Hva sier magefølelsen?

Maag8

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
De siste dagene har jeg hatt mye kynnere og mensen smerte lignende ubehag.. Det har også vært mye nedpress og lille i magen har vært kjempeaktiv - dyttet hardt ut med føttene. Har hatt litt gulaktig slim som har kommet men ikke noe blod eller annet. Jeg er nå 36+1!

Magefølelsen min sier at jeg bør forberede meg nå, for fødsel er rett rundt hjørne. Jeg er førstegangs og er ganske klar for overtid, eller hvertfall termindato. Men magefølelsen min har lenge (slik jeg har skrevet andre steder) sagt at denne jenta venter ikke lenge på å komme ut.. Dette er spennende!! :P

Hva sier magefølelsen deres? Selvom dere ikke kjenner noen tegn osv.. Har dere magefølelse på om baby kommer før, på eller etter termin? :)

Har to tanter som er heilt sikre på at eg får baby no i augsust, dvs ca 1 mnd før termin. Eg er derimot sjølv ganske innstilt på at vi får ca 1 veke før termin - så blir skikkelig sur om eg enda opp med å gå over dato ;)

Føler jeg får før termin denne gangen, men er forberedt på overtid :p

Jeg har egentlig ikke så veldig magefølese på noe. Belager meg på overtid, men tror kanskje jeg slipper det. Mamma er helt sikker på st hun kommer før termin. Blir Spennede å se!

Alle var så skråsikre på at storebror ville komme før tiden- den gang ei, fødselen startet dagen etter termin 19 og han kom 21 august... Forsøkte mentalt å si til meg selv at jeg sikkert gikk til termin, men synes de siste to ukene var laaaange likevel. ;P den ekstra dagen var tortur haha, så ære være de som går 2 uker over Puh. Nok en gang forsøker jeg altså si til meg selv at det går over tiden. Kynnere dag og natt, lyserosa utflod, nedpress og masse murringer til tross. Uke 37 + 2 nå. Kjenner kroppen er greit mer lei nå med en 2 åring i hus enn da det bare var meg og en baby i magen :) Gleder meg til å kunne være "lekemamma" igjen! Ikke en tung flodhest som vralter rundt ;)

Har en liten følelse av at han kommer ca en uke før termin(noe sier meg 24.august)! ;) Men samtidig så tror jeg at han har det altfor godt inne i magen og blir der på overtid!!

Har ikke hatt noen kynnere nesten i svangerskapet, lite nedpress og noe som helst som sier at fødselen nærmer seg!! Kun noen stikkinger innemellom... Er 36+5 og tror at jeg har gjort det altfor godt for han inne i magen:p hahaha

Jeg blir satt igang i uke 37+4, så slipper å tenke på å måtte gå over tiden i hvertfall :p

Jordmor tror babyen kommer innen et par uker på grunn av at jeg har så mange kynnere, jeg selv tror jeg må gå noen uker til, men tror nok hun kommer noen uker før termin :p

Har hele tiden hatt på følelsen av at hun kommer før tiden. Men ingen tegn til det foreløpig. Litt murringer og kynnere, men ikke noe voldsomt.. 37+0 i morgen.

Jeg har hele veien sagt til min mann at "denne babyen har det travelt", så jeg er ikke forberedt på å gå over i det hele tatt. Nå har jeg liten baby så h*n kan godt vente litt til, men hadde ikke plaget meg om beibis kom tidlig :) Vi er klar med alt ;)

Jeg har på følelsen av at han kommer før. Det samme hadde jeg med Snuppa og hun kom da jeg var 38+2.

Kjenner st kroppen forbereder seg, men vet fra sist at det tok mange uker før fødselen startet. Typisk at jeg går over termin denne gangen :p

Vil ikke si at magefølelsen sier noe, men her reise både mor og far bort siste uka i august ca, og det er typisk at jeg kommer til å føde da :p men siden jeg er førstegangs så går alle rundt meg og forbereder meg på at jeg kommer til å gå over termin.. Ikke vet jeg :-) masse slitsomme kynnere for tiden, men lille trenger ikke komme riktig enda da, "bare" 35+2 enda :-)

Tror han kommer rundt termin. storesøster kom 3 dager over, så ser egentlig for meg at han.her gjør det også, men så er både jeg og samboer født ett par uker før, så kanskje han her blir som oss :p (er en annen far til første)

Tenker det blir oktoberbaby, egentlig... Men siden min mor, søster, farmor og svigersøster alle har fødselsdag på den samme dagen i september, så er det jo festlig å tenke at hun kanskje kommer på den datoen ville da vært ca. 37 uker på veg, så ikke noen umulighet!

Har mange modningstegn, men tørr ikke håpe på fødsel før termin :P Sist var jeg sikker på at jeg kom til å føde før termin, men ble jammen satt i gang 10 dager over termin.... Lengste dagene i mitt liv!!:rolleyes:

Jeg tror han kommer på termindatoen jeg, evt 2 uker før da både sambo, mamma og pappa er bortreist ;)
Sambo tror det blir noen dager overtid, håper han tar feil :P

Har lite/litt kynnere, noe nedpress, litt mensmurringer og en rygg som verker mer en tidligere.

Både jeg og min kjære ble født på overtid, så spørs om det blir det samme med vår lille. Til tross for at jeg tenker at jeg bør være innstilt på å gå over, samt at formen er så god for tiden at jeg tenker at en fødsel umulig kan være like rundt hjørnet, føler jeg at han kommer en uke før ;p Ønsketenkning? Blir spennende å se!

Jeg tror at jeg blir satt i gang på overtid, evt at ungen bestemmer seg for å komme rett før jeg blir satt i gang.

På en annen side så passer de ti første dagene i september dårlig med årshjulet sånn generelt og jeg vil gjerne på en konsert 12. september så kan jo skje da..

34+6 i dag og eneste er at jeg merker kynnere. Poden ligger høyt.

Har ingen følelse, kanskje det kommer mer følelse når det nærmer seg. Er 34 +3 nå. Men håper hun kommer litt før termin, jeg håper hun kommer 10.sep (har termin 20.sep). Hun er litt over gjennomsnittet og ligger både i sete- og hodeleie, samt tverr. Så vil hun skal komme før i hvert fall om det blir seteleie.

Back
Topp