Hva skjedde med sexen da?!

babylight

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Jeg har NULL sexlyst etter positiv test!! Jeg er bare grinete og trøtt, og føler virkelig ikke for å ha sex :-O er det fler som har det sånn?!

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men sist jeg var gravid kom ikke sexlysten tilbake før etter at tanta kom tilbake (når mini var ca 9 mnd).. Og det var jo ikke før da kroppen var klar til å bli befruktet igjen heller, så ganske naturlig egentlig.. Selv om det er kjipt:P men alle er forskjellige:)

Er så oppblåst og forstoppet at det ikke hadde gått uansett! :p

Jeg tør ikke å ha sex, er redd for å miste. Vil vente noen uker.
Akkurat nå frister det ikke helt heller siden jeg er så kvalm.

Jeg tør heller ikke ha sex, siden jeg mistet på forrige forsøk.

Tørr ikke her! Mistet tidlig sist og vil komme over den dagen før jeg tørr å ha noe som helst oppi der :p

Er det økt fare for spontanabort dersom man har sex tidlig i svangerskapet?
Både denne óg forrige gang ble jeg ekstra "yr"...eneste som mangler/-t, begge ganger, er "tilgang"...

Her blir nok lite sex fremover. Etter neste 11 mnd med prøving har det blitt mye pliktsex og i tillegg har jeg begynt med crinone som ikke akkurat gjør sex mer fristende :o

Babydrøm nr 6 i 2015, har en artikkel om mytene rundr sex i svangerskapet

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    889,5 KB · Visninger: 96
føler meg litt ulekker med luft i magen og slikt, men samtidig mer sensitiv og klar.. og vet av erfaring at det kan gå opp og ned igjennoms svangerskapet, akkurat som det gjør til vanlig. Det beste rådet jeg kan gi ut ifra mine egne erfaringer er å prøve å ta vare på, eller bygge opp en nærhet som styrker forholdet igjennom svangerskapet. Jeg tror ikke man skal ha sex av "plikt" stadig vekk, men at man godt kan strekke seg litt for å imøtekomme behovene til partner også her. Jeg er ganske sikker på at det ville vært ødeleggende for forholdet vårt her hjemme dersom alt av nærhet og kos ble borte over mange måneder..

Min sexlyst forsvann brått og brutalt da jeg begynte å spotte etter siste runde. Det har vært litt farge på papiret rett etter samleiene tidligere i uken også. Men etter i går, fortsatte det til i dag morges. Tror kanskje at det er over nå. Har vært i kontakt med både jordmor og fastlege. Har nå kjøpt inn flere tester og skal teste med et par dagers mellomrom. De sa det mest trolig er ufarlige blødninger knyttet til irriterte slimhinner. Legger ved bilde av testene:
PS: tar bare en liten pause fra sexen... Selv om det skal være ufarlig. Så blir man alikevel så bekymret av spottingen.

Vedlegg

• image.jpeg
    image.jpeg
    114 KB · Visninger: 31
For min del hadde sexen ingen sammenheng med SA, da jeg har vært gravid i høgre eggstokk

Null sexlyst her! Stakkars mannen! Hehe

Har sexlyst, men er redd for SA. Begynte å blø rett etter sex de to andre gangene...

Her er sexen heller økt enn redusert...:p:happy: hoho..

Back
Topp