Hva ser dere fram til etter fødsel?

Gleder meg til å bli kvitt halsbrann. Og bekkenløsning. Og slippe å være trøtt og sliten hele tiden. Gleder meg til å kunne spise det jeg vil - og ikke måtte på do hele tiden. Kan aldri tenke meg at jeg vil savne noe fra graviditeten, haha.
 
Få kroppen min tilbake!

jeg trener fortsatt som normalt, også intervaller, så bevegelse skal det ikke stå på. Er i uke 34 nå.

jeg hater å bli «tjukk» så det jeg ser frem til er virkelig å få kroppen tilbake og å bli kvitt kløen.

skal aldri være gravid igjen, hurra!! (Dette er nr 4).
 
Jeg gleder meg til mer bevegelse og at jeg ikke må begrense meg med alt i hjemmet fordi jeg får vondt her og der og blir sliten. Også er jeg så spent på hvordan det blir å ha to barn!
 
Jeg har gått fra å drive med intensivtrening tre ganger per uke til å være helt invalid med kvalme og bekkenløsning. Jeg har allerede spurt jordmor om når jeg tidligst kan begynne å pumpe meg. Vet det høres egoistisk ut, men tenker at lykkelig mor = lykkelig barn. Trening med stor T og spekemat har vært ett stort savn :Heartred
Hva slags trening driver du med hvis du ser for deg at du må pumpe for å få gjennomført den? Er den langvarig? Du skal helt klart gjøre akkurat det du trenger for å ha det bra. Jeg tenker det er ekstra viktig når man store deler av dagen, natt og kveld er knytt til et lite barn.

Fra jeg kunne begynne med litt mer bevegelse sist så ammet jeg før jeg reiste f.eks en tur på fjellet og så ammet som noe av det første da jeg kom hjem igjen hvis det var en lang tur. Barnet mitt spiste ofte (hver2.time) men vet at det som regel er mellom 3 og 4 t for matinger for mange, så tid til å gå ut, trene og få en pause er det masse rom for om man ønsker og har energi til det. Hvis man er veldig sliten (og før man er klar for trening), så tror jeg likevel det er bra å komme seg litt ut alene, om det bare er 10-30min for å lufte hodet.
 
Utenom alt med baby så gleder jeg meg helt klart mest til å bli kvitt kvalmen og at mat ikke skal være så utrolig utfordrende lenger. Nå handler det bare om hva kan jeg spise uten å bli kvalm og kaste opp, jeg savner sunn mat!
 
Gleder meg aller mest til å «få kroppen tilbake», å slippe å ha vondt når jeg snur på meg i sengen, løfter noe som er litt for tungt og av å sitte for lenge ved spisebordet.

Gleder meg til å dele opplevelsen, både fødsel og tiden etterpå, med mannen som skal oppleve alt for første gang.. og til vi skal dele navnet som ingen andre enn oss vet enda. :dummy:

Så gleder jeg meg selvfølgelig en hel masse til kos, turer, besøk og bare det å bli kjent med lillegutt og at han skal bli en del av oss! :love7

Siden dette er min siste graviditet vet jeg at jeg kommer til å savne alle de fantastiske bevegelsene, spenningen ved å finne ut kjønn, kosen ved å handle inn og forberedelsene.. så er jeg såå spent på hvordan og når fødsel starter!! Føler jeg har vært tung og har hatt vondt lenge nok nå, så håper ikke det er så mange uker igjen..
syns han kan komme om 2-3 uker jeg :hilarious:
 
Ja, halsbrann! DEN hadde jeg helt glemt, her jeg ligger med hotellpute, vanlig pute og bbhugme:p Er jo et mareritt bare å lene seg fremover... Skal bli så sykt digg å bli kvitt:joyful:

Enig! Det er så utrolig upraktisk å måtte holde hodet høyere enn brystet hele tiden. Er helt stiv i ryggen pga at jeg prøver å sove mest mulig sittende :hilarious:
 
Ut å gå trilleturer, å få kroppen og energien tilbake. Har hatt mye kvalme, bekkenløsning og vært helt utslått av forkjølelse og sykdommer etter at mini begynte i bhg i august. Så føler jeg har vært så utrolig isolert og nesten litt depressiv hele denne graviditeten :oops:
Denne og første graviditeten min er to helt forskjellige opplevelser! Men nå er vi heldigvis snart i mål :happy:
 
Få kroppen min tilbake, bli kvitt bekkenløsning, trene :happy: Gleder meg masse til at storesøster skal få møte lillesøster, hun gleder seg sånn :HeartredGleder meg til permisjonstiden og bli kjent med den lille :Heartpink
 
Ser frem til å møte babyene, og forhåpentligvis ikke ha vondt i ryggen lenger og FÅREPØLSE!! :D
 
Få kroppen min tilbake!!!! Slippe å være redd for att jento på 1 år skal skade han lille i magen!! Å så gleder eg meg til å slippe å måtte stikke meg med insulin hver kveld!! Å så gleder eg meg til å kunne kose meg med ei skive med fårepølse å salami på føden når han er komme ut hehe :) :)
 
Utenom å møte lille gutt så er det å få tilbake kroppen min!! :p så skal det bli godt å kunne gå lengre enn 5 min tur med hunden!
 
