Hva skal jeg gjøre med denne infoen?

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Ida82

Nå har ikke jeg lest alt, så mulig det er blitt sagt. Men nå sitter jo vi alle med samme info som deg, så nå kan jo alle anmelde det til politiet..

Kan jo være hun sitter på litt mere info enn det der.. feks hvor akkurat denne klinikken holder til osv[;)]

Jo det er klart. Men mener bare at jeg leste et av svara ho sine og der stod det at ho ikke visste mer enn det ho hadde skrevet i HI.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Miss lilla

jeg hadde anmeldt det! det er jo ikke lov[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Hvem vet hva som er sant... Så om det er ulovlig eller ikke, gjenstår jo å se.

Den jeg vet om, omskjærer kun gutter, ettersom det å omskjære jenter er forbudt i islam, og i Norge. Dessuten er han afghaner, og har ingen forutsetning for å omskjære jenter, de kan det ikke der.

OG han driver helt lovlig, han leier en klinikk i helgene eller noe sånt. Er vel minst en bruker her inne som har brukt han da, men hun er ikke online om dagen. Og hun fikk IKKE beskjed om å ikke gå til fastlegen ved problemer.

Men er du sikker på at du og Durken snakker om samme person da?

Afghansk lege, leier lokaler, tja, kan jo hende. Var jo derfor jeg spurte, men fikk ikke noe svar. Spurte jo om det var Dr Nasir...

Om den aktuelle legen har tillatelse blir det jo ikke noe problem for han. Det er vel opp til politiet å finne ut. Jeg synes ikke man bør la være å melde pga usikkerhet. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite.

ORIGINAL: Inmari

Om den aktuelle legen har tillatelse blir det jo ikke noe problem for han. Det er vel opp til politiet å finne ut. Jeg synes ikke man bør la være å melde pga usikkerhet. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite.

på meg så virker det ikke som om de har tilltatelse når de sier at man ikke skal kontakte fastlege etter inngrepet.. om det stemmer..

ORIGINAL: Miss lilla

jeg hadde anmeldt det! det er jo ikke lov[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Hvem vet hva som er sant... Så om det er ulovlig eller ikke, gjenstår jo å se.

Den jeg vet om, omskjærer kun gutter, ettersom det å omskjære jenter er forbudt i islam, og i Norge. Dessuten er han afghaner, og har ingen forutsetning for å omskjære jenter, de kan det ikke der.

OG han driver helt lovlig, han leier en klinikk i helgene eller noe sånt. Er vel minst en bruker her inne som har brukt han da, men hun er ikke online om dagen. Og hun fikk IKKE beskjed om å ikke gå til fastlegen ved problemer.

Men er du sikker på at du og Durken snakker om samme person da?

Afghansk lege, leier lokaler, tja, kan jo hende. Var jo derfor jeg spurte, men fikk ikke noe svar. Spurte jo om det var Dr Nasir...

Det kan jo godt være samme person, jeg vet ærlig talt ikke.
Jeg har som sagt ikke en sikker kilde. Jeg vet nemlig ikke om vedkommende som sa det hun sa er til å stole på. Jeg kjenner henne ikke fra før, og kan ikke kontakte henne for mer info heller... Er derfor jeg er så i tvil om denne infoen er noe viktig.

Jeg også stusset på at en afganer skulle kunne omskjære jenter, for det er vel stort sett i afrikanske land dette gjøres?
Hun kan bare ha sagt det for å lage historien litt mer spennende...

Takk for info om sentralvakta, Fridasinmamma. Jeg tygger litt mer på det.

Jeg hadde kontaktet politiet og fortalt de akkurat det samme som du skriver til oss her.
At du har info om det, ikke er 100% sikker selv men føler det er rett å opplyse om det. Og i tillegg, jobber han svart så er jo dette ulovelig i seg selv.

Nei ikke nøl, kontakt politiet, det er det eneste rette!

ORIGINAL: mlinn*martinesmamma*

Jeg hadde kontaktet politiet og fortalt de akkurat det samme som du skriver til oss her.
At du har info om det, ikke er 100% sikker selv men føler det er rett å opplyse om det. Og i tillegg, jobber han svart så er jo dette ulovelig i seg selv.

Nei ikke nøl, kontakt politiet, det er det eneste rette!
enig

Du burde uansett si ifra til politiet. Så finner de ut av om dette stemmer eller ikke!

på politiet.no kan du komme med tips og info anonymt.

Evt. ring den legen selv og spør om det er lovlig, føler du på noe tidspunkt at svaret han gir deg ikke holder mål, så rapporterer du det til sentralvakten eller Politiet. Da kan de selv avgjøre om legen opererer ulovlig eller ikke. Er det en lovlig tjeneste han tilbyr så har han jo uansett ingenting å frykte.

Personlig synes jeg det er rart at religioner forbyr enkle ting som å barbere seg, mens å skjære av fittelepper, forhud, klitoris, kutte hodet av folk m.m er helt "greit".
Omskjæring er greit hvis det har en medisinsk nødvendighet, noe det ikke har i 99.9999% av tilfellene det gjøres.

