.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
en svigerinne av meg har akkurat fått et barn. Dette barnet sover overhodet ingenting og hun ser absolutt forferdelig ut!! Kjente jeg plutselig gruet meg noe aldeles det er nemlig søvnen som er værst for meg!
Jeg har en 18 mnd en som ikke sover mer enn 2 timer i strekk før han gråter i 2 timer i strekk. ALDRI sovet gjennom natta.
Men en venninne av meg har en som har sovet 12 timers uavbrutte netter siden han var 8 uker gammel. Så... man må nesten bare ta det man får
Frøkna mi er 17mnd og har sovet 8 timer i strekk en gang og 3 timer i strekk kan jeg telle på en hånd at hun har sovet. Sov som regel 10 min om gangen. Hun har reflux, astma, og ørebetennelser så er ekstremt tilfelle da. Men jeg sitter alikevel her og har prøvd 2 ganger på søsken, så tro meg alt går og det ER verdt det. Noen år uten søvn klarer alle. Jeg var skikkelig dovendyr før..Ikke for å skremme deg, men jeg har en ettåring som ikke sov natta gjennom før hu var 11 mnd, hu er nå 13 mnd og sover natta gjennom av og til søsteren min fikk nettopp barn, 2 mnd siden, denne babyen har allerede sovet natta gjennom. Så alle barn er forskjellige! Har mistenkt både kolikk og refluks hos jenta mi, men hun ble aldri utredet da ingen tok meg seriøst. I tillegg har hu slitt med magen hele livet å går på movicol fast. Så har vært mye greier med hu som antakelig preger søvnen hennes..
Hvordan klarer du deg? Har du hjelp? Er barnet ditt sykt eller har han nattskrekk? Jeg tror ikke jeg hadde turt meg ut på en baby mens barna enda hadde mye behov for meg på natta. Men det er akkurat som de merker noe for de siste nettene har begge to vært nede i sengen og det pleier de ikke
Frøkna mi er 17mnd og har sovet 8 timer i strekk en gang og 3 timer i strekk kan jeg telle på en hånd at hun har sovet. Sov som regel 10 min om gangen. Hun har reflux, astma, og ørebetennelser så er ekstremt tilfelle da. Men jeg sitter alikevel her og har prøvd 2 ganger på søsken, så tro meg alt går og det ER verdt det. Noen år uten søvn klarer alle. Jeg var skikkelig dovendyr før..
Føler sånn med deg! Og når folk med friske barn som sover rundt sier de vet alt om hvordan jeg har det, så blir jeg litt sur!Høres ut som en god blanding av mine barn min på 18 mnd hadde rundt 14 ørebet før fylte 1 år og fikk satt inn dren når han var 14 mnd. Ho på 4 har melkeprotallergi, reflux og barneastma
Er det sunt for babyer å være så mye våkne? Jeg tenker på utvikling av hjerne osv. Man lærer bestandig at f.eks hundevalper SKAL sove for å utvikle seg riktig, og at det er usunt å vekke de. Mennesker skal jo også ha et minimum av gjennomgående søvn for å få rensket opp i hjernen og få vekk slaggstoffer, utvikle ro og fred. Hvis babyene ikke sover må det jo gå veldig utover helsa? Det kan jo ikke være tiltenkt fra naturen at de ikke skal sove?