Ut å gå trilleturer, å få kroppen og energien tilbake. Har hatt mye kvalme, bekkenløsning og vært helt utslått av forkjølelse og sykdommer etter at mini begynte i bhg i august. Så føler jeg har vært så utrolig isolert og nesten litt depressiv hele denne graviditeten :oops:
Denne og første graviditeten min er to helt forskjellige opplevelser! Men nå er vi heldigvis snart i mål :happy:
Jeg føler med deg, for på sykdomsdelen med barnehageunge har det vært akkurat det samme her. Først da vi plutselig hadde 2 uker uten sykdom på nyåret innså jeg hvor tungt og kjipt jeg syns det hadde vært denne høsten.
 
❤️ Sove på magen igjen.
❤️ Trille/trene.
❤️ Bli kvitt noen kilo.
❤️ Slutte med Insulin, blodsukkermålinger og kunne spise mere normalt igjen.
❤️ Amming, har så gode erfaringer fra tidligere.
❤️ Være mere aktiv sammen med jenta mi på 6år
❤️Barseltreff
❤️Bli kvitt bekkenløsning
 
Jeg sniker litt fra mai.

Det er to ting jeg gleder meg til, og det er og FØDE, ja, jeg gleder meg skikkelig skikkelig og ser for meg det blir fantastisk vondt og nydelig på samme tid. Da skal jeg få noen til å komme med ferske rundstykker og SALAMI og majones til meg og jeg skal ligge der med baby på brystet og smule i håret hennes og kose meg skikkelig. :laughing021
 
Hva slags trening driver du med hvis du ser for deg at du må pumpe for å få gjennomført den? Er den langvarig? Du skal helt klart gjøre akkurat det du trenger for å ha det bra. Jeg tenker det er ekstra viktig når man store deler av dagen, natt og kveld er knytt til et lite barn.

Fra jeg kunne begynne med litt mer bevegelse sist så ammet jeg før jeg reiste f.eks en tur på fjellet og så ammet som noe av det første da jeg kom hjem igjen hvis det var en lang tur. Barnet mitt spiste ofte (hver2.time) men vet at det som regel er mellom 3 og 4 t for matinger for mange, så tid til å gå ut, trene og få en pause er det masse rom for om man ønsker og har energi til det. Hvis man er veldig sliten (og før man er klar for trening), så tror jeg likevel det er bra å komme seg litt ut alene, om det bare er 10-30min for å lufte hodet.

Så enig i det du skriver om viktigheten av å komme seg litt ut. Jeg har etter fødsel med di to første vært alt for dårlig til å gjøre akkurat det. Gå en tur helt for meg selv.omså bare til postkassen. Samboeren min snakket med meg forrige helg om at det var viktig for han at jeg tok litt egentid når anledningen var der. Så jeg skal denne gangen være litt "egoistisk":happy:
 
Jeg gleder meg til å ikke være gravid mer ;)
Til å ha plass til de andre barna mine på fanget og å kunne løfte de uten problemer. Til å trille tur å gå i skog og mark med barna. Bade på sommeren uten å få vondt og bli sjøsyk :wacky: spise ting jeg ikke kan nå. Gleder meg til å slippe kynnere og å springe på do hver time.... eneste jeg kommer til å savne med å gå gravid er bevegelsene til lille i magen..... men er helt ferdig etter denne.
 
Hva ser dere fram til etter fødsel, sånn utover å møte babyen. Og er det noe du kommer til å savne ved å være gravid?

Jeg gleder meg til å kunne spise (nesten) hva jeg vil. Kunne bevege kroppen igjen. Drømte i går at jeg danset, en fantastisk følelse. Gleder meg også til å gå trilleturer med snuppa i den fine vogna, og til å kunne være med de store barna på aktiviteter igjen.

Kommer nok ikke til å savne så mye med å være gravid utover å kjenne spark, som jeg fortsatt synes er en magisk følelse.

Akkurat sånn som deg - jeg tror det eneste jeg kommer til å savne med å være gravid er sparkene! Jeg gleder meg utrolig mye til å møte den lille, men å være gravid er rett og slett ikke 'min greie' ;)

Jeg gleder meg til normal fordøyelse, slippe å pisse hele tiden, få pusten tilbake, være fin i sommerkjole, spise normal mat, joggetur, trille den lille på tur, ha med den lille ut i hagen så hen kan få sanse masse (høre på insektene, lukte på blomster å gress, se på sommerlyset +++)

OG å klemme gubben min sånn helt inntil! Nå må jeg ty til 'sideklem' fordi jeg blir så forferdelig kvalm av all slags press på magen :'( OG jeg gleder meg til å ikke snorke som en døende hval - jeg vekker meg selv opptil flere ganger hver natt. ;)
 
Back
Topp