Hva sier man til en bf

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
som mener at 500 kr er mer enn nok å betale i barnebidrag?

Hans argument er jo at jeg blir så rik av dobbel barnetrygd og annen skatteklasse.. og at disse pengene holder til at jeg selv kan stå for alle utgifter til barnet mitt..

Han bidrar med 500 kr.. dette dekker halve barnehageutgiften

500 kr [:-] Seriøst? Hadde tatt en nav beregning da!

Jeg prøvde meg på en NAV beregning.. vet ikke om jeg gjorde riktig.. men da kom det opp at han skulle betalte 1800 kr

Problemet er at han argumenterer med dobbel barnetrygd og annen skatteklasse.. vet liksom ikke hva jeg skal si i forsvar..

Vet bare at det koster å ha et barn.. klær, sko, bursdager, kremer, medisiner osv osv

Han truer meg med å kreve 50/50 deling om jeg går via NAV og krever bidrag

Jeg hadde kontaktet nav. Han kan true med 50/50 så mye han vil, sa du ikke at han ikke har mulighet til å ha henne 50% uansett pga jobben? Skal vel litt til å få 50% nå så lenge dere har en avtale som fungerer og du fortsatt mener det er det beste for Frida[;)]

500 kr var latterlig lite [:-]

Det er jo mindre enn om staten betaler minstesats (som er ca 900 kr eller deromkring..)

Han truer nok med 50/50 fordi han vet det trykker på de riktige knappene hos deg...men ikke la deg true/lure.....Stå på, du!!! [:)][:)]

Han hadde helt sikkert klart å få til å ha henne 50%.. med en avtale med jobben..

Men jeg står fast på at jeg ikke synes 50/50 deling er bra for Frida.. når vi nå allerede "tvinger" henne til å være der på 8 overnattinger..

Er bare så lei av all kranglingen.. nå krangler vi ikke.. men vet at om jeg nevner at jeg synes han skal betale mer.. så blir det baluba igjen..

Og føler jeg trenger noen gode argumenter.. Han tror nemlig at de pengene jeg får som støtte skal holde.. men jeg syens han slipper billig unna med 500 kr.. Hva er det liksom?

Han kjøper ingenting utenom.. han kjøper ikke engang en film til henne.. ikke klær.. nada

Nå kjøpte jeg en julekjole som hun skal ha på seg på nissefest i barnehagen til fredag.. det er hans fredag.. så jeg forlangte å få tilbake 200 kr for den kjolen

ORIGINAL: Jegogde2guttamine

Det er jo mindre enn om staten betaler minstesats (som er ca 900 kr eller deromkring..)

Han truer nok med 50/50 fordi han vet det trykker på de riktige knappene hos deg...men ikke la deg true/lure.....Stå på, du!!! [:)][:)]

Ja.. han vet helt sikkert å trykke på de rette knappene.. han vet at jeg blir svak da..

Vi skal på ny mekling til tirsdag.. tenke å nevte at han må betale mer etter vi er ferdig med det møte.. for jeg synes 500 kr er latterlig lite selv..

Er vel kanskje litt på utsiden av tråden din....men her har vi 50/50.

Dvs at jeg (og han) ikke får noen stønader....men jeg får begge barnetrygdene (det har vi blitt enig om) til å kjøpe ting for - og det går jammen med hver måned: til ulltøy, frisørtimer, klær, sko osv.

Synes faktisk du skal nevne bidraget PÅ meklingen.
Ikke som et sånt hovedpunkt, men som et naturlig punkt i samtalen.
Sånn "...også tenkte jeg at jeg skulle be NAV om å beregne barnebidraget, slik at vi kan få det på plass", eller "tenk over at det vil bli mye dyrere for deg med 50/50-deling, da må du jo ut med 1150 bare i barnehageutgifter, PLUSS klær og utstyr til mange tusen kroner hver årstid" eller liknende.

Poenget er at du ikke blir "rik" av NAV-stønadene - de dekker grunnleggende livsopphold, men det er da ikke riktig at barnet skal leve på minimumsgrensen når far har mulighet til å bidra med mer?
Barnebidraget skal være med på å dekke klær, mat, barnetilsyn, bolig (siden mor og barn trenger mer plass enn bare mor), transport, fritid m.m.
Det er ikke det at mor skal "leve fett", men at forskjellen fra foreldrenes felles husholdning/fars husholdning til mors husholdning skal utjevnes - det er jo ikke meningen at far skal sitte og legge masse penger på bok mens barnet hans må klare seg med mors dårlige økonomi.

