Hva skal dere?

Vi hadde human etisk navnefest for førstemann, så blir nok det samme med nummer to.

For oss ville det vært HELT feil å døpe da vi ikke er kristne. Det blir jo som å juge i kjerka! Å kalle det egoistisk å ikke døpe... Den diskusjonen gidder jeg ikke ta. Folk må gjøre det som er riktig for en selv! :)


*Venter #2 i januar 2014*
 
Dåp :)
 
Vi tilhører en nydelig domkirke, så det blir en staselig dåp :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Dåp :)
 
Hva er galt med å juge i kjerka om man ikke er kristen? :D

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Man må ikke være kristen for å ha moralske kvaler ved å lyge vel?? Problemet mitt ville ikke vært å lyge for en gud (som jeg ikke tror på), men for familie/venner/menigheten/presten... Man sier jo ja til at man skal oppdra barnet i den kristne tro, uten intensjon om å gjøre det!
 
Her blir det dåp, etter mitt ønske. Gubben hadde egentlig ikke noe mening om det, men det er viktig for han at barnet kan velge selv når det kommer til konfirmasjon og det har jeg sagt meg enig i (dette skal da være barnets valg uten at vi som foreldre skal prøve å dra det i den ene eller andre retningen). Jeg er vel kanskje ikke så kristen, men jeg er selv døpt og konfirmert i kirken, samt at vi giftet oss i kirken i november i fjor. Gjør det nok mest for tradisjonens skyld.
 
Man må ikke være kristen for å ha moralske kvaler ved å lyge vel?? Problemet mitt ville ikke vært å lyge for en gud (som jeg ikke tror på), men for familie/venner/menigheten/presten... Man sier jo ja til at man skal oppdra barnet i den kristne tro, uten intensjon om å gjøre det!

Signerer.


*Venter #2 i januar 2014*
 
Her blir navnefest, er ikke medlem av kirka og blir feil for meg å juge og love noe jeg aldri vil holde da jeg ikke er kristen. Ville aldri ha giftet meg i kirka heller av samme grunn :)
Men det som er viktig at alle gjør det som er riktig for dem! :)
 
Man må ikke være kristen for å ha moralske kvaler ved å lyge vel?? Problemet mitt ville ikke vært å lyge for en gud (som jeg ikke tror på), men for familie/venner/menigheten/presten... Man sier jo ja til at man skal oppdra barnet i den kristne tro, uten intensjon om å gjøre det!


Enig om å være uenig. Med de normer og regler som er i norges land idag,og tradisjoner og samfunnsreglene som omgår oss alle,vil jeg si at alle på en måte oppdrar barna sine under kristen tro. Sier ikke at vi ber og går i gudstjeneste og sier at gud er ekte. Men norge er bygd mye på kristendommen oppgjennom tiden og mye henger igjen i samfunnet om man vil eller ikke. Derfor mener jeg at man ikke lyver om man døpet barna sine i kirka.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Synst i groen ikke noe om at man juger litt i kirka med at man sier ja til å opdra barnet i den krisne tru! Men det er opp til hver enkelt det... For oss er det dint med dåp i tilegg til gode minner.... Jeg vil ikke la ungene vårs få vann over hode mange år senere pga di skal få den anledningen til å stå komf... Jeg tenker ikke i d hele tatt at vi lixom skal opdra barnet i d kristne tru uansett! Er selv 27 men marke fint lide at jeg forsatt er medlem i kirka,det bryr jeg meg fint lide om!
 
Enig om å være uenig. Med de normer og regler som er i norges land idag,og tradisjoner og samfunnsreglene som omgår oss alle,vil jeg si at alle på en måte oppdrar barna sine under kristen tro. Sier ikke at vi ber og går i gudstjeneste og sier at gud er ekte. Men norge er bygd mye på kristendommen oppgjennom tiden og mye henger igjen i samfunnet om man vil eller ikke. Derfor mener jeg at man ikke lyver om man døpet barna sine i kirka.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app


Vi er helt klart uenige på det punktet ja ;) Også på det punktet om at barnet får mer av et valg når man døper det. Der mener jeg det motsatte. Men vi får bare være enige om å være uenige ;)
 
Ingen av delene, men heller en større markering på ettårsdagen. Døper ikke fordi vi tilhører ingen religion, og da er det helt feil å gå i kirka for å gjennomføre det en dåp står for.
 
her blir det dåp stooore deler av fars familie er kristne. jeg er ikke døpt selv men med tanke på at det da får et lettere valg senere i livet med tanke på konfirmasjon og giftemål. så får barnet selv velge å melde seg ut av kirka når det er gammelt nok. har selv undret på om jeg skal døpe meg i voksen alder selv med tanke på at jeg vil gifte meg i kirka.
 
Er så artig å lese deres meninger på dette :)
 
Back
Topp