Hva skal jeg gjøre med denne infoen?

Durken

Forumet er livet
Jeg har fått vite at det finnes en helgeåpen klinikk i Oslo som utfører omskjæring av gutter og jenter!
Dette er en "svart" klinikk. Legen jobber på et sykehus i Oslo til vanlig og er afgansk. Man får beskjed om å ikke kontakte fastlege eller legevakt etter å ha fått ungene sine operert der....

Mer vet jeg ikke, men føler likevel jeg burde si dette til noen.
Hva hadde du gjort? Er det noe poeng i å kontakte noen? I så fall hvem?

Men jeg vet ikke mer enn akkurat det jeg skriver....

Jeg kjenner jo ikke den personen som har fortalt dette heller. Men hun hadde fått omskåret gutten sin der.
Er visst ikke lett å få gjort på sykehus lenger etter hva jeg skjønte.

Politiet kan finne ut hvem hun er ut fra hvor jeg traff henne.

Kan jeg bare dra på politihuset å be om å få snakke med noen? Eller må man gjøre avtale?
Sikkert lurt å vente til mandag, tror dere ikke?

Kontakt politiet med denne informasjonen... Om ikke du vet mer en dette, er det mer en nok til at de kan undersøke og finne ut mer. 

ORIGINAL: Frustrert Frue

ORIGINAL: dios

herregud, hadde ringt politiet TVÆRT!!!

er DET noe å tenke på??

signerer denne

ORIGINAL: Lissyjane

Omskjæring hos gutter er jo ikke ulovlig men jenter? Jeg hadde ringt politiet! Fy faen[:o][:@][:'(]

signerer... Gutter er jo ikke ulovlig.. Det kan forklares medisinsk også : trang forhud o.s.v.. , og i islam og jødedommen blir guttene omskjært - Men jenter derimot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![&:][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Hvorfor vente til mandag? Dess fortere du får sagt fra, dess flere kan bli reddet fra omskjæring...
Ville nok tatt en tlf til barnevernet/barneombudet elelr noe sånt også, for å sikre at det blir litt fortgang i det.

Ringte jobben[8D]

Sentralvakta er interessert i sånn info. Ting 22669050 og be om å bli satt over til sentralvakta[:D]

Eller.. du kan legge inn et tips hos politiet.no[:)]

ORIGINAL: Durken

Jeg har fått vite at det finnes en helgeåpen klinikk i Oslo som utfører omskjæring av gutter og jenter!
Dette er en "svart" klinikk. Legen jobber på et sykehus i Oslo til vanlig og er afgansk. Man får beskjed om å ikke kontakte fastlege eller legevakt etter å ha fått ungene sine operert der....

Ehhh han omskjærer KUN gutter, dersom det er Dr Nasir, og han gjør det lovlig, han leier lokale hos ett annet legesenter.

Kjenner mange som har brukt han, og de sier han er veldig flink, og ingen har fått advarsler om å ikke gå på legevakta, tvert imot...

Nå har ikke jeg lest alt, så mulig det er blitt sagt. Men nå sitter jo vi alle med samme info som deg, så nå kan jo alle anmelde det til politiet..

ORIGINAL: bondekone

på gutter er det ikke noe problem å få gjort på gutter, for det kan forklares medisinsk og gjøres daglig på norske sykehus, gutten her har fjernet forhuden pga at den var for trang og legen som gjorde det på gutten her er norsk og ho mente at alle gutter burde få gjort det for da ville de slippe mange plager opp mellom årene. Svigerfar fikk gjort det nå og han sa at jeg aldri tok dett eopp med legen tidligere sier han.han sier han har fått de tmye lettere nå en før.Så han også sier nå at han vil anbefalle alle gutter å gjøre det for å slippe problemmer

Jo det er vanskeligere å få det gjort nå enn før! Det er ikke bare bare når det ikke er av medisinske årsaker. Og selv med medisinske årsaker, som hos min sønn, kan man oppleve å få høre at man må vente til "de fyller syv"... Og da skreik ungen hver natt av smerte når han tisset, fordi han hadde en svulst under forhuden.

Vi gjorde det i utlandet da, fordi det ble mye lettere og kortere ventetid. MEn ikke alle har den muligheten. Nå har ikke jeg den muligheten heller, siden jeg ikke lenger er gift med en Nord-Afrikaner, så om vi får en sønn, må vi til Oslo, evnt betale 8000 på Volvat.

ORIGINAL: Ida82

Nå har ikke jeg lest alt, så mulig det er blitt sagt. Men nå sitter jo vi alle med samme info som deg, så nå kan jo alle anmelde det til politiet..

Kan jo være hun sitter på litt mere info enn det der.. feks hvor akkurat denne klinikken holder til osv[;)]

ORIGINAL: Miss lilla

jeg hadde anmeldt det! det er jo ikke lov[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Hvem vet hva som er sant... Så om det er ulovlig eller ikke, gjenstår jo å se.

Den jeg vet om, omskjærer kun gutter, ettersom det å omskjære jenter er forbudt i islam, og i Norge. Dessuten er han afghaner, og har ingen forutsetning for å omskjære jenter, de kan det ikke der.

OG han driver helt lovlig, han leier en klinikk i helgene eller noe sånt. Er vel minst en bruker her inne som har brukt han da, men hun er ikke online om dagen. Og hun fikk IKKE beskjed om å ikke gå til fastlegen ved problemer.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Miss lilla

jeg hadde anmeldt det! det er jo ikke lov[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Hvem vet hva som er sant... Så om det er ulovlig eller ikke, gjenstår jo å se.

Den jeg vet om, omskjærer kun gutter, ettersom det å omskjære jenter er forbudt i islam, og i Norge. Dessuten er han afghaner, og har ingen forutsetning for å omskjære jenter, de kan det ikke der.

OG han driver helt lovlig, han leier en klinikk i helgene eller noe sånt. Er vel minst en bruker her inne som har brukt han da, men hun er ikke online om dagen. Og hun fikk IKKE beskjed om å ikke gå til fastlegen ved problemer.

Men er du sikker på at du og Durken snakker om samme person da?

Er det tilfelle som du skriver så skal du selvfølgelig anmelde det.
Syns det er en syk ting å gjøre med gutter så lenge det ikke er medisinske årsaker.
tenk på alle som klager på at jentebabyer får hull i øra, også er det noen som VELGER å gjøre dette mot guttebabyene sine[&o][:(]

ORIGINAL: zarafina

Er det tilfelle som du skriver så skal du selvfølgelig anmelde det.
Syns det er en syk ting å gjøre med gutten så lenge det ikke er medisinske årsaker.
tenk på alle som klager på at jentebabyer får hull i øra, også er det noen som VELGER å gjøre dette mot guttebabyene sine[&o][:(]

Jeg synes også det er helt sykt å omskjære gutter så lenge det ikke er medisinske årsaker som ligger bak!

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Durken

Ehhh han omskjærer KUN gutter, dersom det er Dr Nasir, og han gjør det lovlig, han leier lokale hos ett annet legesenter.

Kjenner mange som har brukt han, og de sier han er veldig flink, og ingen har fått advarsler om å ikke gå på legevakta, tvert imot...

signerer dette..2 jeg kjenner har brukt ham til guttene for en uke siden, han jobber lovlig og leier lokaler som meya sier her..han er kjent her i oslo og er veldig flink sier de[:)]

Back
Topp