Hva skal barnet hete

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Hvorfor det, egentlig?

Ja, nei hvorfor det ble sånn vet jeg ikke, men vi ønsker at navnene skal passe sammen og når begge vi har fra før tilfeldigvis har veldig sjeldne navn (i Norge) og på et visst antall bokstaver som helt tilfeldig er samme antall bokstaver som vi foreldre har så blir det litt feil for oss viss tredjemann plutselig får et veldig vanlig navn som er mye lengre enn de andre sitt.

Samme krav har vi, og ja er ikle enkelt!
Vi hadde jo ikke tenkt å ha flere heller så det skulle jo ikke bli så vanskelig ;)

Jeg vet hvilke navn jeg selv tenker på (mange av de samme som sist), men mannen har ikke begynt grublinga ennå så jeg har ikke luftet dem.
Jeg liker:
Silje, Eline, Hanna, Henny, Andrea. De to første er favoritter.
Eskil, Vegard, Johannes. Det første klar favoritt.

Kommende storebror heter Amund.

Ja, nei hvorfor det ble sånn vet jeg ikke, men vi ønsker at navnene skal passe sammen og når begge vi har fra før tilfeldigvis har veldig sjeldne navn (i Norge) og på et visst antall bokstaver som helt tilfeldig er samme antall bokstaver som vi foreldre har så blir det litt feil for oss viss tredjemann plutselig får et veldig vanlig navn som er mye lengre enn de andre sitt.

Vi hadde jo ikke tenkt å ha flere heller så det skulle jo ikke bli så vanskelig ;)
Okei :) ja, da skjønner jeg det blir vrient! Heldigvis vår første, så mye lettere! ;)

Jeg vet hvilke navn jeg selv tenker på (mange av de samme som sist), men mannen har ikke begynt grublinga ennå så jeg har ikke luftet dem.
Jeg liker:
Silje, Eline, Hanna, Henny, Andrea. De to første er favoritter.
Eskil, Vegard, Johannes. Det første klar favoritt.

Kommende storebror heter Amund.
Jeg er tante til både Silje og Andrea, så synes selvsagt det er fine navn :)

Vi er veldig enige om hvilke navn vi liker, problemet er at vi litt tilfeldig har fått en rekke kriterier navnet skal oppfylle, som f.eks under 100 stk med samme navn så da blir det ikke noe særlig enkelt....
Akkurat hvor mange som heter det er ikke et krav her hos oss, men vi har også gjort det litt vanskelig for oss selv, da begge guttene har to navn hvor begge er oppkalling... (litt tilfeldig at det har blitt sånn egentlig, men nå kjennes det veldig "feil" å bare plukke et navn ut av løse lufta til tredjemann). Og med et trestavelses etternavn kan det ikke være så langt heller, helst bare 4 stavelser, evt til nød 5 med begge navnene...... :-p

Okei :) ja, da skjønner jeg det blir vrient! Heldigvis vår første, så mye lettere! ;)
Får passe på at dere ikke havner i samme fella som oss etterhvert da ;)
Akkurat hvor mange som heter det er ikke et krav her hos oss, men vi har også gjort det litt vanskelig for oss selv, da begge guttene har to navn hvor begge er oppkalling... (litt tilfeldig at det har blitt sånn egentlig, men nå kjennes det veldig "feil" å bare plukke et navn ut av løse lufta til tredjemann). Og med et trestavelses etternavn kan det ikke være så langt heller, helst bare 4 stavelser, evt til nød 5 med begge navnene...... :-p
Ja, vi har lange etternavn også så derfor navnene ble korte i utgangspunktet. Det var vel ikke et krav om at navnet var veldig sjeldent, bare det ikke var på navnetoppen med de to andre, men når de har fått veldig sjeldne navn blir det liksom feil med et vanlig et nå... Jaja, god tid å tenke på ;)

Vi har ikke snakket om det enda. Er en stund til september. Men er klart jeg har noe ønsker jeg har luftet og synes er fine.☺️ om det blir jente så synes jeg navnet Savannah er veldig fint- og gutt så synes jeg navnet Sebastian er fint<3
Sniker her;) jeg har en gutt som heter Sebastian og ei jente som heter Savannah:D fineste barna på jord;)

Back
Topp