Hva skulle barnet ditt hete hvis bare du fikk velge?

Hvor kommer disse navnene ifra? Aldri hørt :)

Fant dem da vi gravde litt i slekta [emoji6]
Pareli tror jeg var ganske vanlig nordpå for lenge siden (1700-1800), Grevenpop er jeg mer usikker på [emoji4]

Ikke at alle som heter Pareli og Grevenpop er i slekt med meg, men før ga man gjerne navn fra familien (oppkalling i direkte linje) som første fornavn og kunne gi navn etter venner/bekjente/velstående som andre fornavn. Det gjøres fortsatt av enkelte i familien [emoji6]

Vi droppa hele oppkallinga, og utelukket alle navn i slekta [emoji85] ble mye lettere sånn, siden mannen ikke var enig i forslagene mine og jeg syns hans ble for trauste [emoji23]
 
Eldste skulle fått navnet Nicoline om jeg fikk bestemme. Far var helt uenig så Hub heter ikke der [emoji23] minste skulle hete Emil. Hadde passet navnet godt, men far var helt uenig her og så han fikk navn først 2 dager før dåpen. Da ble vi endelig enige [emoji23]
 
Jeg ville kalle første for Jenny, det likte ikke pappaen hennes - og det er jeg glad for, ser i dag at det navnet hadde blitt altfor søtt til henne.
 
Vi var 100% enige, så det ville blitt det samme som han heter nå. :)
 
Hadde jeg valgt helt selv hadde han hatt navn nr 2 fremst, men pappa'n synes ikke det er fint. Han har altså to fornavn.
Men jeg kaller han bare det siste navnet uansett da jeg ikke synes det første navnet passer han så veldig godt :)
 
Da tror jeg hun hadde hett Alette eller Amanda(etter mine oldemødre), men er strålende fornøyd med det navnet vi valgte❤️
 
Hun i magen: Kali :D eller Leah :)

Men blir nok ikke noen av de...:)
 
Jonathan og Mathilda [emoji4] Men syns det er litt rart å tenke på nå, de har jo nå blitt de navnene de har. Og er overhodet ikke misfornøyd med de navnene vi har valgt [emoji173]️
 
Alma. Og det er det hun heter :) Samboer tror vi ble enig, men jeg husker at jeg måtte få han på gli.
 
Josva og Alex. Men de ble snappet opp av andre familiemedlemmer først.
 
Den lille i magen ville da het enten

Pernille
Konstanse
Bianca
Leonora
Ellinor
Martha
Selma
 
Akkuratt det samme som hun heter.
 
Da ville eldste fått navnet Lyder, men er minst like fornøyd med det vi havnet på (hadde dog aldri kommet over det hvis ikke mannen hadde nektet på Lyder)[emoji38]
 
Back
Topp