Hva sier man til en bf

ORIGINAL: oslojente1980

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: oslojente1980

Jeg forstår det er slitsomt[&:], men jeg hadde faktisk ikke orket noe mer diskutering. Hadde tatt det igjennom Nav

Han kommer ikke til å få 50/50 når dere ikke er enige.

Exen her foreslo at jeg kunne komme med kvitteringer i løpet av måneden, så skulle han sette inn det han synes var nok[8|].. Holdt på å le meg ihjel.. Tok igjennom Nav. Får 2290,- Samvær annenhver helg

Men må jeg vite hva han tjener? Sånn helt akkurat lissom?

Burde jeg ikke gi han en sjangse til å betale mer før jeg går via nav? Jeg har ikke tatt opp dette siden vi var hos mekling for 5 mdn siden
Etter meklingsmøte da tok jeg det opp.. og da sa han at han ikke skulle betale et rødt øre.. for det var jeg som gjorde han til helgepappa.. og at jeg fikk jo sååå mye støtte osv osv..

Men siden vi har flyttet i fra hverandre så har han delt på halve barnehageutgiften.. han har også bidratt med halve klesregningen når det har vært innkjøp av vintervarer.. eller han har vært med å delt noe av vintertøyet

Men nå etter at jeg fikk innvilget barnehagedeking.. så har han kun betalt 500 kr.. som da er halve barnahageregningen

Jeg tror jeg heller ville hatt bidrag jeg, så slipper du å måtte kreve hver gang det er utgifter. For det synes ikke jeg var noe særlig å gjøre. Følte meg så liten på en måte.

Har du fortalt han at du får opp at han skal betale ca 1800 på Nav sin kalkulator?? Nav kan innhente inntekten hans.

Nei.. jeg har ikke fortalt han det..

Regnet en gang til.. og da tok jeg og la inn en annen inntekt på han.. 10 000 mer enn meg (*vet han tjener mer enn det.. men tenkte bare å sjekke hva beløpet ble da...) og da kom det opp at han skal betalte 1700 kr..

Vet liksom ikke om jeg regner riktig heller..

Jeg hadde gitt han en print fra resultatet til bidragskalkulatoren jeg, så ser han det svart på hvitt. Gitt han en sjanse til å komme med et bedre forslag enn 500 i mnd, og om han ikke tilbyr seg å betale mer så hadde jeg tatt det via NAV.

Ikke la deg true av han! Hvis han har skrevet dette på sms ta vare på det! Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde tatt det gjennom nav, det er barnet han betaler til, ikke deg.. [:)] lykke til

Dette har du skrevet mange tråder om nå. Kanskje på tide og faktisk gjøre noe med det?

For det første.. Ta vare på meldinger eller epost hvor han truer med 50/50... Jeg har ennå ikke hørt at det dømmes 50% uten at foreldre er enig, eller i hvertfall samarbeider konstruktivt. Trusler gjør ikke mye for hans sak, for å si det sånn.

For det andre. Ta bidraget gjennom nav. Der tar de høyde for din inntekt, hans innekt, utgifter i forhold til samvær, barnehageregning, og stønad til barnetilsyn. Han skal betale til deres datter det hun har krav på. Sånn er det bare. Det blir uryddig når du krever han en 200lapp for en kjole bare fordi hun skal i nissefest på hans fredag...

Bidragskalkulatoren gir som oftest et riktig bilde av bidraget.

Ja, jeg vet jeg har hatt tråder om dette før.. og det er fordi jeg trenger råd.. Jeg klarer ikke å finne tilbake til de trådene jeg har hatt før.. Og jeg har enda ikke kommet så langt og krevd noe mer fra han.. Tenkte å gjøre det nå i forbindelse med ny mekling

Jeg har ingenting av truslene hans pr sms eller mail desverre..

han der er en tulling. haan gjør alt han kan for å true deg.

jeg hadde glatt kjørt det gjennom nav, hadde ikke sagt noe til han engang. Den oppvaska hadde jeg tatt når han får papirene i posten. er du usikker på inntekta hans så bruk skattelista fra i fjor.

som agrument for hvorfor du valgte å ta det gjennom nav så kan du si: jeg gjør det som er riktig etter norges lov og regler. vi fant ikke ut av det selv. og jeg er drittlei av å krangle om dette. du truer meg hver mulighet du får når jeg nevner penger.

her ble vi ikke enige og jeg kjørte det gjennom nav, det er noe av det lureste jeg har gjort. da er det ute av mine og hans hender.

ORIGINAL: sjura

han der er en tulling. haan gjør alt han kan for å true deg.

jeg hadde glatt kjørt det gjennom nav, hadde ikke sagt noe til han engang. Den oppvaska hadde jeg tatt når han får papirene i posten. er du usikker på inntekta hans så bruk skattelista fra i fjor.

som agrument for hvorfor du valgte å ta det gjennom nav så kan du si: jeg gjør det som er riktig etter norges lov og regler. vi fant ikke ut av det selv. og jeg er drittlei av å krangle om dette. du truer meg hver mulighet du får når jeg nevner penger.

her ble vi ikke enige og jeg kjørte det gjennom nav, det er noe av det lureste jeg har gjort. da er det ute av mine og hans hender.

Ja.. kanskje jeg skal gjøre det gjennom NAV... uff.. vet liksom ikke om jeg har samvittighet til det heller..

Ikke aner jeg hvordan jeg sjekker skattelisten heller.. ha ha.. er helt grønn på sånne her ting..

Men takk for råd! Skal vurdere å gå direkte via NAV

takk[:)]

Ok, men da må du gjøre noe med det. Han fortjener ikke at dere finner ut av dette sammen. Han virker som han har for stort "tak" på deg. Meklingen har ikke noe med økonomi å gjøre, så da synes jeg du bare gir han beskjed om at du har overlatt utregning av bidrag til nav. Så kan du si at dere kan gå tilbake til en privat bidragsavtale med en gang han viser tegn til at han forstår hva alt dette dreier seg om. Nemlig Frida.

Kommer til å gi han en sjangse til å gi meg mer før jeg går til NAV

Men hva slags argumenter skal jeg komme med?

Enkelt og greit at den beregningen fra NAV, tar hensyn til nettopp slike ting som dobbel barnetrygd, og støtte til barnetilsyn osv... (for det gjør den)

ORIGINAL: lykkepillen

Kommer til å gi han en sjangse til å gi meg mer før jeg går til NAV

Men hva slags argumenter skal jeg komme med?

Enkelt og greit at den beregningen fra NAV, tar hensyn til nettopp slike ting som dobbel barnetrygd, og støtte til barnetilsyn osv... (for det gjør den)

Ja.. det gjør den jo.. tar hensyn til min lønn... hans lønn.. barnehagedekning og barnetrygden..

ORIGINAL: Ellemor

Ok, men da må du gjøre noe med det. Han fortjener ikke at dere finner ut av dette sammen. Han virker som han har for stort "tak" på deg. Meklingen har ikke noe med økonomi å gjøre, så da synes jeg du bare gir han beskjed om at du har overlatt utregning av bidrag til nav. Så kan du si at dere kan gå tilbake til en privat bidragsavtale med en gang han viser tegn til at han forstår hva alt dette dreier seg om. Nemlig Frida.

Okidok.

vi skal som sagt til mekling på onsdag.. etter møte kommer jeg til å nevne dette..

Back
Topp