Hva regner dere som lang tid?

10 timer er leeeenge. Jeg har da også kun mine fødsler å referere fra, så da er 5 timer også lenge for så vidt. 4 timer fra vann og rier på nr 1, og 2 timer fra vann og rier på nr 2. Veldig spent på hvordan det blir nå...

Jeg tenker at ett par dager er lang tid.

Har ikke født før.. men mamma brukte 48 t på første.. tenker at over 20 t er lenge.. vet ikke hvs jeg skal forvente meg ;-)

Jeg brukte ca 6 timer fra de første riene begynte til hun var ute og synes egentlig det var ganske raskt gjort. Nå skjønte jeg ikke at det var ordentlige rier før ca 3 timer før og slang inn på sykehuset ca 15.30 og hun er født ca 18.00. Drar definitivt før denne gangen ;-) Så vet ikke jeg, alt over et halvt døgn kanskje.

Min første fødsel tok ca 9 timer fra vannavgang, jeg syns det gikk fort :)

Fra slimproppen gikk og til sønnen min var ute tok det 15 timer! Kom inn på sykehuset med 5 cm åpning og 2 timer etter var han ute. Syns det gikk fort til å være førstegangs.. Er spent på nr. 2..

dere som sier at det tok elr tenker at f.eks 20t er lang tid.. tenker dere fra første rie eller fra man er i aktiv fødsel med 4cm?

jeg tenker at 15t der man begynner å regne fra 4cm er lang tid.. men 15 totalt (fra første ordentlige rie) ikke er det :)

Jeg hadde to netter med menssmerter før smertene ble så store at jeg oppsøkte føden for å få sterkere smertestillende. Hadde maserier ifølge dem, men 5 timer etter jeg kom og ba om smertestillende så var Daniel ute. 3.5 time aktiv fødsel :-)

Spørs helt når man regner at fødselen starter. Selv brukte jeg et døgn fra første tegn, men de første 16 timene var i grunn bare kynnere som var regelmessige. Ikke vonde og kjente dem ikke hvis jeg ikke konsentrerte meg om dem. Fra jeg kom på sykehuset med 4 cm gikk det tre timer. Halve tiden gikk det rolig for seg, mens siste halvannen timen var alt for intens.
Men hvis man regner fra 4 cm (aktiv fødsel) med gode rier, tenker jeg at alt opp til 8 timer er greit. Etter det er vil jeg si fødselen er lang!

Back
Topp