttet på meg... Det var litt ekkelt..

Jeg har født hjemme hver gang og skal gjøre det denne gangen også. Så da er det vel ikke noe alternativ enn naturlig! [;)]

Sykehus skrekken har ikke gitt seg, så JM syntes at det var best at vi ble hjemme. På omvisninga på sykehuset holdt jeg på å knekke helt sammen. Kaldsvetta, skalv på henden og i stemmen, hold nesten på å begynne å grine. Så flaut det hadde vært! 3 gangen også begynne å grine fordi man ser en fødestue!
Det hadde vel ikke akkurat hjulpet de andre jentene som var der for 1. gang!

Måtte rett i dusjen når jeg kom hjem fordi jeg var helt våt over hele kroppen av svette.

Så blir hjemme der jeg og tar det som det kommer. Det har vært en trygg og god opplevelse de andre gangene. Nå har jeg funnet en JM som ikke er av den alt for alternative typen også. [:D] kan være greit. Hjemme JM har masse bra tips og triks, men noen av de er litt vel alternative for min del.
Sist fikk vi forslag om å ha sex for å få sterkere rier. Har aldri sett mannen min så hvit i ansiktet noen gang. Så sikkert ikke mye smartere ut selv heller. Var ikke akkurat det vi hadde forestilt oss midt oppi rier og åpning av livmor! [:D]

Det blir ikke fult så naturlig denne gangen heller! [;)]

ORIGINAL: t0mmelise

jeg lurer på noe.. om noen vil svare [;)]

Har veldig lyst å føde i badekar, for det har jeg hørt mye positivt om pluss at jeg har rygg problemer nå så det kan hjelpe på :)
Men er det sånn at om man velger badekar så får man ingen lindring?
Vet at du kan få akupunktur men hva med lystgass? hehe..

Det kommer helt ann på hva sykehuset har tilgjengelig ved badekaret.

Der hvor jeg skal føde er det ikke lystgass ved badekaret, men ved senga.
Her i byen hvor det bare er en fødestue har de fra nytt år lystgass ved badekaret, men ingen førstegangs-fødende får føde her.

jeg vil ha sån fødsle e hadde sist da brukte jeg varmeputer,akumentur å lystgas(men var mest oxigen i den tingen)brukte 7,5time fra slimpropen gjik til ho var ute så håpper dene fødsele n går like fort eller frotere:)å 4 timer etter fødsel ska ljeg hjemm[:)][;)]

håper på naturlig.. [:)]

Men vanskelig å planlegge ... kan jo oppstå ting som gjør at man tenker annerledes da... Fødte naturlig sist hvertfall [:)]

ORIGINAL: Susa87

ORIGINAL: Fragle

Håper inderlig jeg kan få en fødsel uten smertestillende i form av medisiner.
Vil veldig gjerne bruke vann og akupunktur.
(men jeg ser ikke for meg en 3 dagers fødsel uten noe smertestillende!)

hmm.. badekar liksom?? di tilbyr vist ikke det på drammen har jeg hørt..?

Joda, de har badekar:) Vet ikke om de har mer enn ett da.. Også skal er de i prosessen med å få fødekar også, fortalte JM meg, så jeg bare krysser fingre for at det er på plass innen jeg føder!

Back
Topp