Hva skal dere?

Junemor

Venter nytt mirakel <3
Dåp eller navnefest?
 
Dåp
 
Hadde dåp sist.. Nå er det ikke lenger statskirke og når jeg ikke er kristen føles det feil å døpe.. Blir human etisk navnefest her ;)
 
Her blir det bare en privat fest for å markere barnet. Hadde det samme med sønnen min. Dåp ville samboer, men jeg ville ikke stå i kirken å juge.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Dåp :)
 
Dåp :)
Går sjelden og aldri i kirka til vanlig, men har god erfaring med å gå på sang/kor og lek med minstejenta, og ho føler veldig tilhørighet og kalles kirka for "kirka mi" :)
 
Navnefest:) Vi hadde det til eldste, og jeg synes det er veldig fine seremonier! Ingen av oss som er kristne...meldte meg ut av kirken for endel år siden.
 
Navnefest:) Vi hadde det til eldste, og jeg synes det er veldig fine seremonier! Ingen av oss som er kristne...meldte meg ut av kirken for endel år siden.
Samme her


<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3
 
Er ikke sikker åå hva vi gjør denna gangen her... tenke tenke...
 
Dåp. Liker tradisjonen og så får heller h*n bestemme sjøl når det er tid for konfirmasjon. Storesøster er også døypt :)
 
Blir dåp her også å det har det våre på dei 2 andre også! Synst personlig det er litt egoistiskt å kje la barnet døpe seg i kirka selv om foreldrene ikke er kristne... Da vil de jo ikke få bli komformert eller gifte seg,men derimor må få vann over hode noen år senere.. Kan bli fort mobbing av sånt! Er jo barnas valg når di blir myndig til å melle seg ut av kirken! Vi er heller ikke kristne - laaangt i fra,men vi tenker på ungene,samt giftet jeg meg selv i kirka... :)
 
Back
Topp