Og nok en gang: Han vil ikke få 50/50 så lenge du sier nei.
De dømmer ikke 50/50 før tidligst ved 7 års alder, siden de vet for lite om skadevirkningene på små barn - og selv da kun i spesielle tilfeller, hvor foreldrene samarbeider godt, bor nær hverandre osv.
Med andre ord: Ikke la frykten stanse deg fra å gjøre det rette.

JEG får 500 i bidrag i måneden - og jeg tjener nesten 400K, og rundt 60K mer enn PtG i året!

Når jeg er inne på den bidragskalkulatoren til NAV

Fyller ut hva jeg tjener i året

At jeg har barnehageplass.. får barnehagedekning

Bor sammen med barnet mitt alene

Fyller inn at bf har 8 overnattinger

Hva han ca tjener i året

Så får jeg svar: Bidragspliktig skal betale NOK 1 838 til bidragsmottaker.

her betaler barnefar 930 kr[8|] 0g han har en årsinntekt på 450 000 idiotiske nav..skal søke på nytt[:@]

Så han meina at han skal nesten ikke betale nokke får et barn som hannes også bare får du har mer penga? Latterlig syns no e! Halve regninga vær! Hadde gått til nav med engang. Her betalte bf 2000 i barnebidrag å de gjor han med glede: )

Kommer til å gi han en sjangse til å gi meg mer før jeg går til NAV

Men hva slags argumenter skal jeg komme med?

Jeg forstår det er slitsomt[&:], men jeg hadde faktisk ikke orket noe mer diskutering. Hadde tatt det igjennom Nav

Han kommer ikke til å få 50/50 når dere ikke er enige.

Exen her foreslo at jeg kunne komme med kvitteringer i løpet av måneden, så skulle han sette inn det han synes var nok[8|].. Holdt på å le meg ihjel.. Tok igjennom Nav. Får 2290,- Samvær annenhver helg

må bare skyte inn her - minstesats er 690 kr mnd [>:]
det er nemlig alt jeg får [:-]

ORIGINAL: septembersnupp

må bare skyte inn her - minstesats er 690 kr mnd [>:]
det er nemlig alt jeg får [:-]

Oj.. er det såpass lavt.. Venninnen min mener jeg får minse bidraget.. og hun får 1061 kr tror jeg

ORIGINAL: oslojente1980

Jeg forstår det er slitsomt[&:], men jeg hadde faktisk ikke orket noe mer diskutering. Hadde tatt det igjennom Nav

Exen her foreslo at jeg kunne komme med kvitteringer i løpet av måneden, så skulle han sette inn det han synes var nok[8|].. Holdt på å le meg ihjel.. Tok igjennom Nav. Får 2290,- Samvær annenhver helg

Men må jeg vite hva han tjener? Sånn helt akkurat lissom?

Burde jeg ikke gi han en sjangse til å betale mer før jeg går via nav? Jeg har ikke tatt opp dette siden vi var hos mekling for 5 mdn siden
Etter meklingsmøte da tok jeg det opp.. og da sa han at han ikke skulle betale et rødt øre.. for det var jeg som gjorde han til helgepappa.. og at jeg fikk jo sååå mye støtte osv osv..

Men siden vi har flyttet i fra hverandre så har han delt på halve barnehageutgiften.. han har også bidratt med halve klesregningen når det har vært innkjøp av vintervarer.. eller han har vært med å delt noe av vintertøyet

Men nå etter at jeg fikk innvilget barnehagedeking.. så har han kun betalt 500 kr.. som da er halve barnahageregningen

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: oslojente1980

Men må jeg vite hva han tjener? Sånn helt akkurat lissom?

Burde jeg ikke gi han en sjangse til å betale mer før jeg går via nav? Jeg har ikke tatt opp dette siden vi var hos mekling for 5 mdn siden
Etter meklingsmøte da tok jeg det opp.. og da sa han at han ikke skulle betale et rødt øre.. for det var jeg som gjorde han til helgepappa.. og at jeg fikk jo sååå mye støtte osv osv..

Men siden vi har flyttet i fra hverandre så har han delt på halve barnehageutgiften.. han har også bidratt med halve klesregningen når det har vært innkjøp av vintervarer.. eller han har vært med å delt noe av vintertøyet

Men nå etter at jeg fikk innvilget barnehagedeking.. så har han kun betalt 500 kr.. som da er halve barnahageregningen

Jeg tror jeg heller ville hatt bidrag jeg, så slipper du å måtte kreve hver gang det er utgifter. For det synes ikke jeg var noe særlig å gjøre. Følte meg så liten på en måte.

Har du fortalt han at du får opp at han skal betale ca 1800 på Nav sin kalkulator?? Nav kan innhente inntekten hans.

Back
Topp