Hva regner dere som lang tid?

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
På fødselen altså?

Jeg har hatt ei som tok 10 timer (det startet med vannavgang)

Og ei som brukte 36 timer ( fra riene var sterke)

Jeg tenker at 10 timer var raskt, mens 36 var leeeenge ;)

Jeg har ikke opplevd noen fødsler enda så har lite erfaring, men kan hvertfall være enig i at 36t er leeeeenge:p

Ja, det synes jeg :)
Men det er jo etter mine opplevelser av mine fødsler. Førstemann brukte jeg fem timer på og det var lang tid i forhold til lillebror.
Fødslene var da like intense og synes det er helt greit å bli ferdig med det..
Redd det er mange som blir skuffet om de regner 5 timer som lenge ;)

Redd det er mange som blir skuffet om de regner 5 timer som lenge ;)
Det er mulig, man må jo ta utgangspunktet i hvordan dems fødsler er. Vi er ikke like noen av oss.
Noen ligger i flere døgn, andre så ramler babyen ut.
Jeg har født tre ganger, dette blir min fjerde. Derfor synes jeg også fem timer er lenge, fordi mine rier er en stor rie fra første stund til siste stund. Da er fem timer lenge, mens to er kort.

Fra vannet gikk hjemme til begge var ute gikk det 2,5 time. Riene startet ca en time etter vannavgang. Tenker at det er raskt;) er spent på hvordan denne fødselen blir. Jordmor mener denne også blir rask da lillebror ligger langt nede i bekkenet og jeg har fryktelig mye kynnere hele tiden.

Min første tok 4 timer med aktiv fødsel (fra 3/4 cm). Fikk beskjed om at det var som en 3. gangs fødsel. Jeg hadde flere timer med milde rier i forkant, så skal de regnes med tok det jo mye lengre tid. Jeg mener å ha lest at 8 timer aktiv fødsel er gjennomsnittet for førstegangsfødende.?

Min første tok 16 timer fra vannet gikk. Jeg synes dette var lenge. Jeg vet at det er ganske normal lenge til å være førstegangs. Men så fort vannet gikk, så kom riene stormende. Hadde 4-5 rier på 10 min fra start.. Så det kan jo spille inn hvordan fødselen var sånn sett:)

Min første fødsel så lå jeg med rier i 82 timer, DET er lenge!! Riene var ikke alltid regelmessige, men på de beste pausene var det 15min imellom, på det tetteste 1min mellom. Jeg fikk åpning av de, og ba på mine knær om at de måtte ta vannet, det gjorde de på dag 4, da føden til slutt skjønte at jeg var i fødsel!!:@ da falt barnet omtrent ut.... Jeg var lettere forbannet når de ikke ville høre på meg 1 eller 2 gangen fordi jeg var førstegangsfødende!

Første tok det 26,5 timer fra jeg merka at noe var på gang til han var ute, men var bare i fødsel i 9,5 timer. Hadde masse uproduktive men regelmessige rier hele dagen før. Regner det som en ganske gjennomsnittlig fødsel.. Så får vi se hvordan det går denne gangen :)

jeg synes den sist var "rask" jeg.. Dvs, at jeg tok tiden hjemme i ca 5 timer. Altså at riene ikke gikk an å ta feil av, så var jeg på føden i 5 timer.. (10 timer til sammen). Da følte jeg at jeg hadde kontroll og tid til å få kontroll :P et par timer i minus denne gangen er helt ok, men ikke nødvendig ;)

Ei venninne brukte fra mandag til onsdag fra vannet gikk med rier, og ei annen jeg kjenner brukte 78 timer. Så håper for Guds skyld jeg bruker under dette, ( krysser alt for det!!) De måtte begge ligge over 1 uke på sykehuset pga at babyene måtte ha antibiotika siden fødselene tok så lang tid.

Min fødsel tok 6,5 timer, og det er gjennomsnittlig slik som jeg har forstått. Det var det jeg fikk høre av jordmora på sykehuset. Fra 4 cm er man i aktiv fødsel.

Jeg ble satt igang og da tok det 4 timer fra første vonde rie. Synes det var veldig raskt. Håper det skjer av seg selv denne gangen og at det ikke tar så lang tid, men vet ikke hva som vil være lang tid

Vet ikke... For førstegangsfødende sier de vel ca. 1 cm i timen?
For min del tok det 1,5 time fra 4 cm til han var ute!

På fødselen altså?

Jeg har hatt ei som tok 10 timer (det startet med vannavgang)

Og ei som brukte 36 timer ( fra riene var sterke)

Jeg tenker at 10 timer var raskt, mens 36 var leeeenge ;)
Min første fødsel tok 3 timer, så for min del blir jo alt over det lenge siden jeg syntes 3 timer var perfekt! :-)
Nummer to var nesten for rask, så spent på nummer tre, som alle sier er en luring. :-)

Back
Topp