hva sier dere når dere blir tilbudt alkohol?

Arh..pleier aldri å være den som er "kjip" å nå skal jeg i 30års kalas til fredag! :-/ grubler litt på den...

[qe="NoClue, post: 18171712, member: 42006"]Jeg har god grunn med langtidssykdom, lett deprimert og att min far nettopp har gått bort. Ingen tørr å spørre etter å ha nevnt det :p
Veldig leit at faren din er gått bort, håper det går bra med deg:-)[/quote]
Det går bra men det er vondt... Dette blir siste barnebarnet og jeg hadde på en måte ventet att han var her da det kom... Han ble bare 66. Så gi faren deres en ekstra klem damer, vi tar de så lett forgitt <3

Jeg skal i bursdagsmiddag på tirsdag og 30 årslag på lørdag! Tirsdagen går fint , men lørdagen er det verre med, blir vell vann i tuborgflaske , eller mozell på en vinflaske :) jeg er veldig glad i vinos, pleier ikke vær den som takker nei til ett glass, høhø

Hei jeg trenger noen råd fra dere!
Om to uker reiser jeg på studietur med jobben, har vurdert å si at jeg er gravid til sjefen mandag den uka vi reiser, men kan jeg vente vil jeg heller det.
Vi skal være borte i 4 dager med vin til måltider og festligheter på kvelden. Flere av kollegaene gleder seg veldig til disse festlighetene og de skal selvfølgeig ta seg en øl allerede på flyplassen :P
Vurderer å "smugle" med meg mozell og blåbærssaft etter å ha lest her inne, men virker jo veldig travelt da. Skal jeg bare si at jeg er gravid å slippe stresset eller prøve skjule det til uke 12 som jeg egentlig vil?

Du kan kanskje kjøpe med deg alkoholfritt på flyplassen ? Så kan du ta imot vin , late dom du drikker, og helle ut i do ;) vann i mørke øl flasker, det er vanskelig , jeg har ikke lyst å fortelle enda! Jeg var og kjøpte alkoholfri cider på polet nå, klipte vekk på etiketten der det sto alkoholfri :)

Hei jeg trenger noen råd fra dere!
Om to uker reiser jeg på studietur med jobben, har vurdert å si at jeg er gravid til sjefen mandag den uka vi reiser, men kan jeg vente vil jeg heller det.
Vi skal være borte i 4 dager med vin til måltider og festligheter på kvelden. Flere av kollegaene gleder seg veldig til disse festlighetene og de skal selvfølgeig ta seg en øl allerede på flyplassen :P
Vurderer å "smugle" med meg mozell og blåbærssaft etter å ha lest her inne, men virker jo veldig travelt da. Skal jeg bare si at jeg er gravid å slippe stresset eller prøve skjule det til uke 12 som jeg egentlig vil?
Antibiotika unnskyldningen? ;-) og si att legen la Veeeldig trykk på att om du drakk så ødelegger du kuren ;-) UVI kansje, den er jo "usynlig " ;-)

[quo"NoClue, post: 18172702, member: 42006"]Veldig leit at faren din er gått bort, håper det går bra med deg:)[/quote]
Det går bra men det er vondt... Dette blir siste barnebarnet og jeg hadde på en måte ventet att han var her da det kom... Han ble bare 66. Så gi faren deres en ekstra klem damer, vi tar de så lett forgitt <3[/quote]
Jeg mistet pappa da jeg var 20. Synes fremdeles det er trist. og da jeg fikk unger var det enda værre. Føler virkelig med deg:-)

Jeg har god grunn med langtidssykdom, lett deprimert og att min far nettopp har gått bort. Ingen tørr å spørre etter å ha nevnt det :p
Trist med din far :Heartred Jeg også mistet pappa for noen måneder siden. Han hintet støtt og stadig frampå at han så gjerne skulle hatt flere barnebarn. Jeg er yngst i søskenflokken og sist ute med å få unger. Det gjorde vondt den dagen jeg sto med en positiv test i hånden, og ikke kunne ringe og fortelle nyheten til ham!

Trist med din far :Heartred Jeg også mistet pappa for noen måneder siden. Han hintet støtt og stadig frampå at han så gjerne skulle hatt flere barnebarn. Jeg er yngst i søskenflokken og sist ute med å få unger. Det gjorde vondt den dagen jeg sto med en positiv test i hånden, og ikke kunne ringe og fortelle nyheten til ham!
Kondolerer.. Jeg er også yngst, men har fått barn samtidig med mine eldre søstre. Så mine to har gode minner fra sin bestefar men sistemann får bare høre om han :-(

Takk for svar KH84 og NoClue. tenker det er vanskelig å kjøpe noe på flyplassen med 20 observante damer i taxifreen,men alt er mulig! Vurderer "antibiotikakur" også bare for å slippe stresset med å finne alkoholfritt osv. En kollega som også er gravid (andre trimester), mener bare eg skal si det, jeg er jo tross alt 10 +4.
Jeg er allikevel ikke helt komfortabel med å fortelle det før evt etter en ul/legebesøk.

Skal i bryllup til pappa til Lørdag, og han kommer nok til å begynne å lure på hvorfor ikke jeg drikker, så da sier jeg bare at jeg skal på jobb dagen etter. Vil ikke fortelle foreldre osv om dette enda, å iallfall ikke i bryllupet!! Kan lissom ikke akkurat "stjele oppmerksomheten" ved å si det da hehe :p

Jeg skal bort i helgen på besøk til en venninne, men jeg syns fortsatt det er for tidlig å si det.. så jeg tenker å tømme alkoholfri vin i en vanlig vinflaske.. satser på at hun ikke vil smake=P

Sier , nei takk! Jeg er gravid :D

Jeg sier at jeg ikke liker og drikke lengre siden jeg alltid blir så dårlig.. tror de fleste skjønner at det er noe siden jeg både elslet å røyke å feste for et par mnd siden ☺menmen! Snart kommer nyheten ut!

Det jeg sliter mest med er att jeg og en venninde bruker å ha baileys kvelder sammen, men hun er en skikkelig sladrebøtte som ikke klarer å holde kjeft, og hun har invitert meg flere ganger i det siste... Vil ikke att hun skal vite det, for vi jobber sammen og alle skal få vite det på julebordet.

Er svært sjeldent jeg drikker alkohol, blir vel max 2-3 ganger i året og da er det bare ett par øl så drikker meg ikke full da heller, så for meg blir det ikke noe problem da de fleste er vant til at jeg ikke drikker.

Har dukket lite siste året da jeg har ammet, så er ikke vant til å drikke så mye.. Tror ikke det blir så mye anledninger før jul heller, og da kan vi jo fortelle :-) Kjedelig at man ikke har mulighet til å bare takke nei, uten så mye mistanker..

Har bare opplevd det en gang, og da sa jeg at jeg måtte opp tidlig dagen etter. ( og alle vet at jeg blir umennskelig fyllesyk, selv av ett halvt glass vin)

Back
Topp