Hva skal barnet hete?

Vilma et mitt navn nr 1. Hva assosierer dere med dette navnet? Har fått høre både at det er et hundenavn og tegneseriefigurnavn... så? Hva er helt ærlig det første du tenker? :)
Kjempefint! Og litt kult. Tenker på en tøff jente når jeg hører det:)

Jeg bestemte meg egentlig for lenge siden, men har lenge vært usikker på om mannen er enig. Han har nemlig ikke sagt så mye om saken.
Men nå virker det som at han har slått seg til ro med det navnet. Så da blir det Anna Christine:) blir nok Anna som blir brukt i hverdagen da. Ganske mange i familien som har fått vite det allerede, og alle liker det:)
Hvis det mot formodning skulle bli en gutt, blir det Johannes; )

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi klarer ikke å finne en liste med nsvn vi liker flr bebisen som kommer. Kjenner meg litt stressa forhver dag som går nå som det nermer seg med stormskritt.

Du har sikkert prøvd navnekarusellen?
Eller hva med å kjøpe/låne en navnebok? :)

Vilma var et nydelig navn :)

Trur det blir Torjus hvis det kommer en gutt, Ella hvis det blie jente :) Men må bli litt khent med babyen før vi bestemmer oss.

Det jeg tror er viktig er å gi barnet et navn som betyr noe for dere! Ikke bare gi noe for å gi noe! :) Med en gang jeg fikk vite det var gutt så visste jeg hva han skulle hete! Synes også det er greit å gi barnet et unikt navn, ikke noe som sååå mange andre har! :)) Jeg vil gjerne også holde navnet hemmelig til fødselen i og med at jeg synes at det er det fineste navnet i verden! :))

Vi og jentene våre tenkte på Lily som navn på tredjemann.., men så kjøpte broren min seg hund og kalte den Lily.. Da utgår jo det navnet...

Vi og jentene våre tenkte på Lily som navn på tredjemann.., men så kjøpte broren min seg hund og kalte den Lily.. Da utgår jo det navnet...
Haha, jeg har alltid likt Sara, men nå har mamma kalt katten for Sara;)

Det jeg tror er viktig er å gi barnet et navn som betyr noe for dere! Ikke bare gi noe for å gi noe! :) Med en gang jeg fikk vite det var gutt så visste jeg hva han skulle hete! Synes også det er greit å gi barnet et unikt navn, ikke noe som sååå mange andre har! :)) Jeg vil gjerne også holde navnet hemmelig til fødselen i og med at jeg synes at det er det fineste navnet i verden! :))

Helt enig. Sånn tenker jeg også. Det viktigste er at det betyr noe for oss.

Jeg hadde bestemt jentenavnet hvis det ble jente, men nå får jeg jo gutt, så det navnet utgår.
Vil ikke skrive det navnet på nett engang, for det føles som om det bare er mitt *eiesyk* haha :p

Haha unnskyld, men nå flirte jeg litt. Snakk om å kverke navnet man liker da! -.-
Lily er jo kjempepent, men skjønner det ikke er fristende å kalle henne det nå...

Enig med winterberry jeg også! Såå mange andre navn hun kunne gitt katta si :p Tidligere hadde jeg selv ei katt som het Linus, men nå angrer jeg.. navnet er så fint at jeg lett kunne brukt det om jeg får en gutt en gang, om jeg ikke hadde assosierert navnet med katta jeg hadde :-)

(Sniker litt innom dere her) Noen i nabolaget som hadde en hund som het Pia. Etter noen år fikk de en datter. Som de kalte Pia. Helt koko da, men pussig nok måtte det jo ordne seg med tiden..

Vi har en Leo fra før og alle i familien har navn på 3 bokstaver. Om det ble jente skulle hun hete Amy, men nå får vi en gutt til og står skikkelig fast på et ok guttenavn på 3 bokstaver som kan uttales på engelsk og som ikke er Noa for det heter søskenbarnet. Mulig vi må gi etter og kanskje åpne for flere enn tre bokstaver i navnet..
Så det er bare å bombardere med forslag :)
Hva med Mio ? Første som slo meg inn da jeg så tre bokstavers navn xD Eller så er det Ask og Noa også =D

Her har navnet vært forhåndsbestemt lenge om det skulle bli ei jente. Høres nok litt strengt ut, men her hadde jeg fått for meg ett navn som jeg virkelig ELSKER så ba mannen bare pent om å la meg få bestemme om det sku bli jente. Måtte selvsagt ingå ett kompromiss om at han sku få bestemme om det ble en gutt:)

Nå er både kjønnet (mest sannsynlig selvfølgelig) og navnet bestemt:) Må få røpe at a mor er skikkelig fornøyd om dagen ;)

dytt

Blir nok ei Sofie eller Sofia... Har ikkje heilt bestemt oss for e eller a ending ;)

Både eg og kidsa liker med a best, mannen med e... :)

Begge er fine da :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blir nok ei Sofie eller Sofia... Har ikkje heilt bestemt oss for e eller a ending ;)

Både eg og kidsa liker med a best, mannen med e... :)

Begge er fine da :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Syns det er fint med både a og e

Back
Topp