En fjær kan bli til ti høns! så det kan jo hende at det er denne dr. nasir, MEN for å være på den sikre siden,så bør du kontakte politiet, så de sjekker det opp, ER DET dr. nasir som driver lovlig så er det jo bra, men HVIS ikke så får de tatt den personen om han driver ulovlig..

skjønner ikke hvorfor du må tenke på om du skal kontakte politiet en gang, du taper ingenting på å melde det fra vel???

ORIGINAL: Kal-El

Evt. ring den legen selv og spør om det er lovlig, føler du på noe tidspunkt at svaret han gir deg ikke holder mål, så rapporterer du det til sentralvakten eller Politiet. Da kan de selv avgjøre om legen opererer ulovlig eller ikke. Er det en lovlig tjeneste han tilbyr så har han jo uansett ingenting å frykte.

Personlig synes jeg det er rart at religioner forbyr enkle ting som å barbere seg, mens å skjære av fittelepper, forhud, klitoris, kutte hodet av folk m.m er helt "greit".
Omskjæring er greit hvis det har en medisinsk nødvendighet, noe det ikke har i 99.9999% av tilfellene det gjøres.

Er det bare meg som husker feil fra da vi lærte om dette, eller kuttet de av klitoris på jenter når de skulle omskjæres? Eller gjør de det enda?

ORIGINAL: EricaJenta

Er det bare meg som husker feil fra da vi lærte om dette, eller kuttet de av klitoris på jenter når de skulle omskjæres? Eller gjør de det enda?

Omskjæring på jenter er foskjellig fra religion til religion og forskjell mellom kulturer på hvordan det gjøres og hva som skjæres i/vekk. Noen kutter i klitoris også ja.

Omskjæring på jenter er foskjellig fra religion til religion og forskjell mellom kulturer på hvordan det gjøres og hva som skjæres i/vekk. Noen kutter i klitoris også ja.

Auu....[:-]

Det er vel fordi jenter ikke skal nyte noen ting når de har sex, er det ikke?

Det er tre "grader" av kvinnelig omskjæring, noen mener fire, og ingen av de er påbudt i noen religioner, annet enn menneskeskapte varianter, som feks den kristne sekten i Kenya som påbyr det (husker ikke hva de heter på stående fot).

Unnskyld meg, men er det virkelig noe å "tygge på" ? For mens du tygger, kan eda flere små gutter og jenter bli omskåret/ødelagt. Er det verdt det? Meld fra og sjans på at politiet  foretar en unødig etterforskning, og finner at alt er greit, ELLER de avdekker noe ulovlig og  mange kan kanskje bli reddet.

ORIGINAL: Lolodi

Det er tre "grader" av kvinnelig omskjæring, noen mener fire, og ingen av de er påbudt i noen religioner, annet enn menneskeskapte varianter, som feks den kristne sekten i Kenya som påbyr det (husker ikke hva de heter på stående fot).

Alle religioner og "lover" innenfor det er jo menneskeskapte, da [;)]

Ja, for deg ja.

Nå kom det kanskje ut litt feil det jeg egentlig mente, men som troende mener jeg at sekter er menneskeskapte, men orginalen ikke. Men gidder ikke ta en sånn diskusjon her, det kan vi gjerne gjøre i en annen tråd altså. :)

Er det dr.Nasir det er snakk om så driver han helt lovlig. Han leier lokalene til ett legesenter midt i byen i helgene og omkjærer gutter IkKE jenter.

JEg har vært der med begge guttene mine,begge gangene har vi fått beskjed om å kontakte fastlegen evt legevakta hvis det skulle være noe. Han sender med ett skriv som vi evt kan ta med til de vi kontakter pga evt komplikasjoner. På det skrivet står det alt om hva han har gjort,hva han har brukt og hvor mye bedøvelse som ble satt. Alstå altsammen til minste detalj står på det skrivet.

Men bare å kontakte politiet for å være på den sikre siden.

Mannen jobber til daglig på Ullevål som kirurg....

Ja for man risikerer jo IKKE problemer etter å ha blitt omskåret. Søk litt på nett og du vil nok se. Gutter som ikke får sædutløsning pga nedsatt følsomhet f.eks., gutter som har endt opp med for lite hud så det gjør vondt å få ereksjon. Dersom gutter i Norge hadde mye problemer med utstyret sitt pga forhuden så hadde det nok blitt anbefalt at man omskar guttene sine. Omskjæring burde ikke skje med mindre det er medisinsk nødvendig. De som har mye problemer med penisen pga forhuden er jo nettopp de som bør få gjort noe med den. Man omskjærer ikke ALLE fordi et fåtall får problemer. Det blir like dumt som å sjekke underlivet på ALLE norske småjenter fordi det finnes små grupper med innvadrere som omskjærer jentene sine.

Back
Topp