Hva ser dere fram til etter fødsel?

AnLinnea

Elsker forumet
Himmelbarn
Påskekyllingene 2020
Hva ser dere fram til etter fødsel, sånn utover å møte babyen. Og er det noe du kommer til å savne ved å være gravid?

Jeg gleder meg til å kunne spise (nesten) hva jeg vil. Kunne bevege kroppen igjen. Drømte i går at jeg danset, en fantastisk følelse. Gleder meg også til å gå trilleturer med snuppa i den fine vogna, og til å kunne være med de store barna på aktiviteter igjen.

Kommer nok ikke til å savne så mye med å være gravid utover å kjenne spark, som jeg fortsatt synes er en magisk følelse.
 
Ser frem til å kunne gå på turer med hunden igjen, i vanlig tempo, uten å få vondt. Det savner jeg skikkelig!

Ser også frem til å kunne spise og drikke (nesten) akkurat det jeg vil, uten å måtte dobbeltsjekke at det går bra.

Gleder meg også til å kunne SE at babyen har det bra:) Selv om det er veldig koselig med spark og bevegelser:Heartred

Hva jeg kommer til å savne? Unnskyldningen for magen:hilarious: Neida, den er jo der fremdeles...;) Men jeg gruer meg litt til den perioden hvor gravidklærne fremdeles er det eneste som passer, og de vanlige klærne ligger i en eske... Er realist, så forstår at det kan nok ta litt tid for meg.

Kommer nok også til å savne de få fordelene man blir gitt:p Her om dagen fikk jeg gå forbi toalettkøen på caféen:D

Vet at det er litt tidlig, men jeg synes nå at det skal bli godt å bli ferdig med graviditeten. Orker ikke å tenke på hvor tungt det må være å gå over termin:wacky: MEN hun kan godt holde seg inni her til hun er 37 uker. Er 33+4 i dag.
 
Altså ..... jeg gleder meg så SYKT til å spise fårepølse (vossafår):hilarious: Sist hadde jeg det med i fødebaggen :angelic:

Men ellers gleder jeg meg til baby blir mer "virkelig" for storebrødrene, til ammingen (jeg ammet siste i 2,5 år - og håper det går like bra denne gang)... og ikke minst til Hyperemesisen min forsvinner :depressed:
 
Til å kunne bevege meg. Til å kunne sove i mer enn en halvtime om gangen. Til å kunne være utendørs!
 
Spekemat og muggoster er helt klart noe jeg ser frem til å kunne fortære! Samtidig er det jo ikke godt å vite hvordan ståa er etter fødsel. Godt mulig matlysten er litt laber. Det blir også helt sykt å kunne hilse på det lille vesenet for første gang og å se det utvikle seg uke for uke, måned for måned. Synes fremdeles det er litt uvirkelig at det er en liten verdensborger som bæres frem inne i magen min, selv med 9 uker igjen! :Heartred
 
Jeg gleder meg til å treffe lille frøkna selvfølgelig, og til at storesøstrene kan få kose me lillesøster. Så gleder jeg meg til barndåp og lange trilleturer :Heartbigred
 
Det jeg gleder meg mest til er kosen med ammingen. Som jeg fikk til for første gang med barn nr 4 :)
Åsså gleder jeg meg til å slippe kløen, og elveblesten.

Gleder meg skikkelig til trilleturer med venner og søsteren min, det å kunne spise ost og kjeks f.eks uten å nilese på ostpakkene ;)
 
Jeg har gått fra å drive med intensivtrening tre ganger per uke til å være helt invalid med kvalme og bekkenløsning. Jeg har allerede spurt jordmor om når jeg tidligst kan begynne å pumpe meg. Vet det høres egoistisk ut, men tenker at lykkelig mor = lykkelig barn. Trening med stor T og spekemat har vært ett stort savn :Heartred
 
Gleder meg til å bevege meg som jeg vil, så jeg kan delta i lek med storebror og gå så lange trilleturer jeg vil :happy:
 
Jeg gleder meg også til å kunne spise og drikke hva jeg vil, og til å kunne gå turer og bevege meg fritt. Gleder meg til å slippe ryggvondt - og til å slippe å forberede meg på å få baby :p Blir gal av alle vurderingene av hva vi trenger, ønsker oss og blåser i. Jeg tror akkurat det blir lettere når vi faktisk har ungen og vet hva det vil si å ha en baby.

Det er ikke så mye jeg kommer til å savne ved å være gravid - kanskje jordmortimer og den ekstra oppmerksomheten jeg får på jobb etc? Får så ofte høre at jeg er flink og sprek og ser bra ut - selv om jeg kommer usminka og sliten på jobb hver dag :p
 
Til å slippe kvalme/sure oppstøt/halsbrann og kunne være mer fysisk aktiv :notworthy
 
Til å slippe kvalme/sure oppstøt/halsbrann og kunne være mer fysisk aktiv :notworthy
Ja, halsbrann! DEN hadde jeg helt glemt, her jeg ligger med hotellpute, vanlig pute og bbhugme:p Er jo et mareritt bare å lene seg fremover... Skal bli så sykt digg å bli kvitt:joyful:
 
Gleder meg mest til å bevege kroppen normalt, til å trene intensivt og ikke trenge hjelp fra samboer hver gang fra liggende til stående stilling :hilarious:
I matveien blir det digg med salami og spekemat, og kunne nyte et glass øl/vin etterhvert.
Også å kunne barbere meg på nedre kroppsdel igjen...:p
 
Gleder meg til babykos, permisjon og at kaffen smaker godt igjen! Og til å bli ordentlig kjent med han som bor i magen Også er det veldig spennende og se hvordan storebroren takler den nye hverdagen!

Selv om jeg har et relativt enkelt svangerskap med få plager, synes jeg det går veldig sakte til tider. Er en utålmodig sjel!!
 
Gleder meg til å være sammen med sønnen min og mannen min uten at de må komme og "besøke" meg i senga. :(
 
FÅREPØLSE!!!Har sagt til 8-åringen min at eg ønsker meg skive med smør og fårepølse når han kommer å besøker oss på sykehuset;)Gleder meg til å slippe halsbrann!Til å kunne være tilgjengelig for de andre barna ordentlig igjen.Kunne gå turer i skog og mark og trene.
 
Gleder meg til å spise salami og spekepølse, slippe å tisse 200 ganger i døgnet og den forbanna halsbrannen..... :woot:
 
Jeg gleder meg veldig til trilleturer på formiddagen :)
Det ser jeg frem til, kanskje aller mest.
Og å ha permisjon og nyte tiden hjemme med barnet mitt.
Jeg gleder meg til å bevege meg "fritt" igjen, uten å ha vondt i bekkenet og ryggen++.
Trene og sykle :)

Kommer til å savne den søte kulemagen og å kjenne liv og spark hele tiden <3 og å gå å glede meg.
 
Back
Topp