Hva skal dere stemme på og hvorfor? Jeg synes det er vanskelig i år
Kom gjerne med noen gode argumenter for «ditt» parti!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme herValgomatene sier jeg må stemme Senterpartiet eller arb.parti . Jeg eg fortsatt lost
SV. Hvorfor? Fordi de fører den politikken som resonnerer mest hos meg.
Vurderte faktisk ganske sterkt å stemme mdg på grunnlag av at mange frp-politikere misliker mdg. Og jeg er nok ikke noe fan av frp..
stemme på fiendene til partiet man liker minst!Jeg vet ærlig talt ikke i år. Regjeringen som sitter har, inntil nylig, gjort en god jobb med pandemien og tror ikke noen andre ville gjort det bedre eller så veldig annerledes. Men så ønsker jeg en annen kurs enn Høyre. Så er det de andre partiene da, som lover en del som de åpenbart ikke kan/vil holde. Og så er det noen sånne kjernesaker for meg som har dukket opp i år, som gjør det ekstra vanskelig å velge eller stemme slik jeg pleier. Vurderte å stemme blankt for første gang noen sinne.
Samme her. Nå jeg sjekka hva de svarte kontra hva jeg svarte så var det lettere å velge mellom dem.Valgomatene sier jeg må stemme Senterpartiet eller arb.parti . Jeg eg fortsatt lost
Blir KrF bl.a. pga familiepolitikk. Veldig for valgfrihet for familiene, kontantstøtten osv. Synes også de har gode kjerneverdier jeg vil ha med videre.
Skjønner argumenter, men hva er spesielt bra med SV?
Jeg får opp KrF når jeg tar valgomater.. kjenner ikke så mye til de utenom familiepolitikk og tror det er mye der jeg er enig i (som kontant støtte). Hva står de for mer?
At kvinner ikke skal ha fri rett til abort, og at "homoterapi" er helt greit så lenge vedkommende er over 18 f.eks. KrF er absolutt det beste partiet med tanke på familiepolitikk (kontantstøtte, fri fordeling av permisjon osv), men så lenge de står for slike ting som nevnt ovenfor, kommer de aldri til å få min stemme.
En ting er å argumentere for eget parti, noe annet er å nedsnakke andre partier, det er en god ting å unngå her for å få en fin dialog.. Tror du må lese litt mer på det med homoterapi hvis du skal uttale deg om det også. Tanken er ikke at hvem som helst kan "sendes" på slikt feks.. Uansett. Jeg ønsker ikke å diskutere her, men synes det er fint om man kan uttale seg om "eget" parti uten å skrive om dem man ikke er enige i. Kunne skrevet mye negativt om SV, men skal la være det.At kvinner ikke skal ha fri rett til abort, og at "homoterapi" er helt greit så lenge vedkommende er over 18 f.eks. KrF er absolutt det beste partiet med tanke på familiepolitikk (kontantstøtte, fri fordeling av permisjon osv), men så lenge de står for slike ting som nevnt ovenfor, kommer de aldri til å få min stemme.