Hva skal din gutt hete??

Sønnen min heter Julian <3

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Her heter storebror Guttorm og lillebror skal hete Trygve :) Begge er oppkalt etter hver sin nordnorske oldefar, en på fars side og en på mors side :) Synes navnene er solide, norske og enkle, samt er ikke på poppis-listene. De skal også bare ha sin fars etternavn og ingen mellomnavn :) Både fornavn og etternavn er uten æ-ø-å og de trenger ikke stave navnene sine for å få dem riktig.

En gutt i forrige barselsgruppe heter Sverre, noe jeg også liker godt. Om vi hadde fått guttetvillinger skulle nestemann blitt en Bjarne, men det er vel egentlig for litt spesielt intresserte :P (dette navnet betyr noe for oss)

Ikke for å fornærme noen, men jeg får helt spader av slike doble, moderne, tilgjorde fornavn (med -ch og -x feks) sammen med lange, doble, ikke godt klangende etternavn :P (spesielt de som lar barna sine få to stykk -sen etternavn, type Kristiansen-Nilsen ;) )

Jeg er enig når det kommer til enkle etternavn :)!
Vår sønn skal hete Liam Andrè.. Andrè etter far og oldefar.
Jeg er for navn som lett kan uttales hvor enn du er i verden.

For meg blir gamle norske navn litt for gammeldags..
De vokser opp i 2013.. Ikke 1950.
Når de blir gammel er det Nathaniel og William som er vanlige navn. Ikke Alfred og Johnny ;)
Dette er jo min mening om navn, og det er vel bra vi er forskjellig :) :)

Her var det mange gode forslag :) Tror vi må gå litt i tenkeboksen :) :)
Greit å ha et par forslag iallefall før han kommer :p

Skulle nesten ønske noen valgte for oss :p Vi er totalt blanke på navn. Da vi ventet jentungen, ble jeg glad det var jente, for vi kom ingen vei på guttenavn. Denne gangen har vi fremdeles ikke diskutert det skikkelig. Vi er litt forksjellig i navnesmak, så vi står litt fast. Har blitt nevnt to navn, men ingen av de høres helt rett ut. Trøster meg med at vi har 6 måneder etter fødselen på oss til å bestemme :p Skal likevel følge nøye med på denne tråden :)

Han i magen blir hetende Oliver James.
Nicolay James fra før...
<3<3<3

Har en liten Nathaniel fra før og om den i magen nå er gutt blir det Phillip :)

Godt å se det er flere som sliter:p hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig! William, Matheo, Phillip, Olander, Liam, Isak har vært på min liste. Jeg har også lyst å ha Mardon som mellom navn, da det var det min far het, så skulle gjerne ha passet til det å.. nei, godt det ennå er litt tid! ;)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Her heter storebror Guttorm og lillebror skal hete Trygve :) Begge er oppkalt etter hver sin nordnorske oldefar, en på fars side og en på mors side :) Synes navnene er solide, norske og enkle, samt er ikke på poppis-listene. De skal også bare ha sin fars etternavn og ingen mellomnavn :) Både fornavn og etternavn er uten æ-ø-å og de trenger ikke stave navnene sine for å få dem riktig.

En gutt i forrige barselsgruppe heter Sverre, noe jeg også liker godt. Om vi hadde fått guttetvillinger skulle nestemann blitt en Bjarne, men det er vel egentlig for litt spesielt intresserte :p (dette navnet betyr noe for oss)

Ikke for å fornærme noen, men jeg får helt spader av slike doble, moderne, tilgjorde fornavn (med -ch og -x feks) sammen med lange, doble, ikke godt klangende etternavn :p (spesielt de som lar barna sine få to stykk -sen etternavn, type Kristiansen-Nilsen ;) )

Ja, alle kan jo ikke ha samme smak når det gjelder navn.. da hadde vi jo endt opp med at alle i en klasse hadde hett akkurat det samme :p Jeg er nok en litt mellomting - syns de gamle og helt tradisjonelle navnene blir litt kjedelige, men syns noen av moderne navnene blir for tilgjorte.. Men når det skal sies så er det mange barn jeg kjenner som har fått et navn jeg først stusset veldig på, men det tar ikke lang tid før barnet absolutt ikke kunne hatt noe annet navn, og da er det plutselig kjempefint :-)

Å bruke både mitt og samboers etternavn er viktig for oss, fordi vi begge har sterk tilknytning til familiene og slekta vår.. så jeg ville syntes det var kjempetrist å f.eks. bare bruke samboers etternavn eller omvendt :-)

Leo. Mellomnavn (som ikke kommer til å bli bli brukt så mye) er Riker (amerikansk, uttales raiker)

Godt å se det er flere som sliter:p hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig! William, Matheo, Phillip, Olander, Liam, Isak har vært på min liste. Jeg har også lyst å ha Mardon som mellom navn, da det var det min far het, så skulle gjerne ha passet til det å.. nei, godt det ennå er litt tid! ;)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Matheo eller Isak passer jo sammen med Mardon:) Tøft navn:)
Selv venter vi Liam <3

Fra mobilen :-)

Back
Topp